Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Föreningstecken Hemvärnsungdom
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum > HV/Friv > Ungdom
Skoog
Jag har länge försökt beställa de så kallade föreningstecknen för Hemvärnsungdom eftersom vi för tillfället bär de för FBU Ungdom vilket inte är riktigt korrekt. Nu är det så att ingen på varken utbildningsgruppen eller FMLOG har en aning om vad jag pratar om. Enligt hemvärnsombudsmannen ska utbildningsgrupperna ha fått instruktioner om hur man beställer dem, men några sådana har dem enligt uppgift inte sett till.

Jag skulle därför behöva lite bilder på de här märkena. Gärna några olika med olika antal prickar.

Tack på förhand,

Skoog - snart uppgiven kvartermästare.
-hult
Rita ett eget wink.gif
Skoog
Som du vet, så jag har gjort det några gånger, men det är ganska krångligt att få sådana godkända.
Dizzy_keys
Testa att maila rikshvavd@mil.se
Skoog
Jag har redan varit i kontakt med dem, de säger att utbildningsgruppen ska ha fått instruktioner om hur man beställer dem, men utbildningsgruppen har inte en aning.
Sim Sim
QUOTE (Skoog @ Mar 6 2007, 19:04 ) *
Jag har redan varit i kontakt med dem, de säger att utbildningsgruppen ska ha fått instruktioner om hur man beställer dem, men utbildningsgruppen har inte en aning.

Som vanligt da... Jag vet att detta var pa tapeten redan i borjan av 2000- talet nar man gjorde de nya markena och vi forsokte bestalla dom till Malmo Skolkompani. Hade lika mycket framgang som du, broder.

Kul att se att kaoset fortfarande ar kvar dar hemma.... Med andra ord har inte ett skit hant hos RiksHv pa dom 1.5 aren man har varit borta...

Rangern.gif
Frantic
Jag har ett exemplar här hemma.
Kan ta kort på det om intresset finns kvar
Dizzy_keys
eftersom skoog är bortrest så svarar jag i hans ställe.
Lägg upp bilden är du snäll navy2.gif
Frantic
Blågul kan ta bort det här tongue.gif
Frantic
Ska fixas snarast. Senast fredag smile.gif

Edit:
Äh f*** it, jag har inget bättre för mej tongue.gif

Jag vet att min kamera suger, men jag gör så gott jag kan tongue.gif
Berg

FU-u's märke, första året.
Skoog
Tackar, tackar.

// Skoog - som nu kan börja arbetet med att övertyga den ansvarige officeren på utbildningsgruppen om att ungdomar faktiskt bär föreningstecken.
Sim Sim
Sa tecknet for HV- U har antligen kommit? A sa fint det var ocksa... Rangern.gif
Schmutte
QUOTE (Skoog @ Mar 6 2007, 18:25 ) *
Som du vet, så jag har gjort det några gånger, men det är ganska krångligt att få sådana godkända.

Ritade ett idag som gick på 2 minuter exakt (+ 27 sek) tongue.gif

Jag ska skicka den till en brodyrfirma här i "stan" så jag kan mobba dig lite banan_rock.gif

//Schmutte FN1.gif

EDiT: Fick inte thumbnailen att funka banghead.gif
Skoog
QUOTE (Schmutte @ Mar 31 2007, 11:04 ) *
Allmänt grummel från den lille mannen.

Det är inte att göra själva märket som är problemet, jag har gjort ett som är betydligt snyggare och som har mer lokalanknytning. Problemet är att HKV/PROT måste godkänna det oc det är enligt uppgift inte alls gjort på en kvart.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.