Hade ingen aning om hur det skulle gå för mig på mönstringen. Nästan alla mina polare och klasskompisar är riktiga slashasar, klena och försoffade. Så jag har aldrig riktigt haft nån att jämföra min styrka och kondition med. (Jag håller inte på med nån sport heller)
Fick en sketen 4:a på styrka. Var visst ganska klen... ;)
Cyklade mig fram till en 7:a....väldigt positivt överraskad
Kom in till Psykologen som jag hade varit skeetarädd för tidigare...men hon var jätte go' och gav mig GB behörighet.
När jag kom in till Inskriviningsförättaren sa han direkt..."Du är en typisk GB! B) "
Jag sken upp och sa: Jaha...
Jag vill till Livgardet och Stadsskytte, sa jag.
Det finns inte där, sa den onde förättaren.
Bla bla bla....Du är från Halmstad...Jag har en tjänst som Strf chef på LV6. Du har befäl över en PBV 401.
Nja....finns det inget annat? ;)
*Leta leta leta* Jo, kolla....här finns en plats som Skyttesoldat Strf90 på P4 kvar. De är väldigt eftertraktade!
Finns det inte som GB?
Nej, tyvärr.
Finns det inte någon annanstans då?
Nej...men det finns bevakningssoldat på LV6!
Nej...jag vill inte vara hemma, sa jag. Finns det inget annat på Livgardet då?
Nej...men om du ändå kan tänka dig LV6 så finns det...(kommer inte ihåg vad han sa där)
Jaja...jag tar väl Skyttesoldat på P4 då, sa jag.
Ok, de är asballa, sa inskrivingsförättren och började att berätta MED VÄLDIG INLEVELSE!!!
Jo, det åker med stridsvagnarna och när de blir anfallna åker ni runt fienden och anfaller dem bakifrån.(Han visar med armar somm föreställer strf) När ni blir beskjutna hoppar ni ut och börjar skjuta skitmycket och kastar en massa handgranater....
Så gick det till ungefär...det var ungefär 9 månader sedan så minnet är kanske inte så fräscht.
Men nu har jag skickat mitt andra brev upp om att jag vill ha ändrat till en GB-tjänst. Fick avslag på första brevet...det fanns inte några platser lediga.
I andra brevet skrev jag att jag kunde tänka mig...:
Spanings GB på Livgardet eller P4
Skyttegruppbefäl på P4, P10 eller P7
Bassäk GB Karlskrona
Flygbassäk på F7 eller F4
Får se om det blir nått. Borde få besked vilken dag som helst