Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chatten?
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldF.com
Casca
Hur fortlöper arbetet med att få chatten att starta från din hemsida Svensk?

Casca
henke
Just fan smile.gif Skall kika på AXPI BRB smile.gif

Tidsnummer 14 22 30 Chatten åter fungerande via WWW. smile.gif
/Henke 6n.gif
Casca
152341: Logging on
152352: Waiting for data
160002: Två rök, bakåt

Casca behöver understöd.
ARN
160004 Kalle på inloggningen

Prova igen!
Ing
Baaah, här sitter man ensammen uppe i ödemarken (Arvika) på biblioteket och blev överlycklig när man ser att webchatten fungerar. Icke! Heter problemet Windows XP och taskiga drivrutiner?

/Ing, som längtar hem till sin dator. unsure.gif
Doyle
Webchatten funkar inte heller för Doyle som använder WinXp gasmask.gif
Max
Jag testade igår och fick den att funka. Så Win 2000 Pro funkar iaf.
Yman
Fungerar utmärkt med XP för mig...
klerty
jag har också XP och det funkar inte alls
RANGERTEDDY
AHH Äntligen så får jag deltaga i Chatten.... Det va ett tag sedan.... Bra jobbat Henke & Co.

smile.gif
henke
OK, jag kör Win XP Pro och det funkar utan problem.

Det är så att för att köra måste man godkänna en "ConferenceRoom Java Client" -komponent, det kommer upp en installationsruta. Nej det är ingen farlig Dialer eller nåt som gör att din räkning blir svindyr.

Tänkbara problem

1. Du har en säkerhetsinställning i din Internet Explorer som inte godkänner instickskomponenter

2. TCP/IP Port 8000 måste vara tillgänglig, sitter du på ett företag kanske de har stängt den i firmans brandvägg.

3. Du har långsam uppkoppling och rutan om att använda instickskomponenten kommer först upp när den laddats ner, dvs det kan
ta en stund första gången innan den är nedladdad, ge den lite tid.

4. Du har inte administrativa rättighter på den dator du använder och får inte installera instickskomponenter.

Kolla AXPI för mer hjälp
Fu Dahlberg
Ett förslag är ju att ladda hem mIRC och köra, det är bättre på många sätt... MEN sitter man på arbetet/skolan så är ju är det ju inte så lätt unsure.gif
The_mistaken
Chatten tycks inte gilla Wndows Xtra Problem 7.gif det märkte jag också så det var bara att ladda ner det väldigt problematisla progammet Mirc som är som en bakfylla gasmask.gif
Kimster
QUOTE (the mistaken @ Jan 16 2003, 18:44 )
Chatten tycks inte gilla Wndows Xtra Problem  7.gif  det märkte jag också så det var bara att ladda ner det väldigt problematisla progammet Mirc som är som en bakfylla  gasmask.gif

/me sitter med WinXP pro och bakom feta brandväggen allan och det funkar fint hoss mig...
sen om det är bara för att jag e så himmla bra eller så det kan inte jag svara på¨ biggrin.gif B)
Casca
QUOTE (Kimster @ Jan 16 2003, 17:53 )
[...
sen om det är bara för att jag e så himmla bra eller så    det kan inte jag svara p娠 biggrin.gif  B)

Hmm, kan det bero på att mina grisklövar inte fungerar med tanentbordet?

Nå, jag ska fokucera på det när jag är klar med den blivande novellen om ungdomsverksamhet i hv.

Tack för orienteringen Svensk.

Casca
Haggeman
Ni som sitter bakom brandväggar, har ni testat å ändra proxyinställningarna i mircen?
Kan återkomma med hur man gör det om ni inte vet, ska sitta vid jobbets dator då. 8.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.