Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Svensk modifikation till C&C Generals
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Axel of Sweden
QUOTE (Granattillsats @ Dec 21 2007, 17:23 ) *
Tjäna!!

Tänkte höra med er hur det går med allt?
Finns det någon checklista där man kan se vad som är kvar innan allt är klart?

En tanke, eftersom sverige inte har tillgång till något supervapen, skulle man inte kunna lägga till något form artilleri så som kineserna har i generaluppgraderingen? så man har det + sk60 + bomben?

Mvh

Röster, är det enda som verkligen behövs

Archer inte borde fungera som vanligt artilleri utan som supervapen,

Archern ska bomba ett område Med sisådär 20 granater i rask takt, ugnefär som artillelery barrage
-
Aropå rökgranater
Rökgranaterna Stör fiendernas eldgivning
Axel of Sweden
HKP-10 Tas ut ur modden som byggbar enhet,

Eftersom HKP-14 Fyller dens roll bättre

HKP-10 Är ju trots allt en SAR Helikopter

och att ha 2 helikoptrar till samma änvändning är ganska poänglöst

HKP-14 är dock inte beväpnad längre
coq noir
skit bra mod, jag diggar den. Synd bara att ni inte gjorde hamilton^^
Axel of Sweden
Tyvärr så har vi fortfarande problem med Röster, så det kan ta lång tid innan modden släpps
Status quo
ja men organisera röster efter anmälda personer.. börja med:

1. Anmälan (vilka kan tänka sig att hjälpa till)
2. Del ut enheter och vad de ska säga (ge folk tex 4 olika "units" och deras kommandon)
3. Samla in
4. implementera
5. publicera
Axel of Sweden
Jag ska nog fixa rösterna tillsammans med kompisar när skolan börjar,

lite mera ideer undrar vad ni tycker

jag har tänkt att göra alla svenska byggnadaer till, lite "Fältigare"
mest tält och containrar,

Radar och Ugglan får man från en separat Radarbyggnad

SK60 Attackerna ersätts med artillerispåreld

SK60 kanske kan bli en byggbar enhet,
Med ground-attack vapen såsom Raketkapslar, Bomber och Akan
Faers
En sak med senaste betan; man ser ingen muspekare :S det är mysko, men inget syns alls. Så att starta, än mindre spela, är en realitet
Axel of Sweden
QUOTE (Faers @ Jan 6 2008, 20:39 ) *
En sak med senaste betan; man ser ingen muspekare :S det är mysko, men inget syns alls. Så att starta, än mindre spela, är en realitet

Tar du bort "Data" mappen?

det ska du inte göra

lägg in allt innehåll i den nerladdade mappen i Installationsfoldern

Ta INTE Bort nåt

Tryck bara på "Ersätt alla" när du flyttar in mapparna i foldern
Faers
ah ok det kan förklara en del =)
Axel of Sweden
Jag har tänkt att göra om Sveriges "Generals abilites" helt o hållet

Rank 1
------------------------
Kanske nån TräningsAbility, typ att allt pansar kommer färdiga med rank 1 tillexempel

Varför inte "låsa upp" Ugglan som senare byggs i Airfield

Archer uplåsning

Rank 3
------------------------

det är inte säkert att SK60 attackerna Kommer att vara kvar
Artillery barrage som kinas?
"Gripen Bombing run"?

Supply drop
placerar ut Signalrök vart som helst på kartan ,
Ett Transportplan Släpper senare en "Pengalåda" på platsen som kan bli upplockad både av dig och fienderna
Efter att planet har åkt iväg så tar röken slut och man måste vänta tills Abilityn har laddat upp sig igen

Airborne(Coolare namn än Paradrop)

AWAC(S100B Argus
Skapar ett AWAC,s plan som flyger runt din bas och förstärker effekten och rangen på alla dina Gripen plan
och basen blir anfallen så Skickar Planet i okontrolerbara "Air superiority" Gripen plan som Skjuter alla fientliga luftmål med AMRAAM Robotar

Rank 5
----------------------
GBU-12 Istället för multipelbomb

Foreign Reinforcements
Spawnar en grupp med Utländska enheter varsomhelst på kartan(Typ, Humvees eller nåt

---------------

Nya enhets ideer

"Defensive position" börjar obeväpnad men kan upggraderas med

tung kulspruta

Granatkulspruta

RBS-56 BILL
-----------------------

Ksp uppgradering till BGBV90

---------------------

BV309 och Galten Byggs i command center

---------------------

Radar separat byggnad,Ersätter Tech center
Låser upp tunga enheter
Kan även använda "Radar scan" som GLA,s Radarvan i orginalet

Krävs för att bygga Luftvärns-Pjäser som BAMSE eller RBS-97

(Om radarn förstörs eller inte finns så kan du använda AWAC,s till att se minimap
-----------------

Ska möjligtvis Ersätta BAMSE med RBS-97

----------------

CV9040 Blir CV9040C Via uppgradering

Man får välja den eller RBS-56

-----------------

Några mer ideer?
Hairysteed
Toppen! biggrin.gif Kan knappast vänta!
Darkwand
Vi kan ha vår mytomspunna kärnladdning som inte finns som supervapen smile.gif

Värnkanoner vore häftigt som basförsvar

Byt ut Sk60 mor AJS37 viggen som släpper en bombmatta, eller så kan man få off-board stös från Bkan med en bombardemang som pågår i 45 sekunder.

Radarn kan vara Ps870 som byggs i sin bunker för att sedan komma upp ur underjorden då den är färdig

Defensive position skulle kunna se ut som dom där infanteriställningarna man skulle gräva i SoldF en hexagon av skyttegravar med taggdråd runt ungefär, sedan kan man fylla på med infanteri vid uppgraderingen kan man välja ett värntorn eller RBS 70 som finns i mitten.
Axel of Sweden
QUOTE (Darkwand @ Jan 12 2008, 21:04 ) *
Vi kan ha vår mytomspunna kärnladdning som inte finns som supervapen smile.gif

Värnkanoner vore häftigt som basförsvar

Byt ut Sk60 mor AJS37 viggen som släpper en bombmatta, eller så kan man få off-board stös från Bkan med en bombardemang som pågår i 45 sekunder.

Radarn kan vara Ps870 som byggs i sin bunker för att sedan komma upp ur underjorden då den är färdig

Defensive position skulle kunna se ut som dom där infanteriställningarna man skulle gräva i SoldF en hexagon av skyttegravar med taggdråd runt ungefär, sedan kan man fylla på med infanteri vid uppgraderingen kan man välja ett värntorn eller RBS 70 som finns i mitten.

Sverige ska få helt nya Generals abilites och radarn blir separat byggnad

däribland artillerispåreld

Pansarträning

Bombmattor

Airborne

mm

USA Kanske kommer tillbaka med nya enheter
Flyget till USA blir UH-60,AH64 F-22 och F-35
Fordon blir Humvee,Abrams,Bradley MLRS och Paladin med flera
Infanteri såsom Javelin ATGM,Pathfinder,Army regular(standard) Delta force etc
B2 Bombmattor ,Airborne rangers ,MOAB mm

Axel of Sweden
Raptor och Lightning II

HannesFury
Furia anmäler sig för röstinspelning! biggrin.gif

finns det något att spela in? eller... hur Mycket, snarare :P
Axel of Sweden
QUOTE (HannesFury @ Jan 18 2008, 14:14 ) *
Furia anmäler sig för röstinspelning! biggrin.gif

finns det något att spela in? eller... hur Mycket, snarare :P

Alla svenska saker behöver röster,

säg vilka enhete.r du vill göra
Axel of Sweden
medan ni väntar på Min mod kan ni kolla andra moddar,

Ett flertal moddar i samma "Tema" som min

Cold war crisis
http://www.cold-war-crisis.de/
Tänk operation flashpoint

Vietnam Glory Obscured
http://www.vgomod.co.nr/
Vietnam mod

Mideast Crisis
http://www.isotx.com/index.php?view=1613
Påhittad konflikt mellan Israel och Syrien

Real War Mod
http://www.moddb.com/mods/8478/real-war-mod
USA,Kina,Ryssland. Generals motsvarighet till BF2,s project reality

Call to Arms
http://www.moddb.com/mods/3147/call-to-arms
UAN(United Arab nations) USA,Storbrittanien Ryssland ,Verkar tyvärr död

Iraqi War:Global conflict
http://www.moddb.com/mods/9833/iraq-war-global-conflict
Irakkriget, ser bra ut

Blitzkrieg 2
http://www.derelictstudios.net/blitz2/index.php
WW2,väldigt välgjort och kul

Dessa moddar är inom "Realism" genren

Expansions moddar:

British Forces
http://www.moddb.com/mods/7569/campc-generals-british-forces
Lägger till Storbrittanien

Shockwave
http://www.moddb.com/mods/6301/campc-shockwave
En till inofficiel Expansion till Generals
Lägger till 3 nya Subsides coh skitmycket nya effekter, enheter abilites MM

Rise of the Reds
http://rotr.cncreneclips.com/
Lägger till Ryssland, Samma utvecklare som Shockwave

CnC Europe
http://cnceurope.timeofwar.com/
Lägger till Europeiska unionen

Generation X
http://www.moddb.com/mods/10108/generation-x
Lägger till nya generaler och prylar till dom existerande lagen

CnC Holland
http://www.isotx.com/index.php?view=3997
Lägger till Nederländerna

Serbian Triumph
http://www.nenadspp.com/ST/
Lägger till Serbien

Om nån tycker om Red alert 2 så finns det en mod som heter Condition Red som återskapar RA2 i generals

http://conred.cncreneclips.com/

Det finns enormt många moddar,
men dessa har nog bäst kvalite så vitt jag vet
Axel of Sweden
Sverige är nu ett helt eget lag som inte ersätter nåt

Sveriges Generals abilites

Rank:1

Sniper unlcok

Archer unlock

Tank crew training

Rank:3

Paradrop
3 nivåer
Blandade infanterister

Artillery Barrage
3 Nivåer
Färre men mera destruktiva granater än kinas

Rank:5

Viggen Bombing run camo.gif
Jäkligt kraftig
2 viggen bombar målet

Screenshots

Flädric
QUOTE (Axel of Sweden @ Jan 23 2008, 19:38 ) *
Sverige är nu ett helt eget lag som inte ersätter nåt

Sveriges Generals abilites

Rank:1

Sniper unlcok

Archer unlock

Tank crew training

Rank:3

Paradrop
3 nivåer
Blandade infanterister

Artillery Barrage
3 Nivåer
Färre men mera destruktiva granater än kinas

Rank:5

Viggen Bombing run camo.gif
Jäkligt kraftig
2 viggen bombar målet

Jag måste bara säga att det här är en av de bästa och coolaste modsen till Zero Hour som finns tillgänglig! Fortsätt såhär! smile.gif
Det är bara en sak jag tänkte på, kommer alla specialgeneraler vara borta i slutversionen? det skulle vara kul om de också var spelbara smile.gif

Bilder i citering bortplockade av moderator. Anledning: Se nedan.
Det är inte bara tillåtet, det rekommenderas, nej, uppmanas att man tar bort bilder ur citat, särskilt när det citerade meddelandet finns precis ovanför, då detta underlättar snabb genomläsning av tråden.
mvh
Moderator
Axel of Sweden
Det finns en mod som Heter Call-to-Arms
som släpps när som helst(Frågat utvecklarna)

Den innehåller

USA

Ryssland

Storbrittanien

United arab nations "UAN"(Mest saudiarabiskt materiel)(Påminner om MEC i BF2)
-----------------

Tanken är att Jag ska Lägga till Sverige från min mod
+ Nya Enheter,Ugraderingar och Generalförmågor till dom existerande lagen(UK,USA,UAN Ryssland
Det skulle funka som en Patch/Expansion till modden

Sveriges supervapen skulle kunna va "Communications Shutdown"
Fiendens enheter blir omöjliga att ringa in och beordra
Deras radar och luftförsvar blir ochså sabbat

Lite Info från modden hemsida
http://www.moddb.com/mods/3147/call-to-arms
--------------------
2009:
Saudi Arabia experiences a coup and the Royal Saud family is deposed. Mounting dissent against the Royal government's cooperation with America and its allowing of foreign bases on their soil has led to a radical group taking power with overwhelming popular support. Unfortunately, this came as a surprise to the world since information on just how bad the domestic situation was prior to the coup was held from American officials.

Syria and Egypt announced plans to co-develop nuclear energy plants with Russian partners. Syria was placed under sanctions due to its nuclear energy announcement, its involvement in Iraq, and its continued ocupation of Lebanon. Egypt faced no international opposition due to its friendly status with the West. Several months later, Egypts democratically elected president was assassinated and a military coup took power with aims to remove the West. Following Arabia's example, Western embassies were attacked.

Russia sold MANPADs Syria and failed stop selling them after signing a treaty not to do so in exchange for enhanced G8 status. Russia has been continuing it's development of Iran's nuclear power plant along with continuing Egypt and Syria's plants that are now "under new management." Also, Russia's ongoing undemocratic reforms continue under harsh criticism. Meanwhile, Russia's governmental reforms have threatened Western interests by undermining the private oil industries power. This along with the scandal invloving the Ukrainian election have resulted in Russia being having it's G8 status revoked by an American lead commitee.

Meanwhile, the Ukraine has joined NATO, allowing the greatest of the former Soviet blocs to maintain NATO bases right next to Russia. This has resulted in the now humiliated Russia even further and a crisis emerged when a Ukrainian passenger plane was accidentally shot down for violating Russian airspace.

With Russia removed from the G8 industrial league Russia entered into a relationship with the fledging Arab Confederation of Nations. As leaders from their countries consolodated power they reorganized as the United Arab Nation being led by Arabistan (former Sauidi Arabia), Syria, Egypt, while others began joining. Iran was promised not to be attacked in echange for economic and military cooperation and continued nuclear development with Russia. The UAN's first official business was to retake Iraq. Russia traded weapons openly with the now officilally recognized UAN. America and Britian now had 2 enemies, the UAN and now possibly Russia.

In the Balkans, the Yugoslavian situation flared up as Russian peace-keepers alongside Serbia clashed with their Western counterparts and overwhelmed the region. American-British alliance represented the bulk of NATO's strength and were now engaged in a two-front war: Against the UAN as they engaged Western forces in Iraq in the Persian Gulf Theatre. And against Russia following its invasion of the Ukraine, overwhelming unfinnished NATO bases and preparing to begin its seige on the capital of Karkov in the manner of its seige of Grozney, the Chechen capital. WWIII has now begun.

Whose side will you be on?

-Mod Features:

8 SP missions of modern war
4 new and complete armies
The most advanced equipment on the planet
A new weapons system, that shows damage much more realistically the the Generals system!
Long range Artillery
-----------------

Kan nån integrera FM i denna story?

Några ideer till en svensk "Campagin" bana, Jag skulle tycka Jakt på RyskUbåt i skärgården skulle sitta fint

Svenskt Soundtrack?

Skirmishbanor i Svensk miljö?

Om nån kan, skulle jag uppskatta svensk loadscreen/s etc
Flädric
Jag tycker att det låter som en kul och bra ide att lägga till den modden också smile.gif och ubåtsjakt skulle vara coolt men man skulle väl kunna göra marina enheter till de olika sidorna också? tycker att det skulle vara en kul och intressant del att ha med smile.gif
Axel of Sweden
Att göra fullt fungerande icke buggade flottor till alla Lag som i Red Alert är nästan omöjligt

Men det kan dock slinka med Stridsbåtar, eller rentav en Visby i nån Campagin bana
Ubåtar är också möjliga på det sättet
Flädric
Ok det kan jag förstå smile.gif Ja det skulle vara kul, en bana skulle ju kunna vara när U-137 gick på grund och att man ska försvara den eller något i den stilen smile.gif
Berg
Försvaras? Här ska sprängas ubåtar.
Flädric
Men det är just det som är poängen, att skydda ubåten från ryssarna som försöker ta till baka den ;)
Axel of Sweden
Gripen kan nu uppgraderas med Spanings eller Störningskapsel

Spaningskapseln ökar planets synvidd och gör det möjligt för planet att upptäcka gömda byggnader

Störningskapseln Gör det svårare för Luft-Markrobotar att skjuta ner planet
Det är dock ett problem, på grund spelmotorn så påverkar detta även enheterna UNDER planet så deras robotar missar sina mål
på grund av detta så är det inte säkert att denna uppgradering stannar

Man kan inte ha Båda kapslarna samtidigt och båda Uppgraderas från planet själv ,inte Flygfältet
Dirkan:_91
Jag har märkt att infanterisnubben med maskingevär skadar lätta fordon och stridsvagnar FÖR mycket...två stycken äter humvees till frukost.

ett tips kan vara att kanske öka motståndskraften mot kulor hos lätta fordon och stridsvagnar eller minska skadan från infanteri beväpnad med maskingevär?
Axel of Sweden
QUOTE (Dirkan:_91 @ Mar 22 2008, 16:10 ) *
Jag har märkt att infanterisnubben med maskingevär skadar lätta fordon och stridsvagnar FÖR mycket...två stycken äter humvees till frukost.

ett tips kan vara att kanske öka motståndskraften mot kulor hos lätta fordon och stridsvagnar eller minska skadan från infanteri beväpnad med maskingevär?

Dom enheter som orginalsidorna har har annorlunda Armour inställningar än dom nya enheterna.
därför tar dom skada annorlunda.
men när modden är klar så har alla lag mera jämna skadevärden,skjutavstånd,pansar och hitpoints

jag skulle tycka det var kul om nån kunde ladda upp screenshots
tyvärr kan inte jag köra med full grafik på min dator,
så om jag tar screenshots så ser det rätt så grötigt ut.
Jag testade betamodden och såg att en hel del enheter skjuter genom väggar.

skjuter genom väggar och står kvar på samma plats. skott går igenom:

Rifleman
bv309
RG32M

Skjuter mot målplatsen trots att det är hus ivägen, samtidigt som den rör sig för att få fritt sikte. skott går inte igenom:

STRV 122
LVKV90

står på samma plats och skjuter tills byggnaden är förstörd. skott går inte igenom:

PATGB203 med maskingevärsuppgradering
HKP9 med TOW uppgradering

Gripens kulspruta går igenom väggar också, men eftersom den ska tas bort, så läggs detta till som en notering.
Axel of Sweden
Det är tyvärr rätt så svårt att ändra på utan komplikationer,
Gripens Akan kommer tillbaka fast utan behov av uppgradering
den har dock begränsad ammuntion och kan både skjuta mot mark och luft
den måste dock vara på ett visst avstånd på grund av kanonens placering i flygkroppen

Jag har tänkt att lägga upp en uppdaterad fullständig lista över enheter,uppgraderingar och generalsförmågor
Borde inte bamsens missiler färdas fortare? jag tycker att missilerna tar för lång tid på sig att nå fiendeplan.
Gripen åker lite snabbare än HKP9, men borde inte gripen åka ganska så mycket snabbare, men ändå inte lika snabbt som auroras?

Annars så är det en helt überfantastisk mod clap.gif

Finns det ett datum när modden kan tänkas att vara klar? biggrin.gif längar så mycket efter den färdiga modden biggrin.gif
Det skrevs tidigare att ryssen inte skulle vara en fiende till sverige i modden p g a. bättre vapen. Har bättre vapen stoppat andra länder som har kämpat mot ockupation. t ex vietnam?
Jag menar inte att ryssen måste vara med, men, det skulle vara finfint om ryssarna kom med i modden, men det kanske är svårt att skaffa fram några ryska röster.

Nån som talar flytande ryska med olika röster? Någon? laugh.gif
Axel of Sweden
Jag har gjort några nya grejer till till modden

:Nya avfyrningsljud till archer och SSG120 som är inspelade från "the real thing"(dvs Videos när dom skjuter)

:Fungerande landingsställ till gripen, fälls in när planet flyger och ut igen när det landar
svårt att få en vettig bild men snyggare en att planen svävar över flygfältet.

:Ny Uppgradering
"Programmerbara granater"
ger Strf90 och LvKv90 ökad skada/skjutavstånd och splitter
RBS-56 Bortagen eftersom den gjorde CV90 för bra och krävde för mycket "Micro"

:Strf90 kan skjuta ner Hkp
den skjuter dock kortare,mindre effektivt och långsammare än LvKv90

Ryssland kommer med i Call to Arms som jag förmodligen ska göra Sverigemodden som expansion till.
Därför kommer ni troligen få strida mot stormakt röd hur mycket ni vill.
CtA Teamet har bara lite information om vad ryssarna har för enheter,
men om ni/jag inte gillar utbudet så kan jag såklart ändra eller kan ni ge mej förslag.
Axel of Sweden
nya screenshots

JAS-39 Gripen
nu med funkande landningsställ

smått ändrat infanteri

(Snipern kommer troligtvis få en nya bössa och uniform)

lite småplock

jag skulle uppskatta mera frågor,ideer och inlägg
just ditt förslag kan komma med i modden
några ideer om nya spelarfärger kanske?
BAMSE byggs ju med camonät på, så kan den inte redan vara stealth när den är byggd?
Axel of Sweden
QUOTE (Dirkan:_91 @ Apr 12 2008, 16:35 ) *
BAMSE byggs ju med camonät på, så kan den inte redan vara stealth när den är byggd?

bra ide
Vad ska sverige ha som långspelsekonomi? supply drop zone som USA eller hackers som Kina, eller har du något annat som funkar?

Sverige har inte många sätt att rensa ut byggnader på, förutom Combat drop med kommandosoldaterna. det kanske vore bra om granatkastaren från rifleman rensade byggnader också 6n.gif

Sverige har inte heller många sätt att upptäcka stealthenheter heller. ett förslag vore att öka avståndet som snipern ser stealthenheter, sen också göra så att försvarsställningen upptäcker stealth om man uppgraderar med torn, eftersom det är jobbigt att byggga bamsen överallt där det inte finns luftmål, bara för att upptäcka stealthenheter. (jag såg tidigare i forumet att det kanske skulle kunna byggas en kulspruta/granatkastare i försvarsställningen och det skulle vara bra om den upptäckte stealth)
Axel of Sweden
Jag har tänkt att ge alla infanterienheter begränsad förmåga att upptäcka stealthinfanteri
detta skulle göra dom mera nödvändiga och skulle ge mera verkliga strategier
inga mer specialiserade "upptäckarenheter"
den rollen kommer att fyllas av vanlig trupp
radarbyggnaden och luftvärn upptäcker stealthade flygplan i senare versioner

edit:
har hittat en döball grej
http://forum.cncreneclips.com/index.php?sh...mp;#entry437148
advancerade shaders till ZH, kommer kanske med i modden när den är klar
I vilken månad kan modden väntas vara klar?
Axel of Sweden
Vilken Månad? osäker
när? nån gång på sommarn

modden fyller snart 1 år

som ni kanske vet är det röster som behövs för att göra klart modden
darkjak
Ett önskemål för min del skulle vara att ha med de gamla terrängbilarna. TGB1111, tgb 13 osv...
Man skulle kunna göra TGB1111 som USA's humvee i spelet. Det vill säga att de till en början är tgb 20, och då man köper en uppgradering så ersätts de av 1111...
Axel of Sweden
Jag har faktiskt tänkt att göra en tgb20 som supplytruck till sverige
jag håller faktiskt på med en model och texture till den
Axel of Sweden

tgb 30/40 är nu FM,s huvud-resurssamlare i spelet

tgb 20 kommer nog ochså med i några missions etc
Axel of Sweden

det krävs inte mycket fantasi för första vad det här innebär
Beazt
Ryssen kommer.. SKYDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Axel of Sweden
trodde det skulle bli lite mera reaktioner?

jag har lyckats göra en ganska tuff grej
luftvärn måste låsa fast på målet som tar typ 1 sek

detta skulle göra det möjligt att göra tillexempel mera realistiska stealth-plan

så en MIG-21 är snabbare att låsa på en en gripen och en raptor borde nästan vara omöjlig att låsa på
Vinceres
ja , F-117 var ju omöjlig den med banan_rock.gif
Axel of Sweden
jag har tänkt att byta namn på modden och göra ett nytt spelsätt
Operation Garbo skulle vara ett passande namn till modden eftersom ryssen är fienden (långsökt men klassiskt)
istället för att använda ett traditionellt RTS-system som Generals ZH så använder modden nu ett spelsätt väldigt likt World in conflict eller Company of heroes.

en snabb titt på hur spelet spelas.

Man börjar med en oförstörbar "mobilization point" därifrån alla mark och helikopterenheter kallas in
enheterna kommer inte från byggnaden utan kör från banans gräns till den istället

man kan kalla in:

Stridsledning

kallar in ett stridsledningsfordon
kontrolerar alla generalförmågor (som command-center)
men utan den här enheten kan man inte änvända dom
denna enhet kan endast byggas 1 åt gången

Radar

kallar in ett radarfordon
ger spelaren förmåga att se minimap och använda radar scan
alla fasta luftvärnsystem stängs av om denna enhet förstörs
denna enhet kan endast byggas 1 åt gången

Infanteritrupper

kallar in 3-4 lastbilar/jeepar/APC,s fyllda med blandat infanteri såsom skytte, skjukvårdare PV mm.
lastbilarna (i sveriges fall tgb20) är väldigt ömtåliga så infanteriet är mest användbara när dom är urlastade

infanteriet är den viktigaste truppen och är dom enda som kan erövra ny mark och är billigast och snabbast att mobilisera

Pansartrupper

kallar in 2 Infanterikanonvagnar(måste fyllas med trupper av balansskäl)
och 2 huvudstridsvagnar
väldigt karftfulla men inte lika mångsdigt och billigt som infanteri

Ingenjörstrupper

kallar in ett Reparationsfordon och ingenjörer
reparationfordonet är det enda sättet att laga skadade fordon
ingenjörer kan konstruera försvarsställningar, luftvärn skjukvärdstält,reparera byggnader (kanske lägga minor ochså)

Artilleri

kallar in mobila artilleripjäser
kan skjuta väldigt långt men väldigt sårbara på nära håll
enormt kraftfulla mot stora grupper av enheter och långsamma/fasta fiender

Luftvärn

kallar in luftvärnsfordon
starka mot flygande enheter i synerhet helikoptarar
dyra och sårbara mot markenheter

Transporthelikopter

kallar in en medeltung transporthelikopter
obeväpnad men kan transportera mycket infanteri och är väldigt snabb

AttackHelikopter

Kallar in en beväpnad helikopter
kan variera mellan olika armeer
men änvänds oftast som tungt pansarvärn

Flygplan

flygplan kallas in i flygfält som spelaren tar över
via infanteri
Alla lag har olika flygplan

Specialenheter som är unika för olika armeer

TOS-1 Raketartilleri(ryssland)
Telekrigsvagn(sverige)
Hind-helikopter(ryssland)
M270 MLRS(USA)

Resurser

Istället för att få pengar från supplies så får spelaren krediter från "Flag points" som tas över av infanteri.
dessa finns på strategiskt viktiga områden på kartan och går inte att förstöra

-----------------------------------------------------------

Det där var ett smakprov för vad som komma skall

jag skulle vilja ha hjälp med:

ikoner att trycka på till de olika vapenslagen ledning,pansar mm

en loadscreen till modden

svenska voice actors
Ok, skitbra biggrin.gif men kan du lyckas att få datorn att köra med alla grejer då? tänkte att det blir lite tråkigt annars, om man inte har nån att köra mot.

ännu en gång: OTROLIGT VÄLDIGT BRA MOD!!!
Axel of Sweden
camo.gif
nu jävlär!

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.