Axel of Sweden
May 9 2007, 19:33
BAMSE är här!

Sveriges "Supervapen"
Lethal_Impact
May 9 2007, 22:24
Väldigt fin.
Men hur är det tänkt att den skall fungera som supervapen?
Med tanke på att alla original-supervapen är stionära.
Kan man flytta runt dem? Eller byggs de på plats?
Är räckvidden enorm?
Fungerar de som försvar eller anfall? (den är väl byggd för försvar)
Om anfall, avfyrar de sina missiler samtidigt då?
Om försvar, fungerar de som SAM att de länkas mellan varandra och bekämpar samma mål?
Kom på en grej.
Varför inte ha fältmässiga elverk?
http://www.mil.se/int/index.php?lang=S&...ws&id=34316Det fräna var att reperatörerna fick sms när nått gick på tok i nån av dem,
kanske inte en feature i modden dock.
Glennke
May 10 2007, 00:27
Jag kan inte se bilderna i post nr 144
Axel of Sweden
May 10 2007, 13:11
Supervapen var bara en komplimang, egentligen är det luftvärn Typ patriot
Axel of Sweden
May 10 2007, 15:15
Det skulle inte va med några bilder med i det inlägget bara listan
Glennke
May 10 2007, 16:49
Jaha, dom konstiga mellanrummen förvirrade mig
Men jag längtar tills ni blir klara, ska verkligen bli sköj att testa
Guest_Hector_*
May 10 2007, 19:26
Skulle vara kul med en uppgrade på skyttesoldaterna som lät dom få ett p-skott. sen, efter att dom pangat iväg sitt p-skott så skulle det ta typ 5 minuter innan dom fick ett nytt alt. att dom var tvugna att gå till en speciell byggnad eller fordon för att få en ny.
annars verkar det som spelet kommer bli jävligt grymt! all respekt till er som jobbar med spelet
Ekvall
May 10 2007, 19:32
Jag vill ha en Pv-helikopter!
Axel from sweden
May 10 2007, 21:02

Haubits 77 (Sage motorn gör det svårt att bemanna den, tyvärr)
hkp16 Funkar som pansarvärn hkp för Sverige, Norge får Tiger
Axel of Sweden
May 10 2007, 21:16
Haubits 77 funkar som understöd eller helvete för avlägsna mål,
Den skjuter löjligt långt
men är väldigt sårbar på närar håll
så bygg dom inte som basförsvar, det gör inget bra
(Använd den tillsammans med Ugglan UAV För att upptäcka gömda mål och nya områden, detta gör dom en farlig kombination)
HKP16 Ser ut så här förresten

Glöm inte bort att det är silent heroes på generals motor, så det är därför sverige har comanches
Lethal_Impact
May 10 2007, 21:34
Vad säger Silent Heroes om det då?
QUOTE (Lethal_Impact @ May 10 2007, 22:34 )

Vad säger Silent Heroes om det då?
Det har jag frågat FLERA GÅNGER!
@AxelOfSweden
Har du frågat TSH (Team Silent Heroes) om lov att använda deras logotyp, story, osv?
Axel of Sweden
May 11 2007, 11:20
Det finns en mod till Zero hour som baserar sig på ett spel som heter Wargames. problemet är att Wargames är ett komersielt spel,Så varför kan inte vi basera våran mod på SH?
Förresten var inte det min ide från början,
Förresten finns det ingen copyright på moddar
Innuendo
May 11 2007, 11:48
Copyright har vi väl egentligen inte i Sverige. Vi har något som kalals för upphovsrätt som man automatiskt får när man skapat något. Därför borde deras logga omfattas av detta.
Det finns säkert personer som kan detta bättre än jag och jag hoppas de rättar mig om jag har fel.
Axel of Sweden
May 11 2007, 16:30
Vad ska sverige ha för fiende då?
Ekvall
May 11 2007, 16:35
Stormakt Röd!
Axel of Sweden
May 11 2007, 17:15
Axel of Sweden
May 11 2007, 18:00

BAMSE med updaterad texture
Hmm, vad ska sverige ha för supervapen?
Sveriges fiende, låt mej få tänka lite, ehh, ingen vill ju bråka med oss!
Ekvall
May 11 2007, 18:25
QUOTE (Axel of Sweden @ May 11 2007, 18:15 )

Ja, men finns det någon MOD med Sverige mot Sovjet till ZH?
Axel of Sweden
May 11 2007, 18:50
Hmm, men ryssland är endå lite för mainstream
Nåt annat?
Ekvall
May 11 2007, 18:59
Utbrytarrepubliken Jämtland? Ladonia? Tjörns Hemvärn?
FireEagle
May 11 2007, 19:08
Danmark? estland? tyskland? frankrike? england(storbritannien)? japan? skåne

?
Strv S
May 11 2007, 19:54
Danmark, eller Norge
Lethal_Impact
May 11 2007, 20:02
Polen!
Ryska saker, fast egna varianter och andra fordon.
Och NATO medlemskap.
Samt SKA en bana heta Nowodwor då.
Strv S
May 11 2007, 20:18
QUOTE (Lethal_Impact @ May 11 2007, 21:02 )

Polen!
Ryska saker, fast egna varianter och andra fordon.
Och NATO medlemskap.
Samt SKA en bana heta Nowodwor då.
Huvudet på spiken kamrat
Varför envisas "alla" (SH och denna modden) moddar med att ha denna
hkp16 som inte existerar i det svenska försvaret?
Modden ska väl vara realistisk enligt devisen "realistiskt är kul?" Lägg hellre in
hkp9 som vi förvissa inte använder som PV helikopter längre men iaf ändå har använt. Ge den samma egenskaper som "hkp16" men det hade vart mer realistiskt med hkp9, Min åsikt.
Vilken fiende Sverige ska ha? För att modden ska vara realistisk så bör det vara en realistisk fiende; Ryssland hade funkat. Men om ni vill vara lite udda så varför inte Finland? Varför inte ett svenskt korståg mot österlandet i 2000-talets tappning för att tygla de finska barbarerna?

De har både intressant utrustning samt blandat från båda blocken + viss utrustning de delar med Sverige.
Ekvall
May 12 2007, 00:03
Håller med Hedin helt och hållet. Jag tycker att det hela tappar lite i trovärdighet (om man nu kan prata om sånt i ett spel) om man ska slänga med en massa påhittade saker i en sån här mod. Det vore bättre om ni gjorde lite grundlig research på vad Sverige har eller har haft för grejer (soldf.com funkar ju alldeles utmärkt som källa). Kolla vad som finns och välj ut det som kan bli intressant i spelet. Just hkp16 gör mig lite allergisk eftersom ni ändå har jobbat på bra med de andra enheterna som faktiskt finns. Varför "förstöra" det med en massa annat påhitt? Försök att göra den så realistisk som möjligt, det tror jag att modden vinner på i längden. Eller är jag för gnällig nu?
Sedan är tycker jag att story och motståndare känns mindre viktigt i nuläget. Fixa en schysst kopia av FM så är halva slaget vunnet! Bara lite reflektioner från mitt håll...
Axel of Sweden
May 12 2007, 12:30
Ok, men HKP9 Är ganska chanslös mot infateri eftersom den har ingen ksp
Axel of Sweden
May 12 2007, 13:15
Vårt mål är att ersätta USA med FM, Och om vi får tid över ochså göra svenska generalsidor
Lite ideer
Ranger general.
HKP10
Bandvagn
rbs70
ranger
Airforce General
Advanced JAS
JAS Armor
Ucav bomer
Helicopter drone
Armor General
STRV2000
CV9040 B
Archer
etc
Lite spekulationer
QUOTE (Axel of Sweden @ May 12 2007, 13:30 )

Ok, men HKP9 Är ganska chanslös mot infateri eftersom den har ingen ksp
I alla spela har enheter svagheter, sätt bättre pv-förmåga på hkp9 då istället så blir den lite starkare mot strv.
Axel of Sweden
May 12 2007, 20:54
Glöm inte bort att modden är till vanliga Generals inte Zero hour
(Av kodnings skäl osv)
Ekvall
May 12 2007, 22:32
QUOTE (Axel of Sweden @ May 12 2007, 21:54 )

Glöm inte bort att modden är till vanliga Generals inte Zero hour
(Av kodnings skäl osv)
Jaha? Varför står det då "Svensk modifikation till C&C Generals, total conversion cnc generals
zero hour" i trådtiteln?
Axel of Sweden
May 12 2007, 22:40
Oj glömde bort det
Axel of Sweden
May 13 2007, 17:25
Kan nån vara snäll och ladda upp ljud från Leopard 2 motorn?
CV90 motor ljud skulle ochså uppskattas Även 40 mm Bofors
Övre svar felstavat
Strv S
May 13 2007, 18:14
Ser verkligen fram tills man får spela den här moden, dax att leta fram Generalsskivan då.
Axel of Sweden
May 14 2007, 07:55
Det blir det nog till ZH ändå
Kimster
May 14 2007, 14:40
QUOTE (Axel of Sweden @ May 11 2007, 12:20 )

Det finns en mod till Zero hour som baserar sig på ett spel som heter Wargames. problemet är att Wargames är ett komersielt spel,Så varför kan inte vi basera våran mod på SH?
Förresten var inte det min ide från början,
Förresten finns det ingen copyright på moddar
hmm okej asså lite får jag in försöka tipsa om..
Lite okunskap i just detta kommer nog inte skada er verksamhet, men skulle du ge dig in i lite skarpare verksamhet så kan det bli dyrt med att inte ha koll på hur det fungerar. Så mitt tips är att även ni inte kör "kommersiell" verksamhet så bör ni "tänka" som om ni skulle kunna sälja konceptet, och då gäller det att ha mark under fötterna.
Oavsett vems logotype, använd den inte, gör en egen. Måste ni nu iaf använda någon annans av någon outgrundlig andledning, FRÅGA först. Detta förkortas annats i "sunt förnuft".
Copyrigt är bara ett engelskt ord för något som kallas för upphovsrätt, och mer eller mindre exakt samma sak. Och allt ni gör själva i form av att skapa bilder loggor osv. äger ni rätten till, såvida ni inte har stulit, lånat, hittat någon annans.
För en dag kanske någon med pengar säger, "oj hej vad häftigt det där vill vi att ni utvecklar mer och så får ni pengar oss.." (så gick det för t.ex skaparen av CounterStrike) ..och sitter ni då med lånad grafik motsv. så är ni fetkörda såvida ni nte göra om allt.
Axel of Sweden
May 14 2007, 15:40
Modden heter nu bara "Swedish Forces" och innehåller för tillfället Bara Sverige (Ersätter USA)
Men ett östligt lag tillkommer och generaler kan komma med senare
Vi kommer inte ta med påhittade vapensystem längre (Förutom supervapnet)
Frågor:
Vad ska Sverige ha för "Supervapen"
Kan nån komma med strv motorljud
FireEagle
May 14 2007, 18:36
Supervapen? vad e svenskarna kända för? tråkiga? Dalahästen? (hehe rätt kul

en dalahäst , man sätter ut en grund, så ser man hur den byggs upp under de 5min det tar eller ngt, sedan sprintar den iväg över ett antal m(skala?) från basen

Kickass)
eller ett jas som släpper en röd dalahäst på fienden?
alla fiendesoldater blir uttråkade över ett visst område och kan inte slåss, eftersom en uggla cirkulerar över och läser någon känd svensk blogg/krönika(hehe, Luuk dissade honom under schlagern, va heter han?

)
okej, lite knäppa förslag, men ur skit växer snart en vacker blomma
eller man får bombkapsla 90:a ett valt område?(lite seriösare)
Super vapen sa du.
Vad sägs om en typ Ion canon fast med mikrovågor som bränner upp allt där man använder den.
En blandning mella ion och scudstorm typ.
Jag har det! Supervapnet är förstås fältartisten löjtnant Linda Bentzing. Hon luftlandsätts bakom fiendens linjer och alla fiendesoldater går dit för att titta och lämnar därmed kartan fri. Dessutom så hör de inte när man skjuter på dem, och ser dig inte för att de stirrar på lindas...blanka kängor.
QUOTE (Lt P @ May 15 2007, 12:28 )

Jag har det! Supervapnet är förstås fältartisten löjtnant Linda Bentzing. Hon luftlandsätts bakom fiendens linjer och alla fiendesoldater går dit för att titta och lämnar därmed kartan fri. Dessutom så hör de inte när man skjuter på dem, och ser dig inte för att de stirrar på lindas...blanka kängor.
Ush så sexistiskt att tro att det ända som attraherar män är Lindas....blanka kängor.
Axel of Sweden
May 15 2007, 18:54
bombkapsel 90 blir en "Generals abilty"
Sveriges Supervapen ska va:
Högteknologiskt
Ska inte astakomma så mycket onödigt lidande
Ihave my reasons
Vadå inte så mycket onödigt lidande.
Det är ett spel gör det så elakt som möjligt.
Microvågor som kokar sönder hus och folk vore great.
Ekvall
May 15 2007, 19:18
Ett telekrigsvapen som gör att fienden inte kan kontrollera sina trupper under en kort period?
Axel of Sweden
May 15 2007, 19:31
Mikrovågor,telekrig, Nåt annorlunda blir det iallafall
QUOTE (Ekvall @ May 15 2007, 20:18 )

Ett telekrigsvapen som gör att fienden inte kan kontrollera sina trupper under en kort period?
Det tycker jag låter mycket intressant.
Axel of Sweden
May 16 2007, 18:45
Lite Ingame

PANG! PANG! PANG! PANG! PANG! 40mm Bofors är mitt favvo vapen!

JAS vs Battlemaster
Notera att den har slut på robotar och använder AKAN istället

Fordon ingame hittils

Storleksjämförning

Armens stolthet!

Nya Effekter +längre räckvid =
Axel of Sweden
May 16 2007, 18:46
Oj, JAS bilden var visst fel
Här är den!

JAS Vinner!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.