Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hur många av oss bor i 08-området?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pal_oldpc
Jag bor själv i 08 området, är det många här som gör det? Vi kanske skulle kunna gå ihop och hyra en paintball anläggning för en heldag och gå loss ordentligt någon gång i vår?

Jag skulle tycka det var kul.
Tompa
Jag bor i Sthlm närmare bestämt söder om söder , och är det paintball så kan du ju räkna med mej! 2.gif 5.gif
Nemo
Är söderkis in i benmärgen även om jag inte är bosatt där just nu. Bor dock kvar i 08-området (Kan fortfarande se söder från vardagsrumsfönstret).

Från och med nästa vecka kommer jag mestadels lira laserspel i skogen. Blir väl en och en annan kortare promenix också ;)
Grunt
08 även här, men det är på gränsen (Nykvarn). smile.gif
Max
Här har ni en till 08:a. Jag bor några mil norr om Sthlm ph34r.gif
Gotcha
Born bajare!

Har levat ett tag i exil i Örebro, men flyttar snart hem igen...eller nästan, till Kista och tanten..
Raffsec
Japp 08 här Söder om söder också
ARN
Skåning i kropp och själ, men boende i 08- land (Norrort) sen några år smile.gif
FkN
Norra Stockholm här ochså...
Doyle
Norrort bor man i smile.gif
henke
Japp jag med, nån mil söder om T-centralen.
Ja en pubkväll borde vi ju kunna styra upp...
/Henke
111 SSK BAT
O8 var det ja. Mitt i stenstaden. Stadsskytte minskade mina möjligheter att bo på landet. Numera är jag allergisk mot allt annat än betong. smile.gif

Pub kväll - -häll upp ställ upp - jag kommer!
Raffsec
PUB Kväll tid plats frågas .. kom
Holmlund K4 97/98
I Stockholm är jag född, där har jag min familj.....
Nemo
Som jag nämde i en annan tråd så skulle det vara önskvärt om en eventuell pubkväll kunde anordnas på en helg. På detta sätt kan även vi som struttar runt i grönkläder på vardagarna medverka.

Sen är det ju ett plus om det är billigt med tanke på lumparlönen. Nej, man kan inte få ut MUCKarbidraget i förväg.. salute.gif

Indian Star, någon? biggrin.gif
Jonte11
Även 08:a.. Norrort. Fast det lutar att jag flyttar hem till Söderförorterna.. En pubkväll vore kanske kul!
Gotcha
Tja, ös in en massa förslag så kan vi ju köra en omröstning!?

Akkurat el. Svejk är mina stalltips. B)
Jonte11
Skulle inte tacka nej till Limerick heller..
Capt
...och tillika 08;a, söder om söder med placering i samma Hvbat som Raffsec salute.gif
Klinken
Stockholm, Södermalm, Zinkensdamm, Brännkyrkagatan..........!

Haaaaaaaaaaaaammmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarby!!!

Fridens liljor // Fk Klinken
Dobberman
Norrorten sööörrrö...visst det är hemma det
biggrin.gif smile.gif laugh.gif
Doyle
QUOTE (Nemo @ Jan 14 2003, 00:46 )
Indian Star, någon? biggrin.gif

Mja.... blink.gif biggrin.gif
Delta Golf
SÖDRA FÖRORTEN!

men Paintball låter snuskigt kul smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif 2.gif 2.gif 2.gif 8.gif rlwhore.gif
Adam Wilhelm
Ha.ha.ha....Haninge B)
Grunt
Jag vet att det inte ligger i 08-området. men jag kan inte låta bli att säga......... KLAMYDIAGROTTAN!!!!!!!!!!
Grunt
Krogar brukar ju inte gilla lumpare. Undrar vad dom tycker om Soldf:s 08:falang då? smile.gif
mimesis
Bor mitt i skiten. Skall man gå någonstans så skall det vara lagomt sunkigt. Då går Lokal, Ohlsson skor och liknande ställen bort. Lagomt sunkigt och centralt, eller kanske sunkigt och centralt är Skeppsbar i gamla stan. smile.gif
Jonte11
Kan inte nåt befäl ta tag i det här... smile.gif
Jonte11
Varför inte en heldag med Paintball eller Softair och avslut på en krog??
Raffsec
QUOTE (Jonte11 @ Jan 15 2003, 01:03 )
Varför inte en heldag med Paintball eller Softair och avslut på en krog??

mer spännande om vi vänder på det krog först kriga sen laugh.gif
Jonte11
Brukar vara lite bakåt på det, på softair och Paintball arragörerna..
Softair passar kanske bättre då vi känner till bössorna.. 5.gif
Pal_oldpc
Kul att vi är så många. Jag skall kolla runt lite om hur vi skall kunna spela paintball. Man kan hyra paintball utrustning för 250 kr per person och dygn, men då måste vi hitta någon bra plats att köra på. Man kan också hyra och spela på en paintball bana men då får man bara spela i tre timmar, då står ju banan med ledare och har uppsatta banor och så. Paintball banor och det spel som ledarna där skapar är mer av hollywood än vad vi kanske önskar oss mest. Vill vi ha möjlighet att köra paintball med framryckningar, patruller och eldöverfall så får vi hyra och sedan hitta lämplig skog tror jag. Men man kanske skulle köra "vanlig" paintball på en paintball bana första gången för att komma in i det.
KalleSWE
Vasastan, född söder om söder, flyttar snart till norra förorterna.
Beduin i stockholm B)
Jonte11
Bra PAL! Utsedd plutonschef samkväm!
ARN
Angående pub-kväll så är Gotchas förslag "Akkurat", helt ok. De har ett väldigt fint sortiment. smile.gif
Berkyboy
Norr om Sthlm, eller Sollentuna rättare sagt. The only place to be! ;)
Jonte11
PAL, du som är utsedd till chef för samkvämet, hur går det??
Nu är det ju inte säsong för Paintball eller nåt sånt , men hittar du inget bra ställe finns ju alltid det här airsoft stället i Rosersberg.
Nordic Wargames

Ser trevligt ut tycker jag.. 5.gif
Pal_oldpc
QUOTE (Jonte11 @ Jan 19 2003, 00:42 )
PAL, du som är utsedd till chef för samkvämet, hur går det??
Nu är det ju inte säsong för Paintball eller nåt sånt , men hittar du inget bra ställe finns ju alltid det här airsoft stället i Rosersberg.
Nordic Wargames

Ser trevligt ut tycker jag.. 5.gif

Ja, det är ju ett tag tills det är väder att spela, men jag planerar lite smått. Låt inte min ofrivilliga utnämning till C hindra någon från att planera och komma med egna förslag bara. Jag röstar bestämt emot airsoft. Jag gillar paintball bättre, det är mer realistiskt tycker jag, airsoft med sina minimala plastkulor skulle jag behöva vara betydligt mer rollspelare än jag är för att uppskatta.
Mini
*räcker snällt upp handen*

ehmm 08a jag med... Bor lite här och var... Norr, Öster och mitten...
Täby, Spånga och Solna...

Lite rolig blandning... flyttar snart ut själv och bor då i Vasastan troligast...

Varför inte börja med paintball och sedan halvt möra ut på krogen? smile.gif

//Lillan / Mini

AIK! 3.gif
Jonte11
Haha, Pal. Det är bra!! Nä men du har givtvis rätt! Paintball är ju lite roligare, det gör ju ont..
Smärta är bra!!

Välkommen till Forumet Mini! Alltid kul att se en tjej här!
Mini
QUOTE (Jonte11 @ Jan 19 2003, 13:29 )
Paintball är ju lite roligare, det gör ju ont..

Välkommen till Forumet Mini! Alltid kul att se en tjej här!

Ditt första inlägg, bra... smärta är roligt... då vet man att man blitt träffad... =)

Välkommen och välkommen, nu är det så här att jag är egentligen Lillan ,har dock inte fått brev om lösis osv så jag kommer inte in där...
Är inte ny, vart här dryga året... men alltid kul att få fler tjejer hit...

//Lillan, the one and only
Jonte11
Ahaaa, dåvar det jag som är rookie ... smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.