Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Skriv på om ingenting
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Anderkron
Hej! Tänkte här och nu införa en tråd om vad du har gjort under dagen, vad du ska göra. om det hänt något. ja bara bubbla på helt enkelt!

Själv sitter jag här på natten och ugglar, funderar om jag ska kolla på en film (min nyinköpta walk the line är ett givet val)
Är ledig från skola (1:sta året Doctrinagymnasiet uppsala, men ska förövrigt byta skola då allt är fel med min nuvarande)
Har fuderat på att ta en nattmacka med ost och paprika nedskäljs med oboy (såklart) och jag är galet sugen på att gå ut och bara gå, försvinna i mig själv en stund, men det blir väll aldrig av.

godnatt och chip chip!! till er alla underbara männsker på soldf

\\Anderkron salute.gif
Dizzy_keys
Sitter och njuter av mitt lov och funderar lite på framtiden. Hur man ska göra med extramönstringarna, vad man ska välja för något på högskolan/universitet?
Funderingarna rör sig oxå kring huruvida jag ska ta ett jobb som jag erbjudits i paris (som något slags ekonom).

Annars har jag tagit det lugnt idag. Gick en promenad med en god vän.
Fick reda på att en supergo tjej som jag var intresserad av i somras tydligen var intresserad av mig med...
Fan att man aldrig fick tummen ur.

Många tankar det här...

Edit: Talade en stund med Skoog i telefon, Det var kul navy2.gif
pappa6116
Sitter framför datorn igen, och försöker ordna i mitt schema...Har ett stort problem, om ca 1 månad så kommer 1 av mina 2 heltidsanställda att vara sjukskriven i 4-6 veckor samtidigt som en av mina deltidsanställda kommer att vara tjänstledig i 3 månader...Själv så jobbar jag heltid (170 h) som barchef samtidigt som jag ska försöka utbilda ny personal, vilket tar ca 3 veckor .Och hålla ytterligare 2 företag i luften (dock bara delägare) samtidigt som jag ser mindre och mindre av min flickvän. Ochsåhölljagpåattglömma...nämde jag att jag är Stf Plutonchef desssutom?

Och nej innans folk börja säga att skyll dig själv för att ge folk tjänstledigt hit och dit, så måste jag säga att det var inte mitt beslut...

OT* lesson learned* bli aldrig sjuk, folk har bara tagit en massa konstiga beslut när du kommer tillbaka som DU måste reda ut!!! banghead.gif

Ok det här blev visst skriv av dig alla dina aggressioner tråden...förlåt!!! rolleyes.gif

Men annars så är allt bra. banan_rock.gif

Pappa som lider av lite sömnbrist.
bomben77
Sitter av tiden på jobbet, trivs inte alls så jag ska på en jobbintervju idag klockan 13. Har haft lite strul med att få ihop det eftersom en kollega ska samåka med mej idag. Men jag har luskat ut att han är en snål jävel så jag dumpar honom på bokrean medan jag går till " tandläkaren"... Inte så snyggt kanske men nöden har ingen lag!

Annars rullar det väl på, försöker bli rik på aktieaffärer men som det ser ut nu verkar man ju snart gå back istället...

Pappa6116: jobbar du som barchef? var då? Om du behöver personal kanske jag kan hjälpa till med det, har lite kontakter på alla möjliga och omöjliga håll...
Anderkron
Pappa6116: Jävlar va stressigt du verkar ha det måste vara jobbigt.

Själv vaknade man precis en ny dag!
Ska gå ut med hunden nu, här i uppsala är det nu 2,2 (+) grader så det blir blask men som sagt det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Sen efter det ska jag åka till sthlm och köpa kängor och byxor och solglasögon så man förlorar pengar också + at jag måste irra runt i storstaden med alla männsker.

Men men nu blir det till att äta två fullkornsmackor med leverpastej och paprika och ett glas oboy och sen duscha.

godmorgon och chip chip

\\Anderkron
dazzzero
QUOTE (Anderkron @ Mar 1 2007, 09:59 ) *
Men men nu blir det till att äta två fullkornsmackor med leverpastej och paprika och ett glas oboy och sen duscha.
\\Anderkron

Hmmm, äta fullkornsmackor och sedan dricka ett glas oboy.
Det är som att dricka vatten på krogen samtidigt som man röker på! pansar2.png
Anderkron
dazzzero: Oboy har varit en trotjänare i över tio år kan inte släppa det dribble.gif
Jag försökte förut men det gick inte man fick nästan abstinens!

Förresten nu ska jag ner till sthlm!

Vi ses ikväll SoldF!!

chip chip

\\Anderkron
Dizzy_keys
@pappa6116
Vilken utbildning krävs för att för att kunna arbeta i en bar?
Är det företagets egna utbildning?
Maul
Sitter nu på jobbet efter att ha varit med på ett studiebesök på cosmonova. Fick på vägen hem ett samtal som sade att datorn jag beställt nu finns att hämta i butiken så nu sitter jag och väntar på att klockan ska gå så jag får stänga igen här och åka och hämta min lilla maskin happy.gif
Skoog
QUOTE (Tikkanen @ Mar 1 2007, 01:53 ) *
Edit: Talade en stund med Skoog i telefon, Det var kul navy2.gif

Javisst, det blev ju bara 1,5 timme. Det blir lätt så när MSN slutar funka.

Idag har jag mest varit trött, jag sov bara 4 timmar inatt. Det får bli sovmorgon imorrn.
SToH
Jag var sjuk hela helgen. Jag är fortfarande lite "matt".

Har tänkt på en grej ett tag.
Om man inte haft sex på säg, en månad, då är man ganska lugn, eller hur?
Jag menar visst, man känner att det var ett tag sen, och visst vore det härligt,
men man går inte runt och är toksugen hela tiden..

Men när man har haft sex kanske fyra gånger den senaste veckan.. då!
Då jäklar går man runt och är vrålhungrig hela tiden!

Märkligt, märkligt mina kära forums-vänner..

Nåja, natti natti på er.
pappa6116
QUOTE (bomben77 @ Mar 1 2007, 09:04 ) *
Pappa6116: jobbar du som barchef? var då? Om du behöver personal kanske jag kan hjälpa till med det, har lite kontakter på alla möjliga och omöjliga håll...

Jobbar som BarChef i sthlm. Men det har förhoppningsvist löst sig. Pappa löste in en gammal skuld!!!! Så nu jobbar min gamla mentor med mig igen!! banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif ( Han är dock hopplöst långsam rolleyes.gif )

QUOTE (Tikkanen @ Mar 1 2007, 12:37 ) *
@pappa6116
Vilken utbildning krävs för att för att kunna arbeta i en bar?
Är det företagets egna utbildning?

Iom att vi börjar expandera utåt världen så måste vi ha en "grundutbildning" dvs att man skall kunna få exakt samma drink i Sthlm som i Mexiko eller i Saudiarabien ( tänk TGI men utan alla knappar dribble.gif ). Därav dilemmat, normalt sätt så behövs det ca 2-3 veckors utb för att kunna jobba som bartender i Sverige. Det som man måste ha en kunskap om ( lagar och förordningar ) samt övrigt ( blanda drinkar) Malajn.gif

Det kanske låter konstigt, men om jag som utbildare inte lyckas med att få eleven att förstå att han är ansvarig för gästen (dvs bartendern kan åka i fängelse om han missköter sig) så behöver jag inte lära eleven hur han ska blanda drinkar.

Så ja, det är företagets egna utbildning.

Det där var lite OT men om man får frågan så svarar man...
Anderkron
Och nu sitter jag här på morgonen, och samlar mig inför ett prov vi ska ha.

Visserligen handlar det om andra världskriget så man har ju lite kunskaper iallafall, men vad vore världen utan plugg?

Slänger in lite frågor så ska vi se vad ni kan;

Vad innebar Molotov-Ribbentroppakten? Varför slöts den och vilka var de olika parternas mål?
Varför fick inte Polen den utlovade hjälpen?
Vad menar man med ”Blixtkrig”?
Vad hände 1940 i Nordafrika?
Hur såg situationen ut i Nordafrika 1941?
Berätta om ”Operation Barbarossa”! Hur blev utvecklingen och varför?
Berätta om slaget vid Midway och dess betydelse!
Hur var situationen i Nordafrika 1942?

och en sista

Berätta utförligt om ”Operation Overlord”! Har vi idag en rättvisbild av förloppet?

Lycka till! rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.