Help - Search - Members - Calendar
Full Version: (Speltips)Navy Field
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Dataenheten
Munin
Är du den fanatiske jagarkaptenen som rusar mellan nedslagskaskader och torpeder för att komma fienden inpå livet, i hopp om att en dag kontrollera ett eget hangarfartyg/slagskepp?

Då kan detta vara ett spel för dig:
www.navyfield.com

Snabbt, relativt okomplicerat och skoningslöst.
Aqe
Extremt beroendeframkallande spel smile.gif

någon mer än jag som är fast i det?
Mattsson
Jag har försökt att ladda ner programmet nu 2ggr och båda gångerna så stänger nedladdningen ner sig själv utan att filen är helt nerladdad.

Vad beror detta på?
Finns filen på annat håll?
Status quo
Kostar det något att köpa eller är det bara subscriptions om man vill få lite fördelar? Hur är balansen? Är det ens kul att ge sig in i spelet så här sent om man säger så? Hur mycket folk är det som spelar?

Sorry att jag frågar så mycket men deras faq och allmän info angående detta suger ganska hårt. Däremot har de skitbra info om skeppen och spelet i sig.
Munin
QUOTE(Status quo @ Nov 28 2007, 06:14 ) *
Kostar det något att köpa eller är det bara subscriptions om man vill få lite fördelar? Hur är balansen? Är det ens kul att ge sig in i spelet så här sent om man säger så? Hur mycket folk är det som spelar?

Sorry att jag frågar så mycket men deras faq och allmän info angående detta suger ganska hårt. Däremot har de skitbra info om skeppen och spelet i sig.

Kostar inget om du bara vill lira, vill du däremot använda de bästa skeppen eller ha lullull så åker plånboken fram, subscribers får dessutom mer poäng per strid (alltså snabbare avancemang).
Den snyltande delen av spelarbasen ser helt enkelt till att det är roligt för den betalande att spela, har själv aldrig varit med om att inte kunna strida oavsett tidpunkt på dygnet. Nackdelen med att inte betala är att det tar massor av tid för nå de poäng som krävs för att köpa slagskepp/hangarfartyg.

En snyltande slentrianspelare som jag (ca 1000 strider) har knappt råd med en tung kryssare. Men visst finns det icke betalande spelare i BB5:or, motsvarande.

Hur många spelare som spelar vete tusan men det spelas iaf på tre servrar, spelarbasen verkar som vanligt i huvudsak bestå av amrisar, britter, skandinaver och australiensare. Andra stora spelargrupper förefaller vara filipiner, koreaner och hongkongkineser. Spelet har varit spelbart i minst 3 år.
Status quo
EDIT: Jag hade fel version. Laddade ner från DC men borde laddat ner från navyfield.com. Hur som helst så har jag fått två polare att köra igång spelet så nu blir det snart action smile.gif Server 3 blir det jag kommer spela på antar jag.
Aqe
QUOTE(Munin @ Nov 28 2007, 18:30 ) *
QUOTE(Status quo @ Nov 28 2007, 06:14 ) *

Kostar inget om du bara vill lira, vill du däremot använda de bästa skeppen eller ha lullull så åker plånboken fram, subscribers får dessutom mer poäng per strid (alltså snabbare avancemang).
Den snyltande delen av spelarbasen ser helt enkelt till att det är roligt för den betalande att spela, har själv aldrig varit med om att inte kunna strida oavsett tidpunkt på dygnet. Nackdelen med att inte betala är att det tar massor av tid för nå de poäng som krävs för att köpa slagskepp/hangarfartyg.

En snyltande slentrianspelare som jag (ca 1000 strider) har knappt råd med en tung kryssare. Men visst finns det icke betalande spelare i BB5:or, motsvarande.

Hur många spelare som spelar vete tusan men det spelas iaf på tre servrar, spelarbasen verkar som vanligt i huvudsak bestå av amrisar, britter, skandinaver och australiensare. Andra stora spelargrupper förefaller vara filipiner, koreaner och hongkongkineser. Spelet har varit spelbart i minst 3 år.

Vilken server lirar du på?

själv lirar jag på Arizona.
Status quo
Spelar på New York...

Jag tycker inte det verkar ta så jätte lång tid att levla.. är lvl 25 med en F99 DD nu och det tog mig inte mer än 100 spelade matcher.. Räknar med att ytterligare 100 så lär jag ha en m-pro
Stella-Polaris
QUOTE(Mattsson @ Nov 25 2007, 16:53 ) *
Jag har försökt att ladda ner programmet nu 2ggr och båda gångerna så stänger nedladdningen ner sig själv utan att filen är helt nerladdad.

Vad beror detta på?
Finns filen på annat håll?

Det var bugg i filen... de har laggt upp en ny som funkar..

Aqe
Ger tråden en liten knuff, själv spelar jag på Arizona med en hel del andra svenskar.

För alla som provat innan och tyckt att det varit segt och få lvls kan jag meddela att det går betydligt snabbare numera.
Status quo
lvls är väl inte lika mycket problem som att få pengar.. vilket var främsta anledningen till att jag slutade..
grind grind grind
Aqe
Cash är lättast att få genom att spela cv, snittar lätt uppåt 100k per game.
Status quo
QUOTE (Aqe @ Jun 10 2008, 23:24 ) *
Cash är lättast att få genom att spela cv, snittar lätt uppåt 100k per game.

jo men du ska ju ha råd med en CV också...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.