Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SPEL: Supreme Commander
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
stefanf
Håller på att ladda ner demot precis. Någon som har fullversionen? Är det så bra som sägs?
109 Eken
Gillade du Total Annhilation så gillar du det här. Skalan är ENORM, där du i andra spel bygger kanske 30 enheter bygger du här 300, typ smile.gif
stefanf
Testat lite av demon. Ser ju riktigt härligt ut. Framför allt att när man gjort någonting i söder så kanske man tror att fi fortsätter komma därifrån, men då blir kartan större och så kommer dom från norr. Och sedan blir kartan ännu större och dom kommer från öst.
Visst är det klassiskt RTS, men på en helt annan skala som 109 Eken säger.
Tror nog jag kommer skaffa fullversionen. 6n.gif
Mikael
QUOTE (stefanf @ Feb 27 2007, 09:03 ) *
Testat lite av demon. Ser ju riktigt härligt ut. Framför allt att när man gjort någonting i söder så kanske man tror att fi fortsätter komma därifrån, men då blir kartan större och så kommer dom från norr. Och sedan blir kartan ännu större och dom kommer från öst.
Visst är det klassiskt RTS, men på en helt annan skala som 109 Eken säger.
Tror nog jag kommer skaffa fullversionen. 6n.gif

Om du tycker att det var stor skala på demot kommer du åter bli överaskad av fullversionen smile.gif

Hoppas du har en dator som pallar av det, min gjorde det inte...
stefanf
P4 3.4ghz, 2gb och 7800gtx 256mb. På pappret ska det räcka, men man vet aldrig.

EDIT: Jag ändrar frågan!
Har nu hittat att det är mellanslag som man ska hålla ner för att ändra kameravinkel. Men så fort jag släpper den åker kameran tillbaka till ursprungsinställningen. Hur låser jag fast kameran i en ny position?
dxl
Skaffade det idag, dock så verkar min cdnyckel vara upptagen (??!!!) Kameran går inte att låsa fast om jag har förstått saken rätt.. Har spelat ett par timmar, lite kampanj och lite skirmish (multiplay går ju inte nu) Det är något av det bästa jag spelat på länge. Som ett stort fan utav TotalAnnilhation när det kom (installerar om och spelar det lite då och då men inte nu mer smile.gif så är ju detta... finns inga ord, storyn funkar med TAs man kan se hur enheterna har "evolverat" i TA. Spelet är verkligen enormt, jag hade ca 200 lätta och 100 tunga stridsvagnar ca 30bandkanonvagnar, ca 150 sådanadäringa små mechar.... glömde dock både luftvärn och jaktflyg, något som motståndar AIn inte var sen att utnyttja.. jag kämpade säkert i en kvart med att få in min armé i fin formation i en dalgång, blev inte så mycket kvar när fiendens flyg dragit över två vändor..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.