Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Få reda på telefonnummer,
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
MikaelD
Hej på er, jag har ett litet problem.

Jag behöver få tag på ett telefonnummer till en privatperson på en viss adress, men har inget namn på personen i fråga.

Så min fråga till er är om ni vet hur man kan göra detta på internet?

Mvh: MikaelD
Ekvall
Eniro.se och hitta.se funkar utmärkt.
The Swede
QUOTE (Lord Väder @ Feb 24 2007, 14:21 ) *

Från Eniro: Du måste fylla i namn eller telefonnummer för att kunna söka.
Samma sak på hitta.se, om du bara knappar in adressen får du endast upp en kartbild, ingen info om vilka som bor på adressen.
lowandslow
Jag tror att du måste veta vem du söker efter för att kunna få reda på numret. Detta är en funktion för att försvåra för tex inbrottstjuvar.
"-Ah, schysst kåk, vi ringer och kollar om någon är hemma."

Självklart går sånt att ta reda på för den som vill men man behöver ju inte göra det lättare än det behöver vara.

Om du nu har en adress men du vet inte vem du söker efter får du väl helt enkelt göra det -the old fashioned way- att ringa på helt enkelt...
Ekvall
QUOTE (The Swede @ Feb 24 2007, 14:51 ) *
QUOTE (Lord Väder @ Feb 24 2007, 14:21 ) *

Från Eniro: Du måste fylla i namn eller telefonnummer för att kunna söka.
Samma sak på hitta.se, om du bara knappar in adressen får du endast upp en kartbild, ingen info om vilka som bor på adressen.

Noterat. Missade att det saknades ett namn. Då var problemet ett helt annat. Om jag någon gång kunde läsa inläggen ordentligt, istället för att alltid vara så ivrig att svara, hade jag sett det. Slarv igen! banghead.gif
stefanf
Jag har tidigare ringt till 118118 och fått namnuppgift på en adressangivelse.
Funkar då självklart bäst om det rör sig villa eller radhus. smile.gif
Dizzy_keys
Annars är det väldigt lätt att få fram namnen på alla som är skrivna på den adressen via nätet
The Swede
QUOTE (Tikkanen @ Feb 24 2007, 17:38 ) *
Annars är det väldigt lätt att få fram namnen på alla som är skrivna på den adressen via nätet

Jamen så tala ur skägget då, du kan ju inte komma med halvkvädna visor om ditten eller datten utan att berätta hur man gör.

@Lord Väder
Det vore ju trevligt om du, som du själv säger, kunde läsa HELA inläggen innan du svarar. rolleyes.gif
Dizzy_keys
Nu har jag rakat mig, det finns flera sidor och jag höll precis på att skriva ett PM med en adress till trådskaparen.
Ett av sätten är att gå in på http://www.e-information.se/ Vidare så förflyttar man muspekaren till "sök person"
I rutan där finns en länk till "avancerad sökning >>" Skriv in adressen och saken är klar!
lowandslow
QUOTE (Tikkanen @ Feb 24 2007, 18:21 ) *
Nu har jag rakat mig, det finns flera sidor och jag höll precis på att skriva ett PM med en adress till trådskaparen.
Ett av sätten är att gå in på http://www.e-information.se/ Vidare så förflyttar man muspekaren till "sök person"
I rutan där finns en länk till "avancerad sökning >>" Skriv in adressen och saken är klar!

Det där var en riktigt otäck sida... Även personnummret förutom sista siffran visas förutom sista siffran men den går ju att räkna fram.

Beräkning av kontrollsiffra:
Kontrollsiffran bestäms enligt den s.k modulus-10-metoden med vikterna 1 och 2. Siffran fogas till födelsenumret enligt följande regler. Exemplet avser en man född den 23 augusti 1964 med födelsenummer 323.

1. Siffrorna i födelseår, - mån, - dag och -nummer multipliceras växelvis med 2 och 1.
2. Lägg samman siffrorna i produkterna. OBS! 12 räknas som 1+2. 1+2+4+0+8+4+3+6+2+6=36
3. Entalssiffran i siffersumman dras från talet 10. 10-6=4
4. Restsiffran blir kontrollsiffra. Är resten 10, blir kontrollsiffran 0. Kontrollsiffra=4
Personnumret blir 640823-3234
Infon hämtad från: http://troja.ath.cx/~zond/pn/
The Swede
Titta där ja, tack så mycket. tongue.gif
Dizzy_keys
@lowandslow, det är därför jag var tveksam till att lägga upp den här, det blir ju ganska mycket lättare att planera till exempel inbrott. man behöver inte ens räkna för att få fram sista siffran i personnumret. Det är egentligen bara att chansa bland 10 siffror.
Har man rätt så kommer namnet fram....
Dizzy_keys
Om ni vill ha en likadan sida där man även kan se inkomster så kan jag rekommendera ratsit.se
sgt_filur
Det är inte mycket som inte går att ta reda på i Sverige dry.gif
Magnus
Sådana sidor är dock guld om man som jag har svårt att komma ihåg folks födelsedagar. rolleyes.gif
MikaelD
Hej, jag vill tacka så jättemycket för hjälpen!

Vad går inte att få reda på via soldf? inte mycket i allafall.

Mvh MikaelD
Pete
QUOTE (Magnus @ Feb 24 2007, 19:48 ) *
Sådana sidor är dock guld om man som jag har svårt att komma ihåg folks födelsedagar. rolleyes.gif

Om det var just födelsedagar så finns http://www.birthday.se/ vilket är en praktisk sida, även om den och övriga länkade sidor här i tråden
får min inre paranoiker att slå kullerbyttor. banan_rock.gif
The Swede
Söker du på en person på Eniro får du numer även veta när personen fyller år och har namnsdag.
Pete
QUOTE (The Swede @ Feb 24 2007, 23:21 ) *
Söker du på en person på Eniro får du numer även veta när personen fyller år och har namnsdag.

Det var som attan. Inga hemligheter alls online längre. surprise.gif
Adam Wilhelm
Och så handlar det ju inte heller om hemligheter, allt kommer ju från offentliga handlingar.
Ratsit är ju nätets motsvarighet till Taxeringskalendern.
Victorr
vi får inte heller glömma upplysning.se!!

/ Victor W
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.