lowandslow
Feb 23 2007, 17:28
Kommer ni ihåg den där spalten som brukade vara i Aftonbladet eller Expressen för 10+ år sedan, där folk fick berätta vad dom hade för roliga, töntiga relationer till kändisar eller om dom själv gjort nåt för att bli kändis i 5 sekunder. Ett exempel kan vara: Min granne känner en som har varit sminkös till Metallica.
Jag börjar!
Jag har varit i bild på tv-programmet Late Night with David Letterman, och inte nog med det, jag var i samma bildruta som Tom Hanks som var gäst!
The Swede
Feb 23 2007, 17:36
Jag har nästan kört över Björn Wallde på ett övergångsställe på Kungsholmen.
Jag har sålt färg och tapeter till Martin Timell, Stina Dabrowski och Bosse Parnevik. (Inte samtidigt dock)
Lethal_Impact
Feb 23 2007, 17:48
När min klass i gymnasiet gjorde en klassresa till Stockholm träffade vi på Lasse Berghagen samt Loa Falkman vid gröna lund och de var fulla som ägg!
De försökte även övertala oss om att de (båda) hette Sven Tumba!
Fy fan va roliga de var!
Skuggan
Feb 23 2007, 17:58
krängt "Thai green curry" mm till Per Oskarsson...
Jag har slagit en tunnel på Börje Salming på is i hockeyrinken
Nestor
Feb 23 2007, 18:06
Mona Sahlin besökte min klass för ett tag sedan
Christer
Feb 23 2007, 18:09
Varit cm från att cykla in i Stefan Liv som var ute å gick med sin hund.
Varit decimeter från att gå in i/gå på/krocka med fd. försvarsminitern Leni(n) Björklund.
Min flickvän å min lillasyster har stått cm från P Diddy när han gjorde en photoshoot för sin nya parfym i Monaco. De blev personligen tillfrågade om de ville ställa upp av P Diddy´s crew.
Fk Satan
Feb 23 2007, 18:25
Har en kompis som har rensat Ove Wiktorins privata maillåda eftersom den var överfylld med spam, efter att han slutat som ÖB.
Ja han hade Ove:s tillstånd att rensa maillåda. Och kompisen jobbade på telia med supportärenden.
lowandslow
Feb 23 2007, 18:29
En militärrelaterad Lassie:
Jag har haft både den svenska ÖB Håkan Syrén och den turkiske ÖB i min helikopter samtidigt. Den Turkiske satte sin fot på sändarknappen på golvet i helikoptern och blockade kontrollfrekvensen till Frösö flygplats i 20 minuter. Flygledaren var lagom imponerad...
Dobberman
Feb 23 2007, 18:29
Undertecknad och två andra här på forumet gick och hade "åsikter" om den dåvarade Försvarsministern när vi möter henne öga mot öga i dörren på väg in på lokal.
Hon gick och vi drack öl.
Maud Olofsson åkte förbi och vinkade när jag var trafikpost i lumpen. Har fikat med Stellan Skarsgård, Peter Birro, Gubben som äger wallenstams (företaget som äger över halva avenyn) samt promotorn som ordnade boxningsgalan i scandinavium och nu sitter i häktet, Göran Johansson, Mikael Odenberg, Alexandra Pascalidou... Tror det var dom som är mest kända jag träffat...
Har varit hemma hos sonja stjernkvist och druckit kaffe och ätit kakor med min fader när vi var ditbjudna=)
Har även stått 20 cm ifrån ÖB i malmö=) Gick nästan in i han:P
+ att när min mamma såg detta inlägget, sa hon, snodde ÖBs sabel inför trupp och allt i Kristiandstad, de va 1992....
Jag var 4 år då... ville testa farbrorns svärd
J-Star
Feb 23 2007, 19:10
Varit på födelsedagskalas med Gun Hellsvik... inte hennes dock. Detta var dagen innan valdagen 2002. Vi diskuterade mitt beslut att inte rösta i det valet och hon var en av de mest förstående jag någonsin träffat inför det beslutet. Dessutom hade hon den goda smaken att noga låta bli att göra reklam för sitt parti. Mitt redan mycket låga politikerförakt sjönk till nya bottennoteringar.

/J
gislemark
Feb 23 2007, 19:48
Ätit middag med Jan Ottosson på Stadshotellet i Mora 3timmar efter att han vunnit Vasaloppet.
Där var det inga divafasoner inte.
Han och jag satt och diskuterade hur man bäst trimmar mopeder.
Supit mig aprak på skattebetalarnas bekostnad på Gabriel Romanus 50-års kalas. Vid samma tillfälle spelat på samma scen som Loa Falkman och the Real Group.
Nästan sprungit in i Mike Tyson när vi bodde i samma hus i NY. Han såg liten ut jämfört med sina bodyguards. Körde en vit Lamhorginijeep.
Ja just ja, kräkts på Odd Engströms fest också.
Jag har badat bastu med Alexander Bard...klå det om ni kan...
Dobberman
Feb 23 2007, 20:41
QUOTE (imint @ Feb 23 2007, 20:40 )

Jag har badat bastu med Alexander Bard...klå det om ni kan...
HELST inte.
The Swede
Feb 23 2007, 21:03
Varit på efterfest med After Dark, i en hytt på en Ålandsfärja.
Det roligaste var när snacket kom in på lumpen och nån i AD la in en replik och polaren sa: vad vet du om lumpen?
Svaret, från killen fortfarande iförd klänning och make up: du, jag var faktiskt bandpvskyttegruppchef i lumpen.
Inte precis vad man förväntat sig höra från en kille i högklackat.
Snackat flygvapnet i allmänhet och lumpen i synnerhet med
GenMj Mats Nilsson på en tillställning på ett gamalt jobb. Var själv i tjänst.
Yngve Malmsteen, Richard Herrey, Peter Stormare och massa andra svensk-amerikaner m.fl på samma arbetsplats.
Fk Satan
Feb 23 2007, 21:30
Har hånglar med Hanna Marklund ute på lokal. blivit örfilad av Hanna Ljungberg ute på lokal... allt under samma kväll.
(för er som inte vet vilka de är så spelare de fotboll och är tjejer)
Jag har tagit leg på dåvarande försvarsminister Björn von Sydow. Kände inte igen honom och tyckte han verkade lite skum...
Timbuktu har bott i vår nuvaranda lägenhet.
Jag är medlem på samma forum som en kille som bastat tillsammans med Alexander Bard.
Utan inbördes rangordning:
Åkt slalom med Victoria Silvstedt och partat med alpina landslaget
Lirat med Triple and Touch
Varit med på CNN från två olika konflikthärdar
Sålt skor till bröderna Gallagher i Oasis
Har träffat Sveriges senaste fyra Överbefälhavare
...och jag har långt kvar.
QUOTE (Swede)
Svaret, från killen fortfarande iförd klänning och make up: du, jag var faktiskt bandpvskyttegruppchef i lumpen.
Inte precis vad man förväntat sig höra från en kille i högklackat.
...eller jo.
/K
Amfibieslusken
Feb 23 2007, 21:51
En kväll i Malmö år 1999 raggade jag på Magdalena Graaf. Jag kysste hennes hand och fick ett "Åh en sån gentleman" och ett stort leende till svar.
Hade ett samtal om grillad korv med Martin Dahlin utanför nattklubben Étage i Malmö. Då kom det också fram att jag känner hans mamma.
Sköt pilbåge vid sidan om Thomas Ravelli på Malmömässan 1997. Jag sköt bättre och inflikade att "Du kanske borde hålla dig till fotboll".
Gick på samma gymnasieskola som Zlatan Ibrahimovic och känner honom genom en gemensam kompis.
Dobberman
Feb 23 2007, 22:07
QUOTE (Amfibieslusken @ Feb 23 2007, 21:51 )

En kväll i Malmö år 1999 raggade jag på Magdalena Graaf. Jag kysste hennes hand och fick ett "Åh en sån gentleman" och ett stort leende till svar.
Denna hand är ännu inte tvättad förstår jag, samt att den har vaxat åtskilliga delfiner...
oj oj, listan kan bli hur lång som helst. Men jag får väl plocka ut "godbitarna"..
- Har fått en armbåge i magen av Anastacia på jamaica när vi stod i samma kö till en bar.
- Träffat Sean Pauls mamma och bror (kanske inte världens häftigaste, men...)
- Varit i Bob Marleys hus
- Träffat Kronprinsessan Victoria och Prinsessan Madelene på drottningholms slott
- Limmat på Miss Jamaica. Dock utan positiva resultat, men jag fick bjuda henne på vin i alla fall.....
-Har skakat tass med Lassie
-Kört en minibuss med hela slovakiska hockeylandslaget genom Göteborg, dagen innan de tog VM-guld. Miroslav Satan låg i mitt knä...
mm mm
Trots det kan jag inte göra annat än

åt Fk Satan. Vi vill veta mer!!!
Christer
Feb 24 2007, 01:04
Min lillasyrra är polare med Amy Diamond som förövrigt brukar springa omkring här hemma till och från...
Hon är blyg och kort.
benzen
Feb 24 2007, 03:09
Lite mer back to basic:
Jag har sett Stig-Helmer (Lasse Åberg) köpa mjölk.
Jag har krockat med Lill-Babs i en flygplatsgång. Resultat: Hon tappade sin plånbok, en hög med människor krälade på golvet och en upprörd Mamma Benzen skäller ut mig för att jag inte letade plånbok.
dazzzero
Feb 24 2007, 09:15
En kompis till mig var och spelade golf på Orresta golfbana som även är Djurgårdens Golf´s bana. Samtidigt som kompisen spelade så hade djurgårdens hockeylag svensexa för Kristian Falk tror jag att det var. Plötsligt så känner han något hårt i ryggen, eventuellt får jäkligt ont eftersom en småberusad Mats Sundin hade skjutit han i ryggen, han frågade iof om det gick bra, men med hans budget så borde min polare fått en liten slant för sveda och värk
Christer
Feb 24 2007, 10:23
Susanna Kallur har gett mig "den där blicken" när vi åkte i samma flygplan från Nice.
Stog även jämte hennes syster på bussen ut till planet.
Stratoknaster
Feb 24 2007, 11:51
QUOTE (dazzzero @ Feb 24 2007, 09:15 )

En kompis till mig var och spelade golf på Orresta golfbana som även är Djurgårdens Golf´s bana. Samtidigt som kompisen spelade så hade djurgårdens hockeylag svensexa för Kristian Falk tror jag att det var. Plötsligt så känner han något hårt i ryggen, eventuellt får jäkligt ont eftersom en småberusad Mats Sundin hade skjutit han i ryggen, han frågade iof om det gick bra, men med hans budget så borde min polare fått en liten slant för sveda och värk
Kan relatera detta till något som hände min far.. han var ute och spelade golf på samma bana som Ingo Johansson (ni vet han boxaren) när han hör ett "FORE!" och får se en målsökande projektil komma farande emot sig. Trots diverse försök att skaka av sig den vita faran så får han bollen i knävecket. När han ligger på marken och har grymt ont så ser han plötsligt den skyldige - Ingo - komma gående med en bister/ledsam uppsyn och tänkte att ah, även boxare kan ha medkänsla ibland... ett "vart tog bollen vägen?" framspottat mellan tänderna senare hade han inte kvar den illusionen.
har inte haft så många "lassie-moments" själv...
- Har träffat Thomas Östros och Göran Persson i samband med att jag var uppe i STHLM i egenskap av länsbäst i DN:s nutidsorientering
- Har träffat drottning Silvia under prisutdelningen på STHLM slott dagen innan ovanstående
- Har stått och bankat på dörren till den toalett som ockuperades av den svarthåriga tjejen i Shebang
- Pratat med Dregen vid samma tillfälle
- Träffat och haft en kort pratstund med Mickey Dee
- Ätit på samma restaurang som Lotta och Svenne Hedlund, samt halva Tages (nu börjar det bli krystat, jag vet

)
är väl det jag kan komma på nu....
The Swede
Feb 24 2007, 12:05
Kom på en till, när jag gick i 9:an hade jag Per Nuder som lärarvikarie.
Jag har även blivit medaljerad av Åke Sagrén men det är kanske inget att skryta om.
lowandslow
Feb 24 2007, 12:25
En granne till mig när jag växte upp har haft sex med Carola!
C DK012
Feb 24 2007, 13:09
Jag har haft sex i Eric Gadds säng.
Jag har varit bjuden till samma bröllop som Kevin Costner.
Jag har bjudit Harry Schein på en cigarett på Paris flygplats.
Har gjort en grej som Filip Hammar tyckte var "jävligt cool".
The Swede
Feb 24 2007, 13:14
QUOTE (lowandslow @ Feb 24 2007, 12:25 )

En granne till mig när jag växte upp har haft sex med Carola!
Efter vad jag hört om unga fröken Häggkvist uppväxt torde han inte vara ensam om det.
lowandslow
Feb 24 2007, 13:16
QUOTE (C DK012 @ Feb 24 2007, 13:09 )

Gick du runt på Biblioteksgatan i Stockholm utklädd till Bacon och ägg eller vad??
bestulenpåkspn
Feb 24 2007, 13:45
-Morsan har varit träningspartner med Wassberg (skidåkaren) samt är kompis med Tomas Steen (fd. NHL- spelare) och Tommy Kristoffersson (STCC- förare).
-Jag har spillt öl på Papa Dee och varit i bråk med E-Type på min student.
-Jag har krockat med min kundvagn med Kenny Bräck på ICA.
-Farsan körde om Kungen i Vasaloppet.
-Min Morbror var ihop ett kort tag med "Mr. Bean's" kusin.
C DK012
Feb 24 2007, 14:01
QUOTE (lowandslow @ Feb 24 2007, 13:16 )

QUOTE (C DK012 @ Feb 24 2007, 13:09 )

Gick du runt på Biblioteksgatan i Stockholm utklädd till Bacon och ägg eller vad??

Eftersom det är tveksamt om saken ifråga faktiskt var "jävligt cool", så avstår jag från ett precist svar. Måste ju bibehålla min air av intresse och mystik. Bacon och ägg var det dock inte (tyvärr).
Adam Wilhelm
Feb 24 2007, 14:14
QUOTE (Christer @ Feb 24 2007, 10:23 )

Susanna Kallur har gett mig "den där blicken" när vi åkte i samma flygplan från Nice.
Stog även jämte hennes syster på bussen ut till planet.
Du är säker på att det inte var den där sluta-glo-på-mig-för-annars-dödar-jag dig?
Mantas
Feb 24 2007, 14:22
Mina The best of....
Jag har sett Manowar i fyskläder på Kocksgatan.
Gått fanvakt för Kofi Annan i Naqoura
Jag har i jobbet varit hemma hos Ylva-maria Thompson och diskuterat hennes kroppsavgjutningar
Träffat Lemmy i Växjö
Sett Bröderna Mahre och Stenmark tävla 1980
Fått en bira av Cliff Burton (metallica) kvällen innan han omkom i en bilolycka
Nästan krockat med Kungen (till fots) på Arméns dag på gärdet 1982
Har nästan pissat i kors med Soffipropp Sofia (toa+handfat)
Supit med Ted "olyckan" Åström.
Träffat ABBA hos min granne på landet 1978
Sett Yngwie Malmsteen dyngrak och skitförbannad i sin scenoutfit på sveavägen
sgt_filur
Feb 24 2007, 15:24
En klasskompis från gymnasiet har badat bastu med Mikael Persbrandt...
Edit:
Jag mötte Salming på gutekällaren i visby i somras. Imponerande vältränad för sin ålder.
Har mött Robert Gustavsson, Therese Alshammar och Lasse Berghagen i Sthlm. Dock inte vid samma tillfälle.
En kompis känner extremskidåkaren Jon Olsson.
Stått bredvid en äldre herre som i tystnad stod med tusenmilablick framför en P-51D Mustang då en en grabb på runt 20 gled upp bredvid, iklädd keps med texten "mess with the best, die like the rest":
Grabb: Det är en P-51D, det bästa jaktplanet under WWII, snabbt som fan vettu
Herren: Åh, jo det vet jag faktiskt, jo den var ganska bra och är fortfarande vacker som få.
Grabb: Jo vettu den här maskinen rockar ( fritt översatt från "is the shit") tyskarna föll som klasar
Herren: Nej det tror jag inte, de slogs för sin sak de med, men Mustangen höll sitt från dag ett
Grabb: Men asså jag har Combat Flight Sim...yada yada yada
Här ropar en kvinna på Herren: Charles det är snart dags, de vill prata med dig före.
Jag vet att grabben var inne i föreläsningssalen men såg inte hur han reagerade när en i museipersonalen introducerade första föreläsaren och en Herre vid namn Chuck Yeager äntrade podiet.....
ALL Respekt till den kylan mr Yeager
sgt_filur
Feb 24 2007, 17:13
QUOTE (Danne @ Feb 24 2007, 17:08 )

Stått bredvid en äldre herre som i tystnad stod med tusenmilablick framför en P-51D Mustang då en en grabb på runt 20 gled upp bredvid, iklädd keps med texten "mess with the best, die like the rest":
Grabb: Det är en P-51D, det bästa jaktplanet under WWII, snabbt som fan vettu
Herren: Åh, jo det vet jag faktiskt, jo den var ganska bra och är fortfarande vacker som få.
Grabb: Jo vettu den här maskinen rockar ( fritt översatt från "is the shit") tyskarna föll som klasar
Herren: Nej det tror jag inte, de slogs för sin sak de med, men Mustangen höll sitt från dag ett
Grabb: Men asså jag har Combat Flight Sim...yada yada yada
Här ropar en kvinna på Herren: Charles det är snart dags, de vill prata med dig före.
Jag vet att grabben var inne i föreläsningssalen men såg inte hur han reagerade när en museipersonalen introducerade första föreläsaren och en Herre vid namn Chuck Yeager äntrade podiet.....
ALL Respekt till den kylan mr Yeager
Respekt!
Skuggan
Feb 24 2007, 17:52
kom på en grej till....
jag har snubblat på Magnus Uggla på X2000 mellan gbg och sthlm
sgt Odh
Feb 24 2007, 18:01
Jag gick högvakten på slottet 2000 när följande hände (jag var på 2p och detta hände på p5: stor svart bil glider fram mot porten vid slottsbacken, posten kliver ut i vägen och vrålar HALT och tar upp AKn osv. Naturligtvis blir det tokstopp på bilen och frågor om leg osv. Samtidigt hörs springet i bakgrunden av slottsvakten som tydligen inte hunnit meddela att ÖB och US militärattaché el likn skulle på besök. Lite småfnitter hördes tydligen ifrån bilen när den till slut fick åka in.
Jag har varit med på omslaget till SFOR informer issue 113 (maj 2001).
Jag har ett kort där jag håller en svensk flagga bakom pågående och avgående COMSFOR och COMeuropa nånting.
Jag har "försökt smuggla" ut ÖBs pilot ur Bosnien, det tyckte i alla fall tulltjejens chef. Vi fick gå ut ur terminalen och gå runt istället.
Jag har fixat is (smuggelincidenten) och köpt frukost till ÖB (Hederstedt) när han var på besök i Sarajevo 2001.
Jag har delvis synts ett otal gånger på mil.se
Lillebror har statistat i Den bästa sommaren, Talismanen och en tredje film.
J-Star
Feb 25 2007, 02:52
Oh, glömde ju en ännu bättre Lassie:
- Gått samhällskunskap 2 veckor intensivkurs med Kenny Jönsson (och resten av hockeygymnasiet i Ängelholm). Jag fick betyg 4... den enda som hade det. Ingen hade 5:a.
En betydligt svagare Lassie är att jag hälsat på Ylva-Maria Thomsson på Hipp i Malmö.
/J
J-Star
Feb 25 2007, 02:54
En till... höjdar-Lassie: sett Farmen-Qristina på Bishops Arms i Lund.
/J
Agentorange67
Feb 25 2007, 03:33
Jag har joggat om Carolina kluft. Släkt med nån fotomodel Beiron Anderson.
Har lika små öron som Johnny Depp, stavar cristopher likadant med honom.
Tränar på samma gym som Henrik Schyffert, och hans bror.
Henrik Schyffert ser mer gubbaktig ut än vad han verkar vara i tv.
Där tränar även den engelsk/tyska tanten från äntligen hemma.
Sett e-type på posten, han var låååååååååååång!
Såg även Fredde "Ragge" Granberg utan för en port i vasastan.
Gått i samma skola som (Krister)/Crister Fuglesang och nån av kunga barnen.
QUOTE (Lt P @ Feb 23 2007, 19:49 )

Ja just ja, kräkts på Odd Engströms fest också.
Intressant, jag har bl.a assisterat hans dotter A**a med just detta på ett (annat, får man anta) partaj..
dazzzero
Feb 25 2007, 08:19
En pinsam händelse när jag som mackbiträde träffade pugh rogefeldt.
Han kom in och frågade ifall hans nya skiva hade kommit in.
Då frågade jag "vem är du då?".
Det kändes som att man ville gå under jorden när han berättade vem han var. Men han betedde sig bra ändå, han köpte den nya metallica skivan och ville betala med plektrum som han hade i myntfickan i plånboken
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.