Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Söker bilder från missionsområden
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT
PerL
Vi håller på att arbeta med en bok om "Fredskockarna", en bok som skulle ha varit klar förra året men av olika anledningar inte är färdig. Boken ska beskriva kockarnas arbete i köket och vilken typ av mat de har tillagat. Boken kommer att visa hur arbetet och maten har förändras över de senaste 50-åren. Boken spänner över 11 missions områden där bla Balkan är ett, Gaza det första och blir det inga fler insatser innan sommaren så är
Liberia den sista. Läs prov kapitel om Fredskockarna.

Boken kommer under våren och sommaren att arbetas klar för att i höst och till FN-dagen finnas klar.

Jag söker fler bilder till boken från följande missioner:
OBS! bilderna behöver inte beskriva kockarnas arbete.
- Sinai
- Cypern
- Somalia
- Västsahara
- Liberia
- Afghanistan
- Saudi

från övriga missioner tar jag också emot förslag.

Jag bedömer gärna bilderna innan ni har bestämt att de inte duger:-).

Hälsningar
Per Lennartsson
info@fredskockarna.se
Divex
Kolla tex in sidan www.68m.se och sök andra missionssidor
PerL
Tack!
68M var ny för mig annars har jag nog varit kontakt med alla andra missionsidor.

Hälsningar
Per

QUOTE (Divex @ Feb 17 2007, 19:34 ) *
Kolla tex in sidan www.68m.se och sök andra missionssidor
FNYXA
Hallo

Ok ska skärpa mig...Vad vill du ha för bilder , fest med mat , kockar o dyl.......

Missioner som jag har bilder från med bra kvalitet ( Dia ) som jag kan skanna med topp kvalitet är Sinai , Libanon & Mogadishu

Häls

/Billy

Har sagt upp mig från jobbet eft 25 år o ska frilansa i Norge bla så tid finns nog snart att skanna , man vill ju ha boken så man kan laga bra mat FN1.gif
PerL
Hallå Billy!
Jag är intresserad av bilder som visar camp, locals, landskap, människor, kockar och mat.

Tack och lycka till som frilansare.

//Per

QUOTE (FNYXA @ Feb 23 2007, 00:13 ) *
Hallo

Ok ska skärpa mig...Vad vill du ha för bilder , fest med mat , kockar o dyl.......

Missioner som jag har bilder från med bra kvalitet ( Dia ) som jag kan skanna med topp kvalitet är Sinai , Libanon & Mogadishu

Häls

/Billy

Har sagt upp mig från jobbet eft 25 år o ska frilansa i Norge bla så tid finns nog snart att skanna , man vill ju ha boken så man kan laga bra mat FN1.gif
PerL
Vill tacka för alla svar men saknar fortfarande Västsahara och fler Somalia.

Förövrigt vill jag meddela att Fredskockarna "om maten och livet i utlandstjänst" kommer att ges ut av bokförlaget Grenadine.

FN1.gif Lennartsson
golffoxtrotfive
@PerL
Och när kommer boken ut?? börjar ju på att bli hungrig så en sån kokbok kommer ju att komma väl till pass, så man kan laga maten lite mer seriöst liksom clap.gif
veteran
QUOTE (PerL @ Apr 3 2007, 11:15 ) *
Vill tacka för alla svar men saknar fortfarande Västsahara och fler Somalia.

Förövrigt vill jag meddela att Fredskockarna "om maten och livet i utlandstjänst" kommer att ges ut av bokförlaget Grenadine.

FN1.gif Lennartsson

Tjena Lennartsson!

Ska rota lite i fotohögarna o se om jag hittar lite kul från Somalia. Ska höra med kompisen också som var med på SO04. Han var ju kock så det borde väl finnas lite där kanske. Ska även passa på, om än otroligt sent, att tacka för det jobb du lagt ner på BA03-återträffen med allt vad det innebar. Kanon! worthy.gif
PerL
QUOTE (golffoxtrotfive @ Apr 3 2007, 17:18 ) *
@PerL
Och när kommer boken ut?? börjar ju på att bli hungrig så en sån kokbok kommer ju att komma väl till pass, så man kan laga maten lite mer seriöst liksom clap.gif

FN-dagen i år (2007) 24 oktober.

FN1.gif Lennartsson
PerL
Boken om Fredskockarna trycks nästa vecka och kommer att finnas klar ute i handeln i slutet av september.
ISBN: 9789185329649

Tack alla som bidragit med bilder och missionsfakta. Ett stort TACK till alla kockar!.

FN1.gif Lennartsson
Kingecho1
Var på en mycket trevlig liten "release"fest för boken på FN-dagen, dvs igår. Måste säga att boken helt klart är ett imponerande arbete som kommer ge mig en massa trevlig läsning.

FN1.gif
PerL
Vill tacka alla som ställt upp under projektet och alla som har köpt boken. Vi är nu uppe i över 1000 ex sålda.

TACK!

FN1.gif Lennartsson

Läs om Fredskockarna
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.