Jag vet men jag angav 2 spel som är kända för att gå ut och ha Fältdagar där dom får prova på och använda dessa vapen etc. Men jag borde skrivit "Colt är tillverkaren av m1911an...." istället för skaparen. För det är väl dom som tillverkar den eller hur?
Men jag skrev också /FAKTA. Dvs böcker osv.
1. Att de ordnar provskjutningar för inblandade är inte en garanti för att det är eller blir rätt i slutprodukten.
2. Colt är en av många tillverkare av vapen av M1911-typ. Några andra är Remington-Rand, Singer, Union Switch & Signal, Kongsberg, Ithaca, Detonics, Sistema, Taurus, High Standard, Armscor, Kimber, Springfield Armory, Rock Island Armory, BUL, Tanfoglio/Witness, Imbel, Smith & Wesson, SIGarms, Kahr/Thompson, STI, SVI, SPS, Caspian, Dan Wesson, Ed Brown, Para-Ordnance, Rock River Arms, Charles Daly, Les Baer och Wilson Combat.
3. Vi har knappast några akademiska krav på källhänvisning här, men hur lågt man än går så är "/FAKTA" inte en källhänvisning. En källhänvisning innebär att man redovisar varifrån information kommer, så att mottagaren kan bilda sig en uppfattning om trovärdigheten i ditt påstående. Att du skriver att något är fakta betyder inte mer än att du påstår att det är fakta, vilket är helt ointressant i sammanhanget.
Vidare diskussion om just detta sker via PM och inte i tråden.
//
OPFL