Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vackra vapen
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning > Kasunen
Pages: 1, 2
UAV
Mina absoluta favoriter:

Hornet
M14
G3
M1911
MAG58

jag är nöjd smile.gif
Adam Wilhelm
Amfibieslusken
Ekvall
UAV: Vad är det för vapen på bilden?
Skuggan
QUOTE (Lord Väder @ Feb 2 2007, 19:00 ) *

M1 Garand + Bajonett och ser ut att vara en colt? 1911 (osäker på vem som tillverkar/uppfann 1911an)
Viper_FE
QUOTE (Skuggan @ Feb 2 2007, 19:08 ) *

M1 Garand + Bajonett och ser ut att vara en colt? 1911 (osäker på vem som tillverkar/uppfann 1911an)

Colt är skaparen av pistolen så :COLT M1911 , M1 Garand+ M1 Bajonett. Är helt rätt. (Om det inte är det så får jag nog ta och kolla igenom alla spel(CoD,MOH har exakt fakta oftast...) /fakta jag läst saint.gif
Ekvall
QUOTE (Viper_FE @ Feb 2 2007, 19:14 ) *

Colt är skaparen av pistolen så :COLT M1911 , M1 Garand+ M1 Bajonett. Är helt rätt. (Om det inte är det så får jag nog ta och kolla igenom alla spel(CoD,MOH har exakt fakta oftast...) /fakta jag läst saint.gif

Aha! Tackar. Tyckte att jag kände igen M1:an men jag var osäker. Trodde att det var det gamla svenska geväret först... blush.gif
UAV
Aha! Tackar. Tyckte att jag kände igen M1:an men jag var osäker. Trodde att det var det gamla svenska geväret först... blush.gif

ag m/42 är ju likt m1. Även ag m/42 är ett vackert vapen. SMLE är en annan av mina favoriter.

Bifoga gärna bilder!
Berg
G36 C är ju fin den ochså

Munin
2 vackra vapensystem på en bild
http://www.landscaper.net/images/Claymore.jpg
Strv S
Finns det något vackrare? dribble.gif

Skinkan
Jorå, nog för att ksp:n är läcker, men den här kickar allas ass smile.gif

Här är en annan läcker grej:
Yxa
Colt är skaparen av pistolen...

Fel fel fel! John Moses Browning designade 1911:an - Colt-fabriken (mfl) tillverkade dem. Pickan på bilden kan vara tillverkad av en uppsjö olika fabriker - är det en Singer eller Remington Rand-tillverkad 1911:a på bilden är det bara att gratulera!
9x19

Ett tips att ta med dig är att dataspel inte är OK som källhänvisning här. Särskilt när det, som i detta fall, är tvärfel...
Slöbevakarn
Dom gör inte vapen lika estetiskt tilltalande nu som förr.

Dagens plastvapen står sig slätt i mina ögon gentemot ett par snygga flintlåspistoler, m1700-talet.

Det var vackrare förr.
Yxa
Shiloh Sharps 1874 #2 Creedmoor Silhouette Rifle

Nytillverkad bössa för den facila startsumman av $2535. Beställes här.
Isgubbe
man kan ju alltid dröma om en Holland and Holland. Just detta ex går på mellan £75,075 och £131,250 beroende på kaliber så jag får nog fortsätta drömma och smygtitta på nätet. (Tveksamt om man skulle våga använda något så dyrt om man hade en...) Men vackert arbete är det.

UAV
QUOTE (Slöbevakarn @ Feb 3 2007, 14:03 ) *
Dom gör inte vapen lika estetiskt tilltalande nu som förr.
http://www.apachego.com/freeman/freeman.jpg

Dagens plastvapen står sig slätt i mina ögon gentemot ett par snygga flintlåspistoler, m1700-talet.

Det var vackrare förr.

Undra hur personalen på banken hade reagerat om Kjell Kriminell hade avsett råna densamma med sådana pistoler? Bara en tanke.

Karbin m/94 är för övrigt också ett vackert vapen.
slurry
PPSh-41

Ragulin
Colt Python är en djävligt vacker revolver (http://en.wikipedia.org/wiki/Colt_Python).

Gillar även utförandet på Webley Mk VI. (http://en.wikipedia.org/wiki/Webley_Revolver)
Viper_FE
QUOTE (9x19 @ Feb 3 2007, 00:22 ) *

Ett tips att ta med dig är att dataspel inte är OK som källhänvisning här. Särskilt när det, som i detta fall, är tvärfel...

Jag vet men jag angav 2 spel som är kända för att gå ut och ha Fältdagar där dom får prova på och använda dessa vapen etc. Men jag borde skrivit "Colt är tillverkaren av m1911an...." istället för skaparen. För det är väl dom som tillverkar den eller hur?
Men jag skrev också /FAKTA. Dvs böcker osv.
9x19
Jag vet men jag angav 2 spel som är kända för att gå ut och ha Fältdagar där dom får prova på och använda dessa vapen etc. Men jag borde skrivit "Colt är tillverkaren av m1911an...." istället för skaparen. För det är väl dom som tillverkar den eller hur?
Men jag skrev också /FAKTA. Dvs böcker osv.

1. Att de ordnar provskjutningar för inblandade är inte en garanti för att det är eller blir rätt i slutprodukten.
2. Colt är en av många tillverkare av vapen av M1911-typ. Några andra är Remington-Rand, Singer, Union Switch & Signal, Kongsberg, Ithaca, Detonics, Sistema, Taurus, High Standard, Armscor, Kimber, Springfield Armory, Rock Island Armory, BUL, Tanfoglio/Witness, Imbel, Smith & Wesson, SIGarms, Kahr/Thompson, STI, SVI, SPS, Caspian, Dan Wesson, Ed Brown, Para-Ordnance, Rock River Arms, Charles Daly, Les Baer och Wilson Combat.
3. Vi har knappast några akademiska krav på källhänvisning här, men hur lågt man än går så är "/FAKTA" inte en källhänvisning. En källhänvisning innebär att man redovisar varifrån information kommer, så att mottagaren kan bilda sig en uppfattning om trovärdigheten i ditt påstående. Att du skriver att något är fakta betyder inte mer än att du påstår att det är fakta, vilket är helt ointressant i sammanhanget.

Vidare diskussion om just detta sker via PM och inte i tråden.

//
OPFL
Cortina
Säger bara Sturmgewehr 44 finns det något vackrare. Rangern.gif
Strv S
En Winchester 1873 ser inte helt tolig ut heller

Skinkan

HK PSG1
Jonsson8
Jag gillade denna förgyllda AK-47.

Vysotskij
Slurry är på rätt väg. Maskinpistoler är det som gäller. Helst med fast kolv. Trummagasin eller pistolkolv och rakt magasin är mest estetiskt.

Suomi KP-31:

MP5A2:

En bra dag gillar jag m/45 också.
TomS
Brutalt läcker

Sköldberg
Jag är barnsligt förtjust i den här skapelsen. smile.gif

Raptor

Gillar M4:an.
Christer

dribble.gif
109 Eken
Nej, nej, nej, nej! NEJ! Plast och sån modern skit, ge mig en FN FAL eller K-pist m/45!
Raptor
OK, då. Då tar vi ett gammalt vapen som ser bra ut då:

Raffsec
Walther P38 är snygg, Försökte hitta en bild att länka till men jag är för trött.

Viper_FE

Klassas denna vackra bettan som Ak4 C då? =)

Notera, denna är ej min dock är jag fotografen.

I min åsikt rejält vacker, har tyvärr ej fått testa den ännu men det kommer nog camo.gif
3924
Detta är min favvo just nu. dribble.gif
Flopsy

Sturmgewehr 44, härligt retro-modern!

Sen är AK4 väldigt fin också.
www.technika.nu
Här är några vapen som jag tycker är vackra.
Men till skillnad från flertalet av er andra har jag inte fuskat och lagt in bilder på andras vapen................

MVH Technika

Cesium
Min top 3 lista då:

Plats Nr. 1
Accuracy International AW AKA. Psg 90

Plats Nr. 2
Barret M82A1 AKA. Ag 90

Plats Nr. 3
Ksp 58B
109 Eken
AG 90 är inte snygg...brutal möjligtvis men snygg?
eskil
När vi talar om vackra vapen så kan vi väl inte begränsa oss till skjutvapen, eller hur?

Lt P
När det handlar om estetik, varför inte då även Peter Johnssons Arn-svärd?

Synnerligen vackert, välgjort och välbalanserat

/P
Fu Dahlberg
Talar vi svärd:
US Marines Mamelukel svärd
Slöbevakarn
Eller en vacker Rapier.
Berg
Skjutvapen väg:
1.KSP58
2.SIG P226
3.L115A1

Icke-skjutvapen:
De flesta "samurajsvärd"
Bild
Cesium
QUOTE (109 Eken @ Mar 18 2008, 09:47 ) *
AG 90 är inte snygg...brutal möjligtvis men snygg?

Smaken är som baken wink.gif
Jag gillar den dribble.gif
TomS
Om man talar om svärd så är detta väldigt fint. Jag hittade ingen bra bild på det men.. Det är iaf från Lord of the rings, Arwens svärd Hadhafang.
I vapenväg så gillar jag Desert Eagle och jag har för mig att jag har svarat i denna tråd förr, men ett bidrag till måste jag få ge: M1 Garand, very nice smile.gif
Spartacus

STG44

Jag måste nog också säga STG-44, känns som en bro mellan en äldre och yngre generation

FG-42

Lite udda stil men lyckas ändå
Phantom Goodbye
ksp-58 wub.gif wub.gif wub.gif är det vackraste vapen man kan hitta. kan bero på att jag är förälskad i vapnet, eldkraft och estetik i en underbar kombination

USP tactical med ljuddämpare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.