Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stridssäck 2000 var?
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning > Materielplatsen
t-quick
Var finner man en stridssäck 2000? den verkar ha utgått överallt.

tacksam för svar.

mvh
t0be
Köpte en från Recon för något år sedan, kolla där.
MatsLennarth
finns inte kvar på recon.se och inte heller på terräng, tror jag.
HV får väl ut den i BS2k. kan finnas på diverse personalshoppar på regementen o dylikt.
Frågan är vad man ska med en sån till, den är ganska liten och har inga direkta detaljer. Jag har en som jag använt ett fåtal gånger, kanske bra som civil ryggsäck eller på jakten eller ngt sånt. Men det finns säkert fler än jag som har åsikter, jag har inte använt den så mycket som sagt.
Mordred
Enligt uppgift så är Stridssäck 2000 slutsålt i princip överallt (små shopar har den dock kvar har jag sett, ingen med nätförsäljning dock) och "alla" väntar på att Kronan skall beställa en ny laddning Stridssäckar.

Sen om det blir denna stridssäck som tillverkas eller en ny variant låter jag vara osagt. vissel.gif
Nisse_less
Som ja förstod det när ja frågade på Terräng så hade Kronan all säckar de behövde och därför var det inte tal om att tillverka fler... Men kan ha fel..
t-quick
QUOTE (MatsLennarth @ Feb 1 2007, 16:55 ) *
finns inte kvar på recon.se och inte heller på terräng, tror jag.
HV får väl ut den i BS2k. kan finnas på diverse personalshoppar på regementen o dylikt.
Frågan är vad man ska med en sån till, den är ganska liten och har inga direkta detaljer. Jag har en som jag använt ett fåtal gånger, kanske bra som civil ryggsäck eller på jakten eller ngt sånt. Men det finns säkert fler än jag som har åsikter, jag har inte använt den så mycket som sagt.

Har planerat att resa runt i thailand någon månad med början i mitten av april och tänkte bara ha med mig en ryggsäck och en kameraväska.
Dobberman
Om du ska ha en ryggsäck att "resa" med finns den här länken att läsa i.
Resesäck

En hel del tips där.

Lycka till
t-quick
QUOTE (Mordred @ Feb 1 2007, 17:14 ) *
Enligt uppgift så är Stridssäck 2000 slutsålt i princip överallt (små shopar har den dock kvar har jag sett, ingen med nätförsäljning dock) och "alla" väntar på att Kronan skall beställa en ny laddning Stridssäckar.

Sen om det blir denna stridssäck som tillverkas eller en ny variant låter jag vara osagt. vissel.gif

Du har inte namnet på små shoparna där du sett den?
rozzen
Bumpar denna tråd med att fråga, var får man tag på stridssäck 2000?
tinhead
QUOTE (rozzen @ May 7 2008, 02:44 ) *

Köp en annan modell.
Kronans dragkedja är väldigt dålig.
Jag har bytt 2 st (olika modeller/generationer) med samma problem. Den stora dragkedjan går isär om man packar mera än ett par kängor och en tandborste i den.
coolhand
Kop en RAID eller en MARAUDER biggrin.gif

RAID
MARAUDER

Har haft 7 olika RAID:ar vid olika tillfallen (som alla salts vidare utom en) och jag gillar den skarpt. Har inte kant pa Maraudern men den har fatt gott berom ifran deras agare.
pajohansson
QUOTE (tinhead @ May 7 2008, 04:02 ) *

Köp en annan modell.
Jag har bytt 2 st (olika modeller/generationer) med samma problem. Den stora dragkedjan går isär om man packar mera än ett par kängor och en tandborste i den.

Vilken dragkedja? Finns vad jag vet ingen dragkedja på stridsssäcken, och då har jag ändå släpat runt en del på den.

Det är inte bärsäck 2000 du pratar om nu?
trädet
QUOTE (pajohansson @ May 7 2008, 09:17 ) *
QUOTE (tinhead @ May 7 2008, 04:02 ) *

Köp en annan modell.

Vilken dragkedja? Finns vad jag vet ingen dragkedja på stridsssäcken, och då har jag ändå släpat runt en del på den.

Kan ju vara topplocksfickan han pratar om.... Eller vad den nu heter.
pajohansson
QUOTE (trädet @ May 7 2008, 09:18 ) *
QUOTE (pajohansson @ May 7 2008, 09:17 ) *

Kan ju vara topplocksfickan han pratar om.... Eller vad den nu heter.

Sant, där finns det ju en dragkedja. Men om man blir ledsen för att den spricker om man fjölar ner ett par kängor där, då ställer man nog lite väl höga krav på sin utrustning smile.gif

Back to topic: Om man ska ha en civil ryggsäck ser jag ingen anledning till att köpa stridssäcken. Den är egentligen inte bra på något sätt, förutom att den är reglementerad och grön. Och att man kan byta sin trasiga säck på förrådet.

Så om du inte har något militärt syfte, köp en civil säck. Är det militärt får man helt enkelt fortsätta dras med en deluxeutrustad skolryggsäck tills dess att det kommer en bra ersättare.
tinhead
QUOTE (pajohansson @ May 7 2008, 08:17 ) *

Jopp fel av mig, var lite för trött när jag skrev det.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.