Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Köpa Värmejacka
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Roary
Sitter och letar efter en bra värmejacka att kunna ha både under och utanpå vapenrocken. Den ska alltså vara hysat tight, utan huva, olivgrön och hälst inte svindyr.

Har hittat en på D-Gear "TW Kempton Bivvy jacket" http://www.d-gear.se/?page=/shop/flypage&a...mp;category=108 någon som har erfarenhet av den? Har även tittat lite på Snugpak Snowstorm på militaryshop men jag tycker att den är lite dyr.

Vad har ni? Fördelar/neckdelar och framför allt, vart kan man beställa dem?
FCR2
Jag har en motsv jacka köpt på militaryshop, mitt problem är designen på jackan.
Hade jag varit kort med stor ölmage och väldigt lång överkropp hade jackan suttit perfekt.
tyvärr är jag lång och smal.
Jag använder min jacka mest under fältjackan. lite för liten för att passa på utsidan. Så man måste bestämma hur man huvudsakligen kommer att använda jackan.

Sammanfattning: jag gillar den skarpt använder den dagligen. varm o go
jaegare
Kan rekomendera Nanok Shelter Jacket. Perfekt att ha både under eller över en vapenrock. Funkar både civilt och militärt. Är grymt nöjd med min!
Krook
Jag har precis köpt en TW Kempton Bivvy jacket och jag är helnöjd.
Jackan är något längre än vad jag hade förväntat mig vilket är positivt för värmen men lite mer att släpa på. Längden är exakt som min fältjacka.

Den känns riktigt bra.

/K
Triggerpuller
QUOTE (Krook @ Mar 15 2007, 21:07 ) *
Jag har precis köpt en TW Kempton Bivvy jacket och jag är helnöjd.
Jackan är något längre än vad jag hade förväntat mig vilket är positivt för värmen men lite mer att släpa på. Längden är exakt som min fältjacka.

Den känns riktigt bra.

/K

Antar att du prövat den lite mer nu. Hur funkar den i olika temperaturintervaller, vid blåst m.m? Högst intresserad av att köpa en pga att de är vändbara grönt-khaki och hyffsat billiga jämfört med Snugpak om man letar på rätt ställe.

I övrigt vill jag gärna slå ett slag för Nanok Arctic Jacket som jag använt ca 3 år. Väldigt varm och välgjord, finns dock bara i grönt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.