Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bra rakapparat?
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Lutscher
Skulle vilja ha förslag på en sjysst rakapparat med trimsax. För polisongernas skull smile.gif . Har tittat på panasonic es7017 på nätet men hittar den inte i butik. angry.gif
daan
Jag kör med Braun 5416. Den har några år på nacken men funkar klockent. Braun funkar mycket bättre än Philips på mitt skägg.
Jonte11
Jag hade en braun för drygt 10år sedan, den höll inte när AF1´s helikopter tappade våra persedelväskor ifrån 25m höjd. Det var konstigt.. Dålig kvalitet.. smile.gif
Pansardvärg
de va enjävla dålig Braun..höll den inte från 25 m...måndagsex?? biggrin.gif
valiant
Philipshave Cool Skin, du raka dig samtidigt som du duschar
Billig , naee men bra..

Valiant
Fu Dahlberg
Det är Hyvel som Räkna, "cant beat that feeling", sedan är det klart mer fältmässigt...
Bad Karma
Känner nån igen detta fejk reklaminslaget
E du man?
Har du skägg?
Tycker du att rakning e det tuffaste som finns?
Raka dig med.......stilett

det e manligt
Vapenfett 101
QUOTE (Bad Karma @ Jan 7 2003, 09:35 PM)
E du man?
Har du skägg?

det e manligt

Det låter som SVT's gamla komediserie Lorry. Men jag kan ha blandat ihop det med Galenskaparnas "Himla många program" också. unsure.gif
Lt P
På Amerikanska PX-et i Camp Heumensoord för några år sedan fanns ett pulver man skulle stryka i ansiktet, sedan vänta några minuter och därefter torka bort skägget med handduk! Verkar fullkomligt livsfarligt och på burken stod "for black men only", förmodligen för att det skapade kraftig rodnad.

Kanske vore något?
Yman
QUOTE (Vapenfett 101 @ Jan 7 2003, 10:38 PM)
QUOTE (Bad Karma @ Jan 7 2003, 09:35 PM)
E du man?
Har du skägg?

det e manligt

Det låter som SVT's gamla komediserie Lorry. Men jag kan ha blandat ihop det med Galenskaparnas "Himla många program" också. unsure.gif

Visst är det från Galenskaparnas "Himla många bra program"...

De har man sett så många gånger så jag tror att jag kan alla avsnitt utantill biggrin.gif rolleyes.gif
2Sharp
Mach 3... smile.gif
Lutscher
Har mach 3, cool blue till och med biggrin.gif . Men som sagt vill jag ha en rakapparat med TRIMSAX för polisongernas skull. Nu rycker jag iofs in om en vecka så då ryker de nog en då... men man kan ju ha en för framtida bruk smile.gif
Racoon Pioneer
Jobbar själv med Mach3, har testat en Braun men tycker inte de rakar lika nära som hyveln. Har jag rätt?

Maskiner - snabbare rakning
Hyvlar - närmare rakning

/RP
Fu Dahlberg
QUOTE (Racoon Pioneer @ Jan 9 2003, 01:24 PM)
Jobbar själv med Mach3, har testat en Braun men tycker inte de rakar lika nära som hyveln. Har jag rätt?

Maskiner - snabbare rakning
Hyvlar - närmare rakning

/RP

Nja... tycker inte det går så vansinnigt fortare med apparat, men det är lättare, har själv rakat mig ett par gånger med hyvel, utan spegel resultater varierar, men när det är illa så ser man ut som en...en..dåligt rakad kiwi i ansiktet, dvs lite skäggstubb här och var, fläckvis...
Sedan är det ju mest en smaksak...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.