Help - Search - Members - Calendar
Full Version: En SDV till Amfibiebataljonen
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning > SJÖ
3924
Detta ser ut som en rolig liten greg. Tror det kan vara fler förband ph34r.gif än attackdykarna inom Amfibiebataljonen som kan ha intresse för denna farkost. Om den kan fästas på en Gotland så vore det ju änu bättre.

Dykgruppbåt ökar räckvidden för spaningsdykare
Ignis nitidus
Var uppe på forumet alldeles nyss: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic...ge.aspx?id=2225
Fast den var kanske lite svårhittad den tråden med sökmotorn om man inte visste vad man sökte efter.
(ett tips är att söka på länken, då brukar man hitta trådar där de har länkat till just den grejen man vill visa, man måste dock sätta länken inom "" ibland).
/ignis
LIQUID_
Hittade den här CB 2010 M på FMV:s hemsida. Hur sannolikt tror ni att det är att den verkligen blir anskaffad och är den isåfall rätt väg att gå ?
Edit: Lite OT, Varför ändras skinnet till navy varje gång jag går in på subforumet SJÖ ? Använder normalt Armyskin.
Dizzy_keys
Jag tror att den blir anskaffad, Jag känner flera som är anställda på provturskommandot
fogel02
@liquid för att alla har skinnet navy i detta subforum, tanken är att ha tema-skin på vissa ställen sjö råkade vara först ut
kapi
Den där båten har jag sett på väldigt nära håll. mycket fin sak.
Men det kommer nog att ta flera år innan den kommer och tas i bruk
av bataljonen. Jag hade däremot äran att vara på en av de senaste
båtarna i amfibiebataljonens tjänst nämligen Strb 940HSSJV.
jusst det precis som det låter Sjukvård. Mycket trevlig båt.
har det mesta som en vanlig 90hs båt har förutom ringlavett, och
frontmonterad kulspruta. Men däremot så var det sjukt mycket sjuk-
vårds utr. (britsar som var väldigt sköna att sova på).
Har för mig att det skulle komma ett antal till nu det första kvartalet 07
med bla 2 dm till i takhöjd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.