QUOTE (T-bone @ Feb 6 2007, 22:28 )

Vilken läskig koll du hade på mig då.
Jo jag håller tummarna för mkt SIB, roligare å panga där än i skogen. Kan det måne vara i samband med att Wilska kom tillbaka som P4 byggt ett helt nytt område för just SIB?
Storebror ser allt.
Eller så va båda trådar högst upp så det va inte svårt att missa. Istället för att skriva i båda så svarade jag i en.
QUOTE (wallen88 @ Feb 7 2007, 00:32 )

Hallå, som skyttegrpbefäl strf 90 tänker man ju att man verkligen får vara på en 90a... Säger ni nu att vi ska åka runt i pansarbilar och leka? Inget fel med pansarterrängbilar men det låter inte alls lika roligt.
På P4 finns tre stycke kompanier med skyttetjänsten. Skånings i Skövde och Grenadjärskompaniet i Kvarn utbildar pansarsskytte med Strf90.
Men Wilska kompani utbildar "lätt skytte" vad som menas med det begreppet vet jag inte men de åker inte Strf90 iaf. Jag har ingen erfarenhet
av något av fordonen så jag kan inte säga om det är så stor skillnad. Oavsett vad man hamnar på så blir det ju skytte och det är väl huvudsaken?
Tänk de stackare som ska rycka in som Stridsfordonsplutonbefäl och tror att de ska ratta Strv122 eller nåt sånt och istället hamnar i en Patgb.
Men som du sa, inget fel med patgb men om man har vart inställd på att de ska vara Strv122 man ska vara på eller skytte på Strf90 så kanske
det inte är så roligt. Men patgb är antagligen ett ypperligt fordon det med (mina erafarnheter från provisttning säger att de har sköna stolar^^)
Allt bygger ju på vilka förväntningar man har innan inryck ifall man blir besviken eller inte. Står på många ställen på forumet att helst ska man
komma nollställd till regementet och inte ha några förväntningar och inte räkna med att man får den tjänst PV placerat en på. Det håller kanske
inte jag med om, klart man ska ha förväntningar men man kanske ändå ska vara öppen och påläst och inte riktat in sig på en sak så att man
kanske står där med brallorna nere ifall man får nåt man inte "vart inställd på".
Huvudsaken är ju att man slipper knatta runt i skogen utan för åka me lite då och då.