Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Navyskin, skal/skin till alla sjöbusar
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison > SoldFForum
Pages: 1, 2
Kimster
Håller på att sakta men säkert pilla på ett marin-inspirerat skin till forumet. Tanke är vi ska ha lite olika teman på de olika delarna. Först ut är detta Navyskin.

Tänkte att många av er som är här inne har något samrör med marinen och därför tar jag gärna emot tankar och synpunkter om hur ni tycker ett sådan bör se ut. Utgå från det ni ser här. Det mesta i färgväg går att ändra, hyffsat snabbt. Dock är knappar inte någor som jag snabbt kan ändra på.
Jag kommer att uppdatera lite småmissar och sånt efterhand.

Jag har mecket graderna också. dock är det lite svårigheter med dom. Det är inte jättelätt att få gradtiteln att läsa graden utan den går bara att bestämma på ett sätt. Alltså över kapten så kommer det se lite dumt ut när det står major på örlogskaptens grad... hoppas ni kan leva med det tills kanske kan fixa det.
..och bara så ni vet.. jag tänker inte ändra min till nått amiraltrams.. nån måtta får det vara biggrin.gif

Sen så vart det ju lite funderingar kring amftrollen och deras del.. de är ju ockås marina.. ..men eftersom flottan nu är den större delen och den som mest representerar vattenlivet så blir det flottans grader.

Jag vet om önskemålen att man skulle få ha sin grad från det man tillhör nu eller gjorde vpl som.. men det finns inget automatiskt stöd för det i forumet idag att den känner av från profilen vad man vallt. Det är kanske nått vi kan lösa någon annan dag.

navy2.gif
AdamKalle
Det där känns ju spontant riktigt snyggt trots avsaknaden av KA/Amf.. dribble.gif navy2.gif

Edit: Kringla i stället för lök får man väl tåla, kanske.
Dizzy_keys
Underbart, Äntligen örlogsmässiga grader navy2.gif
Ignorance
Riktigt snyggt jobbat. clap.gif
fogel02
grymt bra jobbat kimster biggrin.gif, ett litet förslag som endast gäller graderna under sergant. Borde inte yrkestecknet var ankare i stället för maskinare/artillerist

inser att det kommer bli en djävla bashing angående detta men ankaret känns i mina ögon mest neutrala (och nej jag var/är inte själv däckare)
Skoog
Det är snyggt, men jag funderar på om det inte vore snyggare med en lite mindre färgstark blå mellan inläggen och på rubrikcellerna. Den nuvarande känns som om den bryter lite mot bakgrunden.

Ingen stor grej dock, mycket bra jobbat navy2.gif
imint
Mycket snyggt, hoppas bara det kommer något liknande till alla oss från FV
Slöbevakarn
Kan bara stämma in i lovsången, som flottist tycker jag det är ett kul detalj. navy2.gif
Ser fram emot övriga vapenslagen.
C DK012
Skriver även jag ett berömmande inlägg, mest för att se hur min fänriksgalon ser ut! biggrin.gif

@fogel02, det verkar som det är olika yrkestecken för korpral och furir, och visst är det roligare med lite variation!
Krook
QUOTE(Ignorance @ Jan 13 2007, 11:38 ) *
Riktigt snyggt jobbat. clap.gif

Jag håller med och för att kolla hur citat blir i skinnet så citerade jag därför Ignorance.

Nu måste väl Flottans glada gossar vara nöjda? Riktigt snyggt är det iaf.

/K
fogel02
@slöbevakaren tvivlar tyvärr på att man kommer få välja yrkestecken :( men kul vore det

@krook helnöjd, nu hoppas jag på att det kommer som ett skin för hela soldf också biggrin.gif
mdn
Skepp o' hoj! Dubbel ranson rom till alla ombordvarande!

*Hissar FF LO*

/mdn
TForce
Jättesnyggt Navyskinn Kimster men jag har en fråga.

Kommer du göra ett M90 City skinn eller är det helt enkelt för mycket jobb?

Sen vill jag ha KA2 kanoner istället för ngt fånigt ankare...Kustartilleriet FOREVER smile.gif
Dizzy_keys
@mdn
Haha.
(Till er som inte läser STM: FF LO = Ni inbjuds på lopp efter förtöjning.)

@fogel02
Anledningen till yrkestecknen kan vara att graderna är tagna från denna sida
1:M
worthy.gif

-NU....känner man sig hemma då....
navy2.gif
RicJac
Jag saknar bara vita stjärnor på Kimsters gradbeteckning!
Kimster
angående vita stjärnor så förklaras det i första inlägget.
TofflaN
Nu sitter det på sin plats att citera en känd svensk person "ÄNTLIGEN!"

GOOD WORK!

Det skulle va kul om det fanns någon typ av Marintema till mobilen.... fast de kanske ni redan har inplanerat i framtiden? Vad vet jag..
Skoog
Kommer man kunna välja att ha hela forumet i Navyskin?
Gorg
QUOTE(Skoog @ Jan 14 2007, 16:07 ) *

Nej, det är bara i den här tråden man kan ha det.
Krook
QUOTE(Gorg @ Jan 14 2007, 16:51 ) *
QUOTE(Skoog @ Jan 14 2007, 16:07 ) *

Nej, det är bara i den här tråden man kan ha det.

Men tanken torde vara att den kommer att kunna väljas i hela forumet. När det är klart.

/K
Skoog
QUOTE(Krook @ Jan 14 2007, 16:56 ) *
Men tanken torde vara att den kommer att kunna väljas i hela forumet. När det är klart.

Det var precis vad jag menade.

@ Gorg

Notera ordvalet kommer man att kunna.
Dr. T-68
Jag kan bara ställa in mig i ledet som lovordar. Äntligen lite grader som jag lättare känner igen bättre även om jag också tillhör lökgänget.
Sahi
Riktigt nice med detta skin !! banan_rock.gif
Gorg
QUOTE(Skoog @ Jan 14 2007, 18:50 ) *
QUOTE(Krook @ Jan 14 2007, 16:56 ) *

Det var precis vad jag menade.

@ Gorg

Notera ordvalet kommer man att kunna.

Jo jag såg det, mitt inlägg var åt det ironiska hållet.
Det är väl ganska självklart att man ska kunna ha skinnet på forumet när det är klart.
rolleyes.gif
Skoog
Ah, en miss av mig alltså. smile.gif

Det är inte helt säkert då Kimster skriver att de funderar på att ha olika skins för olika avdelningar, vilket skulle kunna innebära att Navyskin enbart skulle finnas här samt att ett eventuellt Airforceskin bara skulle finnas i Luftforumet.

En annan anledning till att fundera var att jag inte kunde hitta någonstans att byta skin i min inställningar, men jag antar att den funktionen är borttagen tills vidare.
Psilander
För att använda ett alldeles för lite använt uttryck - Förbålt trevligt

Snyggt och örlogsmässigt (även om jag även velat se yrkestecknen, det mycket viktigt för en flottist). Bara Majorerna är smolk i bägaren, det heter ju örlogskapten om vi ska vara petiga.

"Med ankare i mössan klarar man allt"

FF LK
BZ
Skoog
QUOTE(Psilander @ Jan 15 2007, 16:29 ) *
FF LK

"Jag uttrycker min belåtenhet med manövern"?

Måste bara kolla om mina STM-kunskaper fortfarande är aktuella.
Dizzy_keys
Skoog, alldeles korrekt!
Amfibieslusken
Det är nära nog, även om jag också saknar lökarna 6n.gif. Snyggt Kimster.
henke
Jag har pillat lite i Navy under natten.

1. Ny topp title med Guldaktig text.
2. I CSS satt in gfooter.gif som gfooter.
3. Ersatt tile_cat.gif, tile_sub.gif, tile_sub-lite.gif med nya bilder (ej ändrat i CSS) original sparade som "*.gif.org"
4. Ändrat CSS för Gfooter text samt gfooter.link till brunaktig för att synas på den guldiga bg.
5. I CSS catend bytt till grå från lila.
6. RSS ikonen satt till standardversion.
7. Alla skin har fått BigBoardsknappen igen.
8. Minskat storleken på bakgrunden genom att göra JPG av GIFen. 152->27 kB.

Ikonerna för översikten (Nu RA146) är det som jag anser är det som behöver åtgärdas härnäst.
Fu Frippe
Ville bara testa hur det tar sig ut med marina gradbeteckningar på en stackars infanterist....

EDIT: Åååhhh, en sån styggelse! rolleyes.gif
SBP
QUOTE(Fu Frippe @ Jan 17 2007, 17:46 ) *
Ville bara testa hur det tar sig ut med marina gradbeteckningar på en stackars infanterist....

EDIT: Åååhhh, en sån styggelse! rolleyes.gif

Nu ska du inte vara sån, Frippe. Jag har testat IRL... Man blir rätt snygg i C1:an fun_icon_nana.gif Sjöstridsdräkten är helt ok, den också.
Schmutte
Hur ser min gradbeteckning ut mån'tro?

EDiT: wub.gif

QUiCK EDiT: Henke, kan du inte lägga upp alla skins under menyn till höger? Så att man kan välja mellan m/90 och öken och kanske även tillslut Navy skin smile.gif Kanske går inte det.. eller?
Hotel Charlie One
Förmodligen är man helt miljöskadad (och marinerad) på äldre dar men jag tycker att navyskinnet möter ögat mycket bättre än ökenskinnet... Bägge är jättesnygga men kontrasten är bättre i navy.
1:M
-Men hallåå...... surprise.gif

-Är det fler än jag som istället för skin´et har j*la Loka reklam som bakgrund????? banghead.gif bash.gif
9x19
QUOTE(1:M @ Jan 17 2007, 21:47 ) *
-Men hallåå...... surprise.gif

-Är det fler än jag som istället för skin´et har j*la Loka reklam som bakgrund????? banghead.gif bash.gif

There is no spoon.
henke
Nytt NAVY-skin publicerat!

Jag har nu gjort skinnet Kimster och jag pillat på de senaste veckorna publikt.
Det har tidigare bara funnit s i SJÖ-delen av transportforumet.
Namnet är bytt till SoldF Navy 2.2 för att indikera att skinnet är för Invision board v2.2.

--------------------------------------------------------------------
NU har jag plöjt ner ytterligare ett par timmar i skinnet.

Erik_G har bidragit med några coola fartyg som ikoner.
Nya och Inga "Nya inlägg" symboliseras av nytt fartyg (Visby-klassen) och "Inga nya inlägg" av ett äldre fartyg (Göteborgs-klassen)

Övriga saker fixde senaste dagarna:
- Ett STORT Splinter camo i 3 nyanser.
- 19 st nya ikoner för att symbolisera nya inlägg i en tråd, nya inlägg i het tråd, inga nya, röstning, osv.
- Hänglås för att symbolisera låst tråd.
- Klocka (fartygsklocka) för att symbolisera announcment/nålad tråd.
- Bytte ut kimsters knappar i mörkblått mot Guld. Tack vare ett mycket genomarbetat GDK från Kimster kunde nya knappar göras på någon halvtimma. banan_rock.gif
- Flaggan invid breadcrumbsen är nu tretungad.
- Fixat nya tabbar och färger i "My assistant" och "My Friends" Listan
- Lite bakgrunds och text färger för att skinnet skall kunna funka hjälpligt även utan några bilder/bakgrundsbilder.

Kommentarer kan tas i denna tråd.
Skoog
Jag tycker bakgrunden är lite väl ljus och att det var snyggare med blå knappar. Annars är det mycket bra smile.gif
Erik_G
QUOTE(henke @ Jan 22 2007, 10:04 ) *
- Ett STORT Splinter camo i 3 nyanser.

Det blev väldigt bra! Önskar att jag kom på den idén själv igår..

/E
mdn
Länkar måste vara understrukna även när man inte för muspekaren över dem. Som det är nu är det otroligt lätt att missa en länk eftersom den ser ut precis som vanlig text.

/mdn
henke
Visst det ser lite kladdigt ut med understrukna länkar eftersom det är länkar princip överallt.
Även desert skinnet har ounderstrukna länkar. Men jag köper argumentet eftersom det är lite mer intuitivt då.

Skall ändra på både navy och desert.
Tänker testa med att ha mouse over(hover) till icke understruket för att få en förändring/rörelse vid pekandet på länkarna.

Ang bakgrund har jag fått en av Erik_G som jag tänker testa.
C DK012
Röstar på den gamla, tycker den är bättre - med mindre mättade nyanser och större fält i mönstret - och tar mindre uppmärksamhet från posterna.
Kimster
Jag gillar inte det några av de sista detaljerna på nya navyskalet, och tyckte bättre om de mörka knapparna. nu är det nästan som vilket grått skin som heslt.. utan detaljer. trist.
Gillar heller inte båtarna, de känns för stora, och jag tycker det är svårt att snabbt urskilja om det är nått nytt då båda båtarna är skarap tycker jag logiken inte heller är bra med en gamma och ny båt.

Sen tycker jag sidorna ser renare och finare ut utan understrykna länkar i rooten och trådvyn medan de i inlägg har understruket. Jag anser inte man missar en länk där.
mdn
QUOTE(Kimster @ Jan 22 2007, 21:04 ) *
Jag gillar inte det några av de sista detaljerna på nya navyskalet, och tyckte bättre om de mörka knapparna.
Jo, precis. Allt guld sticker ut väldigt mycket och känns mest "skrikigt".

Gillar heller inte båtarna, de känns för stora, och jag tycker det är svårt att snabbt urskilja om det är nått nytt då båda båtarna är skarap tycker jag logiken inte heller är bra med en gamma och ny båt.
Även där slår du huvudet på spiken!

Sen tycker jag sidorna ser renare och finare ut utan understrykna länkar i rooten och trådvyn medan de i inlägg har understruket. Jag anser inte man missar en länk där.
Där håller jag med dig helt! Icke understrukna länkar utanför inläggen har jag inga problem med. Där framgår det alltid av sammanhanget att det rör dig av en länk, men just i inläggen kan ju vad som helst egentligen vara en länk och därför krävs någon form av markering där.

/mdn

Edit: Oj vad mycket jasägande det blev!
SBP
Hmm, jag är väl också en ja-sägare. Kan bara hålla med de 2 föregående talarna. Måste även tillägga att bakgrunden med det stora splinterkammot var snyggare.
Stratoknaster
Nya Navy Skin är skitsnyggt!

Dock (om jag får ha åsikter) så håller jag med föregående talare om att båtarna är lite stora, och att guldknapparna skulle kunna tonas ner lite... tycker även att ikonerna vid sida om trådtitlarna är något svåröverskådliga (små och otydliga till skillnad från deserrt)

mn bra jobbat annars!!! banan_rock.gif
henke
Fixat länkarna till understrukna
Ändrat fartygsikonerna efter önskemål till mindre
Animerat fartygsikonerna för nya inlägg
Gjort två fartyg på de ikoner som symboliserar forum med under kategorier.
Hänglås+fartyg på låsta forum

Satt tillbaka den stora camobakgrunden, men tonat den lätt mot färgerna i övrigt.
Tagit bort det snedrandiga overlayet på bakgrunden.

Nya blåikoner, då några tyckte guld var lite too much.

Bakgrunden i Texteditorn var Desert, nu satt till samma som bakgrunden.
Krook
Riktigt snyggt!
Förändringarna är absolut till det bättre.

Nu åker blåkragen och rundmössan på.

JOIN THE NAVY!
C DK012
QUOTE(Krook @ Jan 23 2007, 00:28 ) *
Riktigt snyggt!
Förändringarna är absolut till det bättre.

Nu åker blåkragen och rundmössan på.

JOIN THE NAVY!

För att citera John McClane; "Way ahead of you, pal"! wink.gif

@Henke; Konstruktivt klagande funkar alltså, snyggt jobbat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.