Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dagens Glädjeämne
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Nestor
Eftersom forumet redan har en avreageringstråd, så tänkte jag att det kunde vara kul med en glädjesämne-tråd smile.gif

Funkar på sammasätt som avreageringstråden, med skillnaden att man skriver saker som gjort en glad.

Jag tycker det är förbaskatskönt att projektarbetet ÄNTLIGEN börjar taform.
SToH
Hittade en påse godis i väskan!
Jolle
Var i Rom 4 dagar i slutet av förra veckan, mkt trevligt. smile.gif
antonanton
Min svets fungerar igen, tjoho!
Detsl
Jag har städat. Det är njutbart att dammsuga med nybytt dammsugarpåse. Bara lite jobbigt att spika tillbaka alla golvbräder som lossnar när man dammsuger med nytt dammsugarpåse.
sleget
Jag är full! rolleyes.gif
Förkyld, sliten i leder och muskler, bestämde mig för en whiskykur istället för den gamla alvedonkuren.
Kanske inte hjälper men faaan va roligt det är att vara sjuk! banan_rock.gif
Munken_swe
Har äntligen fått tag på en tröja m/87! banan_rock.gif

Väntar mig att få den på onsdag. Äntligen!!!
II63
Har säkrat återväxsten till FM då grabben idag ska hämta sin utrustning till FVRF-U vilket känns som en stor dag i en möp pappas liv rolleyes.gif
Slöbevakarn
Så j***a skönt.

banan_rock.gif Sista tentan idag och nu är det slut med socialpsykologi. banan_rock.gif

Inge mer plugg för min del. happy.gif
DaRaven
Jag slutar om <1h smile.gif Enda lediga kvällen på hela veckan. Blir med bok i badkaret, och kanske en liten martini..
Munin
Skolan började igen, lyckliga barn, lyckliga föräldrar.
DaRaven
Ohh.. Så hittade jag en chipspåse på jobbet *lycka*
C DK012
Har tillbringat 2 veckor i Indien, och det var - så att säga - svinfett! Dessutom har jag sent omsider fått tag på en ny m/87-tröja för att ersätta min gamla och djupt saknade, ba's'att du vet, munken_swe! biggrin.gif

(att man alltid ska försöka vara värst!)
Nestor
Smackade in ett MVG på skrivdelen av Svenska B-provet clap.gif
Och fick dessutom veta att jag har god chans på högt betyg i det ämnet happy.gif
Var stensäker på att jag skiulle få G på den uppgiften.
odenmedic
lite sen, men Promotion till Staff Sergeant effective 1/1/2007 banan_rock.gif
AdamKalle
De hade EN blå 90-skjorta i rätt storlek kvar på Gardesbutiken. Finally! clap.gif
koenigsegg88
Det här gör mig glad!
http://www.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=35364
johanp
QUOTE (koenigsegg88 @ Jan 9 2007, 23:03 ) *

Läs den och se om du fortfarande verkligen är nöjd... surprise.gif

Glädjeämne får väl vara att jag nu har uppnått 100p = bara hälften kvar... rolleyes.gif
HultenP4
Jag fick reda på att jag ska rycka in igår, GA804 skyttegruppbefäl P4 blev det, en mycket glad nyhet för mig! Lite små stressad bara eftersom inryckningen var den 15 januari smile.gif
Munin
Att en del människor tar ledigt från jobbet och åker 30 mil för att vara med på ett eftersök, efter en för dem obekant person, som gått in på det tredje dygnet.
709
Bokade en tvåveckors resa till Chicago och New York idag.
Fu Frippe
QUOTE (odenmedic @ Jan 9 2007, 18:38 ) *
lite sen, men Promotion till Staff Sergeant effective 1/1/2007 banan_rock.gif

@ Odenmedic: Grattis! camo.gif

Mitt glädjeämne: att tillbringa en hel dag med grabben och hunden! biggrin.gif (Frun var på jobbet).
Maul
Äntligen slipper jag arbetsförmedlingen clap.gif

Lämnat de sista pappren idag och nu börjar jag jobba på måndag (heltid, fast anställning).

Jak er klad hest fun_icon_nana.gif
Bappelsinmannen
Jag såg den här och skrattade så jag nästan kissade på mig!!

Den gjorde min dag mycket bättre!!!

//Nisse
tgb1116
Har precis kommit igång på nya jobbet efter att ha flyttat till Wien med hela familjen smile.gif
RadaR
Jag får höja priserna på mitt produktsegment med 1,2%
Conan
Docent: "..och bäst på föregående prövning var, Conan!"

Det var en endorfinchock jämförbart med den efter riktigt bra sex! rolleyes.gif
dalmas
5 1/2 vecka kvar till sportlovet. smile.gif
Munken_swe
Har övertalat en kompis att vandra med mig på Öland i sommar, från Långe Jan till Långe Erik banan_rock.gif . Har velat göra det i ett par år, men ingen har velat hänga på.
Bubba
KÖRKORTET ÄR MITT banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif
Körde upp idag kl 0800 och klarade det banan_rock.gif
Jippie dribble.gif
Mikael
Jag fick ett fint paket med "Let The Galaxy Burn" i!

Äntligen har jag något att läsa igen!
Maul
QUOTE (Mikael @ Jan 17 2007, 13:28 ) *
Jag fick ett fint paket med "Let The Galaxy Burn" i!

Äntligen har jag något att läsa igen!

Grrr, jag vill också ha den dry.gif

Knegar och har det slappt. Vad kan man klaga på? happy.gif
DaRaven
Ska köpa biljetter till Ferry Corsten på Berns..
Länus
Började på nya jobbet igår smile.gif
björk
Fick paket innehållande Warriors DVDn från Holland, höll på att svimma när den gick för $15 inkl frakt ny...det var fan ett glädjeämne
GD1
Antagen till FU-kurs. Alltid lika roligt, har inte varit i gröna kläder på 7 veckor.
navyseal
Har blivit antagen att segla med Ostindiefararen Göteborg från Djibouti till Cadiz
Nestor
Att Internet fungerar ingen.
Har varit utan fast telefon och internet i 4 dagar nu.
DaRaven
Bara en arbetsdag, och några få timmar kvar innan helgen biggrin.gif
Rune Frunkh
Att inget värre i världen har hänt än att Yvonne Ryding (kanske!) visar rumpan i Let's Dance. (Expressen - Visar hon rumpan? samt Expressens löpsedel) Det känns skönt!
King Kill
QUOTE (Rune Frunkh @ Jan 18 2007, 14:31 ) *
Att inget värre i världen har hänt än att Yvonne Ryding (kanske!) visar rumpan i Let's Dance. (Expressen - Visar hon rumpan? samt Expressens löpsedel) Det känns skönt!

Ja det var verkligen goda nyheter! Fantastiskt att det inte svälter ihjäl några barn i Afrika just idag, eller att det är helgdag så att inga etniska rensningar förekommer!

Jag har väl iofs inget direkt glädjande att rapportera... det ska väl kanske vara att det bara är 1,5 arbetsdag kvar till helg då...
CP2
Det verkar som jag ar ett annat jobb på G.....
SnowFlax
Blev antagen till en FU-kurs. Har ett jobb på gång efter att ha gått hemma och slöat sen muck och däregenom tvingats leva på min far och mitt muckbidrag.
sleget
QUOTE (Munken_swe @ Jan 16 2007, 21:47 ) *
Har övertalat en kompis att vandra med mig på Öland i sommar, från Långe Jan till Långe Erik banan_rock.gif . Har velat göra det i ett par år, men ingen har velat hänga på.

Det där lät faktiskt som en djäkligt kul ide!
14 mil ca va?
"Insats Hv" nisse
Vadska jag börja... 2007 har startat i lyckans tecken, ja ja, 2006 slutade inte så pjåkigt heller. Jobbat 3 dagar nu på drömjobbet (anställd som det jag är utbildad till och för det jag är utbildad till), instruktörsutbildning till bodypump instruktör blir 26-29 sen grädden på moset att man ska bli farsa i slutet på Juli...
jag worthy.gif 2007...
Maul
QUOTE ("Insats Hv @ Jan 18 2007, 19:09 ) *
Vadska jag börja... 2007 har startat i lyckans tecken, ja ja, 2006 slutade inte så pjåkigt heller. Jobbat 3 dagar nu på drömjobbet (anställd som det jag är utbildad till och för det jag är utbildad till), instruktörsutbildning till bodypump instruktör blir 26-29 sen grädden på moset att man ska bli farsa i slutet på Juli...
jag worthy.gif 2007...

Får gratulera så mycket i förskott smile.gif
Innuendo
Det är fredag idag
Munken_swe
QUOTE (sleget @ Jan 18 2007, 17:22 ) *
QUOTE (Munken_swe @ Jan 16 2007, 21:47 ) *

Det där lät faktiskt som en djäkligt kul ide!
14 mil ca va?

Ja, det är korrekt uppfattat. Jag räknar med en marschtakt på ca 4 km/h i snitt, för man vet ju aldrig vad/vilka man stöter på, och med sammanlagt 10 h marsch om dagen, exklusive rast så tar det drygt fyra dagar.

Möjligtvis blir vi tre stycken. Båda två ingår i min HVU-grupp, så vandringen och övernattningen blir nog inga problem happy.gif .

Något riktigt trevligt som hände i dag var att min skolbibliotekarie hade ett ex av "Utlandsstyrkan i fredens tjänst: Försvarsmaktens internationella insatser" liggande. Hon sa att hon hade fått två ex av försvaret för att upplysa om försvaret, men inte visste varför/hur hon skulle göra det. Jag sa då att jag kunde ta den om hon inte ville ha den tongue.gif . Det gick hon genast med på, eftersom hon visste hur försvarsintresserad jag är (läser Insats&Försvar, VPL-nytt och genomdrev prenumeration på HV-tidningen). Så den mottogs med omedelbar verkan. fun_icon_nana.gif

"Innehåller DVD".
Nestor
HELG!
Gator
Hittade Chris Cornells unplugged-spelning på O-baren på nätet banan_rock.gif . I nedladdningsvänligt format även för oss modem-riddare... rolleyes.gif
HV.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.