golffoxtrotfive
Dec 24 2007, 18:54
stolt som en tupp(fast en tupp på 148 kg)kan jag ju meddela att jag fortfarande är nikotinfri, slutade ju 18,10 nyårsafton för snart ett år sen, tackar speciellt alfie och krok (gff

-->

krok och alfie) som drog igång detta spektakel och alla andra forummedlemmar som stöttat och kommit med glada och hurtiga tillrop, men nu året som kommer ska ju då alltså min lilla övervikt bort det skulle visst bara vara 50kg fett som ska trollas bort mim idealvikt ska visst vara 98,2 kg och till min hjälp så har jag nått företag som heter itrim kolla www.itrim.se (jag vet inte om jag gör reklam nu men om så e fallet går det väl att radera)som med sina metoder ska bana vägen för min lilla viktminskning, nån som vet vad de e för företag?? har aldrig hört talas om dom men det kanske e vettigt, ska på analys den 9/1 för att se vad som ska göras och hur.
Hoppas att det finns andra medlemmar här som tänker börja sluta röka/snusa nu när priset ska gå upp ytterligare.
varit utan en vecka nu..och ikväll är det jobbigt...detta är pannbensträning...fy fan...en fråga..hjälper onico verkligen?
golffoxtrotfive
Dec 25 2007, 13:56
QUOTE (kexet @ Dec 25 2007, 00:34 )

varit utan en vecka nu..och ikväll är det jobbigt...detta är pannbensträning...fy fan...en fråga..hjälper onico verkligen?
har ingen erfarenhet själv men det säjs att det har en hjälpande inverkan antagligen att du har nått innanför läppen som du kan associera med att de e prilla, försöka duger, alla medel e tillåtna vet du i kampen mot det förhatliga nikotinet, kämpa på bara, du har ett helt forum bakom dej som stöttar dej
får testa då.. inatt höll jag på att skära väck överläppen... blir en kamp idag med efter julbordet..
golffoxtrotfive
Dec 25 2007, 17:52
QUOTE (kexet @ Dec 25 2007, 14:35 )

får testa då.. inatt höll jag på att skära väck överläppen... blir en kamp idag med efter julbordet..
pannben,pannben, du får ta en minut i taget det blir snart en timma sen kommer det att gå över, en sån där sug håller ju i sej i upp till en minut men sen så blir det lättare
onico smakar visserligen apa men de hjälper lite iaf...har en spännande bussresa imorgon så då lär den behövas..börjar lätta lite nu..hur går de för er andra??
golffoxtrotfive
Dec 29 2007, 22:12
QUOTE (kexet @ Dec 26 2007, 23:14 )

onico smakar visserligen apa men de hjälper lite iaf...har en spännande bussresa imorgon så då lär den behövas..börjar lätta lite nu..hur går de för er andra??
hur går det kexet? hoppas det börja lätta lite, eller e de ff mycke pannben som gäller?
Nu rökfri sen 3 mars =)
Nu har jag nästan inget sug ytterst sällan iaf .
O jag har inte tagit nått nicotin substitut .
Tuggar vanliga tuggummin .
Till er som ska sluta ge er inte ...
Ett år har nu gått!Satan vad bra jag är!
Slutar Snusa imorgon när sista snuset i nuvarande dosa tar slut.
golffoxtrotfive
Dec 31 2007, 20:09
nu e kl 20,10 det e nu ett år och precis två timmar sen jag spottade ut min sista prilla, som krook sa, fy fan va bra jag e, håller alla tummarna för er som e beredda att följa efter
QUOTE (golffoxtrotfive @ Dec 31 2007, 20:09 )

nu e kl 20,10 det e nu ett år och precis två timmar sen jag spottade ut min sista prilla, som krook sa, fy fan va bra jag e, håller alla tummarna för er som e beredda att följa efter

Way to go GF5!
Du är en av mina idoler i kampen mot snuset. Fortsätt jobba hårt!
Maskirovka
Dec 31 2007, 20:12
Tja, man kanske skulle fundera på att sluta. Har tre dosor kvar, får väl snusa upp dom sedan får man se om man har det som krävs. Det börjar ju bli jäkligt dyrt nu, kan man spara +500 i månaden är det såklart ett plus...
InSider
Jan 1 2008, 09:34
Nu känns allt så himla bra. Alla dom där attackerna från snusjävulen är borta. Och jag känner att det är jag som bestämmer över mig själv igen.
Har varit utan snus i 3 månader.
Och jag ska inte göra om mitt förra misstag med att ta en snus när allt kändes bra. För jag var ju inte beroende längre. Jag hade hållt upp i 2 år och åkte dit igen.
Tro inte att ni kan prova ens en liten pris när ni väl har slutat.
Hjärnan kommer att vara beroende hela ditt liv. Tro inget annat!
Särimner
Jan 1 2008, 10:10
Jag ska sluta under 2008, så mycket kan jag lova. Har gjort uppehåll två gånger förut och varit utan 1,5 resp 3 år innan jag börjat igen. Den här gången ska det bli för alltid. Det måste dock ske när JAG vill och inte när fru, svärmor och morsan tjatar. Då blir jag som en tjurig fjortis och snusar vidare i ren protest. Men inom någon månad ska det vara slut!
golffoxtrotfive
Jan 1 2008, 13:22
QUOTE (Särimner @ Jan 1 2008, 10:10 )

Jag ska sluta under 2008, så mycket kan jag lova. Har gjort uppehåll två gånger förut och varit utan 1,5 resp 3 år innan jag börjat igen. Den här gången ska det bli för alltid. Det måste dock ske när JAG vill och inte när fru, svärmor och morsan tjatar. Då blir jag som en tjurig fjortis och snusar vidare i ren protest. Men inom någon månad ska det vara slut!
håller med dej fullständigt, sluta när DU känner för det, ingen annan än DU kommer att gå igenom abstinenshelvetet så du gör helt rätt när du ska lägga av när du känner dej redo, glöm bara inte att informera oss andra hur det går, vi håller alla tummarna för dej
Frantic
Jan 2 2008, 02:44
Jahapp nu är det två och en halv vecka utan snus. blir så småningom lättare. Tack för inspirationen
golffoxtrotfive
Jan 2 2008, 17:50
Fu Gref
Jan 2 2008, 23:21
Insåg nu när jag såg denna tråden att det är exakt 1 år sen jag slutade snusa
med hjälp och inspiration av just denna tråden!
Vad vill jag då ha sagt med detta?
Tadaaam! Att ett helt år har passerat helt utan snus..
Ni som försöker sluta nu.. KEEP IT UP! Klarar jag det klarar ni det!
känns lättare nu..klarade både bussresa och nyårsnatt.. kör med onico ibland när attackerna kommer men dom kommer mer sällan nu..
QUOTE (kexet @ Jan 7 2008, 15:16 )

känns lättare nu..klarade både bussresa och nyårsnatt.. kör med onico ibland när attackerna kommer men dom kommer mer sällan nu..
Kämpa på! Du har en plutonskollega

som kört med Onico för att sedan slutat helt för ett tag sen.
Så det går.
golffoxtrotfive
Jan 7 2008, 18:41
QUOTE (kexet @ Jan 7 2008, 15:16 )

härlig kämparglöd du har kexet, kämpa på bara, det kommer att lätta kanske redan till nästa vecka ska du se att du känner ett något lite mindre sug
jag ger mig inte i första taget... Ska köra slut på den här dosan onico så får vi se om jag klarar mig utan helt sen..
galnekocken
Jan 8 2008, 20:37
ETT år idag, faan va jag e bra.
golffoxtrotfive
Jan 9 2008, 20:47
nej jag är inte bra...jag är bäst

har inte haft nån jätte attack på länge nu.. känner mig nöjd med mig själv
galnekocken
Jan 11 2008, 22:48
Har provat allt: Supa till ordentligt, sovit dåligt, ätit för lite, tränat för mycket: slutsats: Jag är nikotinfri: RE:Jag är nikotinfri: Och hur känns det då efter 25 år: Vet i faan, är det värt detta: Vad har jag vunnit på ett år, med snus stopp. Inget. Inget. Inget. Men allting har en framsida: Jag är så bra, så fruktansvärt bra: Jag har brutit ett 25 år långt beteende, jag har vunnit den kampen. Nästa sak i livet : Minska alkoholintaget. Efter denna helg ska jag inte dricka något alkoholhaltigt på väldigt länge. Tänk den dagen jag är fri från allt vad beroende heter. Tack
golffoxtrotfive
Jan 13 2008, 09:12
QUOTE (galnekocken @ Jan 11 2008, 22:48 )

Har provat allt: Supa till ordentligt, sovit dåligt, ätit för lite, tränat för mycket: slutsats: Jag är nikotinfri: RE:Jag är nikotinfri: Och hur känns det då efter 25 år: Vet i faan, är det värt detta: Vad har jag vunnit på ett år, med snus stopp. Inget. Inget. Inget. Men allting har en framsida: Jag är så bra, så fruktansvärt bra: Jag har brutit ett 25 år långt beteende, jag har vunnit den kampen. Nästa sak i livet : Minska alkoholintaget. Efter denna helg ska jag inte dricka något alkoholhaltigt på väldigt länge. Tänk den dagen jag är fri från allt vad beroende heter. Tack
fy fasen va bra du e,

själv ska jag gå ner 50 kg i år har jag planerat (25 av dom beror då på nikotinstoppet)och nu e de ingen öl på 10 veckor och i fredags gick det faxis bra att låta bli ölen, ska bli så djävla skönt att slippa vara beroende av framförallt nikotinet(ölen måste ju ändå i lämpliga doser inmundigas)fast de e ju en daglig kamp för att slippa skiten, nu måtte det väl vara bevisat: soldf forum är bra för folkhälsan
galnekocken
Jan 13 2008, 11:27
QUOTE (golffoxtrotfive @ Jan 13 2008, 09:12 )

QUOTE (galnekocken @ Jan 11 2008, 22:48 )

fy fasen va bra du e,

själv ska jag gå ner 50 kg i år har jag planerat (25 av dom beror då på nikotinstoppet)och nu e de ingen öl på 10 veckor och i fredags gick det faxis bra att låta bli ölen, ska bli så djävla skönt att slippa vara beroende av framförallt nikotinet(ölen måste ju ändå i lämpliga doser inmundigas)fast de e ju en daglig kamp för att slippa skiten, nu måtte det väl vara bevisat: soldf forum är bra för folkhälsan

Håller helt med dig.
Steyr-August
Jan 17 2008, 11:14
Något jag ine förstår är varför man inte ändrar designen på nikotin tuggomin. Att gå från cigaretters cowboy stil till plastiga läkemedels förpackningar tycker jag inte funkar så bra för att locka över folk till tugg-gummin.
Bra fråga Steyr. Du kanske ska tipsa tuggummimakarna och tjäna en hacka? Fritt tuggummi resten av livet!
Produkten måste ju tilltala personligheten också, inte bara dämpa begäret.
/K
galnekocken
Jan 25 2008, 19:52
Finns det några bra tips på dricka, ej alkohol, som inte innehåller socker, jag ska minska alkoholmängden.
Martin.
Jan 25 2008, 20:06
QUOTE (galnekocken @ Jan 25 2008, 19:52 )

Finns det några bra tips på dricka, ej alkohol, som inte innehåller socker, jag ska minska alkoholmängden.

Förutom vatten är det nog svårt att hitta något. Själv brukar jag försöka att undvika lightprodukter, dels för att de låt' så töntit och dels för att jag är skeptisk till hur nyttiga de egentligen är för matsmältningssystemet (sade hälsogurun Martin och petade in en fet lössnus...). Men färskpressade apelsiner och kolsyrade drycker med en pytteliten mängd fruktsocker, minns ej vad den heter fast minns reklamen om den.
golffoxtrotfive
Jan 25 2008, 21:10
QUOTE (galnekocken @ Jan 25 2008, 19:52 )

lokas sortiment ska visst inte innehålla nått socker, har själv prövat drycker från loka och groggat med, funkade himla bra(nåja, rom och cola måste även i fortsättningen ha cocacola som bas)läs mer här
http://www.loka.nu/
galnekocken
Jan 26 2008, 11:14
Jag är tyvärr mycket skeptisk till och köpa kolsyrat vatten, som kostar 50 öre litern att tillverka, för att i affären kosta 25 kr. Dessutom som är transporterad på lastbil, mycket dåligt för miljön. Tack iallafall

. Får helt enkelt skaffa en jospress. ( och bara köpa ekologiska frukter)
golffoxtrotfive
Jan 26 2008, 19:30
QUOTE (galnekocken @ Jan 26 2008, 11:14 )

Jag är tyvärr mycket skeptisk till och köpa kolsyrat vatten, som kostar 50 öre litern att tillverka, för att i affären kosta 25 kr. Dessutom som är transporterad på lastbil, mycket dåligt för miljön. Tack iallafall

. Får helt enkelt skaffa en jospress. ( och bara köpa ekologiska frukter)

du har ju helt klart en rätt och riktig samt yxig inställning till dessa drycker

en jouspress blir nog det bästa du kan skaffa fast har inte kockar det i sin utrustning? eller e de tillkommande material?
galnekocken
Jan 26 2008, 22:38
Det är ju så tråkigt att en fredag och lördag sitta och titta på min sambo, som sitter och sörplar vin. Jag själv som har lovat mig själv 10 vita veckor. Där av min fråga. Jospressar på krogen har jag bara stött på en gång, den var så jobbig att hålla ren så ingen använde den.
TLiman
Jan 28 2008, 10:44
Nu är det dags!
Eftersom jag sist gjorde tvärstopp, och det var så fantastiskt jobbigt testar jag denna gång att fasa ut snuset med hjälp av onico. Det verkar fungera hittills, har gått från en dosa snus om dagen till en dosa på tre dagar. Kan till och med klara mig upp emot tolv timmar utan nikotin emmellanåt.
Så nu är det väl bara att bita ihop och fortsätta att övertyga sig själv om att man gör rätt som slutar.
galnekocken
Jan 28 2008, 21:01
QUOTE (TLiman @ Jan 28 2008, 10:44 )

Nu är det dags!
Eftersom jag sist gjorde tvärstopp, och det var så fantastiskt jobbigt testar jag denna gång att fasa ut snuset med hjälp av onico. Det verkar fungera hittills, har gått från en dosa snus om dagen till en dosa på tre dagar. Kan till och med klara mig upp emot tolv timmar utan nikotin emmellanåt.
Så nu är det väl bara att bita ihop och fortsätta att övertyga sig själv om att man gör rätt som slutar.
Kämpa, kämpa och Kämpa. Vi alla känner med dig.
golffoxtrotfive
Jan 29 2008, 19:37
QUOTE (TLiman @ Jan 28 2008, 10:44 )

Nu är det dags!
de e rätt, kämpa på bara, du har eninåtihelvetsmassagrabbar som stöttar dej här på forumet, kör hårt
bara kör på! jag har varit snusfri sen innan jul (bortsett från ett återfall på en klassfest) och jag känner att jag har vunnit över begäret. visst man känner suget ibland men bara att bita ihop!! forumet har hjälpt mig, tillsammans är vi starka!!
golffoxtrotfive
Feb 17 2008, 20:01
måste ju bara delge forume nått skojsigt, när jag började att sluta snusa(2006-12-31 kl 18,10) så vägde jag 126 kg gick upp 15 kg första veckan och för 5,5 vecka sen så stod ju vågen på 150,7(jo alltså ETTHUNDRAFEMTIOKOMMASJUKILO)nu 5,5 vecka senare så står vågen på jo just det 126 kg PRICK, fy fan va vi e bra tycker jag

Krook och alfie ska ha himla mycket rosor för att ni lurade med mej på detta spektakel, får nog bjussa på en helkväll på nästa mission
golffoxtrotfive

----->

Krook och Alfie
MatsLennarth
Feb 17 2008, 21:09
QUOTE (golffoxtrotfive @ Feb 17 2008, 20:01 )

måste ju bara delge forume nått skojsigt, när jag började att sluta snusa(2006-12-31 kl 18,10) så vägde jag 126 kg gick upp 15 kg första veckan och för 5,5 vecka sen så stod ju vågen på 150,7(jo alltså ETTHUNDRAFEMTIOKOMMASJUKILO)nu 5,5 vecka senare så står vågen på jo just det 126 kg PRICK, fy fan va vi e bra tycker jag

Krook och alfie ska ha himla mycket rosor för att ni lurade med mej på detta spektakel, får nog bjussa på en helkväll på nästa mission
golffoxtrotfive

----->

Krook och Alfie
Jag är jävligt imponerad, way to go!
Frantic
Feb 18 2008, 00:47
QUOTE (golffoxtrotfive @ Feb 17 2008, 20:01 )

golffoxtrotfive

----->

Krook och Alfie
Satan vad starkt jobbat.
golffoxtrotfive
May 30 2008, 19:39
Idag tog det hemsmugglade snuset slut och som jag ser det finns det ingen anledning till att inte försöka sluta på nytt. Så from idag gör jag ett nytt försök, får hoppas det går bättre denna gången, både med hålla sig borta från snus och balkan.
Nu är det 6 timmar sedan...
//Affe - Något snussugen
QUOTE (alfie @ Jun 2 2008, 21:21 )

Idag tog det hemsmugglade snuset slut och som jag ser det finns det ingen anledning till att inte försöka sluta på nytt. Så from idag gör jag ett nytt försök, får hoppas det går bättre denna gången, både med hålla sig borta från snus och balkan.
//Affe - Något snussugen
Hoppas de går bra för dej!
Hoppas fler följer ditt exempel
golffoxtrotfive
Jun 2 2008, 20:48
QUOTE (alfie @ Jun 2 2008, 20:21 )

//Affe - Något snussugen
härligt att höra,

kör hårt bara, ett tips, denna tråden e utmärkt att skriva av sej på när det känns djävligt eller överdjävlit, finns alltid nån här som har lite support att ge, hade mycket stor nytta av tråden, fast då skulle ju hela svergies möpar sluta samtidigt så det fanns ju lite fler här då, men några kanske följer ditt exempel nu oxå när du lägger av, alla tummar hålls ska du veta.
QUOTE (alfie @ Jun 2 2008, 20:21 )

//Affe - Något snussugen
Du måste lyckas den här gången. Jag håller mina snusbefriade tummar för dig.
Kom igen!
Frantic
Jun 3 2008, 02:45
Återfall sen nån månad tillbaka.

Får försöka ta nya tag i framtiden
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.