antonanton
Jan 5 2007, 17:41
QUOTE (Blackadder @ Jan 5 2007, 17:26 )

@Maskirovka nähh du är en slav under nikotinets förtryck, vekling hehehe

det är sjukt... idag har jag inte kännt det minsta fysiskt behov av att ta en snus, mentalt sitter det i med morgon-mat-kvällssnus osv men det är mycket lättare än jag vågade tro !!
det blir bättre...
LYCKA TILL !!!!!!!!!
/b
Hur länge har du vart utan?
Kastar mig in i tråden här som ännu en som försöker sluta. Har rökt sedan jag var 14 år gammal, och har lyckats sluta två gånger innan, så jag vet att det går. Första gången var det lättast, då tvärslutade jag och höll upp i ett halvår, sen skulle jag bara ta en enda cigg på en fest och sen var det kört. Andra gången så var det inte alls så lätt, tvärslutade också tillsammans med en kamrat, substitutet för nikotin blev stora mängder apelsiner, och eftersom jag var arbetslös då så hade jag förmånen att slippa stiga upp vissa dagar. Hade även en spargris där jag lade 40 kronor per dag för varje dag jag var rökfri. Det hela krachade dock när det kom en elräkning på 11 000 kr dagarna innan jul... (7 datorer som stod på dygnet runt, plus en elmätare som inte blivit kollad på många år=ångest) All motivation försvann direkt och jag började röka igen.
Jaja, nu håller jag på att försöka igen efter ett nyårslöfte. Planerar att skära ner långsamt den här gången. Sista ciggen ska jag ta 23:59 sista januari. Än så länge så går det bra, har redan halverat antal cigaretter jag röker på en dag, vilket var ganska enkelt faktiskt, har helt enkelt slutat röka cigaretter jag röker när jag går till jobbet/affären/till en polare. På måndag ska jag skära ner till 1/3, vilket jag misstänker kommer bli mycket jobbigare, då en del "nödvändiga" cigaretter kommer försvinna.
Önskar alla som försöker sluta här i tråden ett jäkligt tjockt pannben och bra stöd från nära och kära, för det kommer nog att behövas.
Amfibieslusken
Jan 5 2007, 18:11
@Olsen: Klarar du dig rökfri från gruppträffen så har du lyckats.
Amfslusken, jag ska göra mitt bästa.
Blackadder
Jan 5 2007, 20:03
QUOTE (antonanton @ Jan 5 2007, 17:41 )

QUOTE (Blackadder @ Jan 5 2007, 17:26 )

@Maskirovka nähh du är en slav under nikotinets förtryck, vekling hehehe

det är sjukt... idag har jag inte kännt det minsta fysiskt behov av att ta en snus, mentalt sitter det i med morgon-mat-kvällssnus osv men det är mycket lättare än jag vågade tro !!
det blir bättre...
LYCKA TILL !!!!!!!!!
/b
Hur länge har du vart utan?
la av 3-4 dagar innan nyår så det är väl lite drygt en vecka då!!
/b
antonanton
Jan 5 2007, 20:41
Starkt jobbat! Hang in there
Idag är en ny dag, som Lilla Kycklingen säger.
Två tuggummin är det enda hittills.
Utöver det så har jag lurat med en polare i kampen mot Ljunglöfs.
Humöret har varit halvklart till mulet med några inslag av åska. Värst var det under en hockeymatch med och mot mina söner med vänner. När junior körde bort grickorna för mig så jag stöp på armbågarna så.... Jag åkte rakt ut i båset och tog två minuter INNAN jag skulle crosschecka honom.
Nu vet jag hur Per Ledin har det.
/K
golffoxtrotfive
Jan 6 2007, 07:19
jaha kamrater, då sitter man här då igen, vaknade 05,00 fy fan vad jag längtade efter en snus har försökta att bota det hela med en kanna kaffe och en vetekrans , häftig frukost va??? men va fan ska man göra då???det har alltså bara gått 5 och en halv dag sen sista snuset(31/12 kl 18,10) och fortfarande så e de bara hoppet om att få dö som håller mej levande, har oxå fått magsår typ, jag som aldrig har haft problem med magen och nu svider det så inihelvete och det hela dagarna nån annan som har samma symtom?? borde det inte gå över på nån vecka eller så??? kan ju iof förstå att även magen blir lite konstig men den behöver väl inte uppföra sej sååå, belönade mej själv(och gumman) i torsdags kväll med att gå på bio och såg Göta kanal 2 bra film men tror ni inte att dom snusade i filmen så man blev alldeles ifrån sej......ska det vara såååå???PANNBEN
antonanton
Jan 6 2007, 14:21
Okej, 24 timmar utan snus. Det känns för lätt, visst jag är jävligt sugen på en snus men inte värre än att jag kan stå emot det utan större problem. Men snart kommer det väl och hugger mig i ryggen. wish me luck...
Maskirovka
Jan 6 2007, 14:39
QUOTE (antonanton @ Jan 6 2007, 14:21 )

Okej, 24 timmar utan snus. Det känns för lätt, visst jag är jävligt sugen på en snus men inte värre än att jag kan stå emot det utan större problem. Men snart kommer det väl och hugger mig i ryggen. wish me luck...
Käka något gott, gärna något grillat kött med klyftpotäter och en fet sås. Avsluta med ett glas gott maltwhisky, då kommer du defenitivt inte känna något snusbehov.
antonanton
Jan 6 2007, 14:50
Tyvärr tror jag att jag ändå kommer göra det eftersom att en snus alltid har varit det ultimata avslutet på en måltid, så det skulle bli som att käka en god trerätters men inte få någon efterrätt liksom

Men jag håller i mig, funderar dock på att köpa en dosa onico bara för att fylla upp min sargade grop i munnen. Har prövat Onico förut och det känns helt okej. Bara så man inte börjar tugga på stolen eller något sådant
Doggydriver
Jan 6 2007, 16:36
Gah! Det här är så jävla härligt att läsa! Keep it up!
Ett utlåtande om Onico hittade jag, finns det fler som prövat?
Sista snusen i förrgår (nedtrappningen var värre än de senaste dagarna), men jag bränner halva kontot på tuggummin snart för att sysselsätta munnen... Måste ha nått under läppen....
Tack och lov för tolerant familj och toleranta vänner...
Fu Gref
Jan 6 2007, 18:00
Synd man inte tänkte på att köpa in sig i tuggummibranschen nu innan alla Sveriges möpar fick för sig o sluta!
Tuggummitillverkar/försäljarna måste tjäna lovor nu
antonanton
Jan 6 2007, 18:51
QUOTE (Toll @ Jan 6 2007, 16:36 )

Gah! Det här är så jävla härligt att läsa! Keep it up!
Ett utlåtande om Onico hittade jag, finns det fler som prövat?
Sista snusen i förrgår (nedtrappningen var värre än de senaste dagarna), men jag bränner halva kontot på tuggummin snart för att sysselsätta munnen... Måste ha nått under läppen....
Tack och lov för tolerant familj och toleranta vänner...
Du kan få en liten rescension av onico bara för det ;)
Smak: som en blandning av mint, en aning lakrits, peppar och spånskiva. Inte så farligt som det låter utan det är klart godkänt, påminner inte om tobak dock. Det rätta "svidet" finns där.
Lukt: det luktar träaktigt med en dragning mot mint, drar man riktigt djupt så finns en liiten aning av ammoniaklukt (salmiaken?) där. Lukten påminner faktiskt lite om tobak.
Konsistens: prillorna är rätt "hårda" och blir lite svampiga efter någon halvtimma i käften.
Men faktum är att jag tycker det duger att peta upp under läppen. I morse hade jag huvudvärk men det rann iväg med hjälp av en onico, det bevisar hur psykologiskt det är.
Edit: Onico innehåller: vatten, fiber av majs, salt, fuktighetsbevarande medel, surhetsreglerande medel, salmiak, rökarom, färgämne, lakrits. /Anton, snart 29 timmar utan snus och jag mår prima.
Jag var ute på nattklubb i går kväll. Klarade mig från både cigg och snus.
Edit: Det är inte lika illa att vara bakis när man inte har rökt.
antonanton
Jan 7 2007, 14:25
48 hour timecheck! det ska jag fira med en onico
AdamKalle
Jan 7 2007, 14:39
QUOTE (Magnus @ Jan 7 2007, 03:34 )

Jag var ute på nattklubb i går kväll. Klarade mig från både cigg och snus.
Många ställen verkar hjälpa till rätt bra eftersom det inte finns någonstans att göra av den begagnade snusen vid borden.
golffoxtrotfive
Jan 7 2007, 14:44
phu nu har det alltså snart gått exakt 7 dygn (18,10 ikväll)hur e de för er grabbar som har hållit upp längre än en vecka?? det måste väl snart börja lätta litegrann med suget hoppas jag börjar bli tröttsamt att känna ett sug större delen av dygnets vakna timmar, vaknade visserligen i morse utan att känna nån form av sug fast bdet gick ju över efter en halvtimma och sen har det sugit till och från hela tiden, annars så tycker jag att vi kämpar på himla bra allihop härinne
Det går faktiskt lättare än vad jag trodde.
Peppar, peppar, är väl bäst att tillägga.
Idag är dagen efter kvällen före så jag är faktiskt inte särskilt sugen på snus ändå.
/K
QUOTE (golffoxtrotfive @ Jan 7 2007, 14:44 )

phu nu har det alltså snart gått exakt 7 dygn (18,10 ikväll)hur e de för er grabbar som har hållit upp längre än en vecka?? det måste väl snart börja lätta litegrann med suget hoppas jag börjar bli tröttsamt att känna ett sug större delen av dygnets vakna timmar, vaknade visserligen i morse utan att känna nån form av sug fast bdet gick ju över efter en halvtimma och sen har det sugit till och från hela tiden, annars så tycker jag att vi kämpar på himla bra allihop härinne
Imorgon kväll är det 3 veckor för min del, tyckte de 3-4 första dagarna var värst, sen lättar det faktiskt ganska mycket. Känner bara suget direkt efter jag har ätit och vissa (fåtal) morgonar. För min del gäller det att slå bort tanken....
Otroligt starkt att lyckas stå emot med ett konstant sug, fortsätt kämpa och härda ut, till slut lossnar det och man kan faktiskt tänka på annat än det där man vill lägga in!!
Greenment
Jan 7 2007, 15:10
Får väl oxå anmäla mig in i ledet igen:
18 dagar utan riktig snus, blev sjuk i fredags och blev riktigt sugen på en snus så det blev onico istället men har max tagit 4 prillor hittills smakar ju skit i alla fall.
Är riktigt glad över mitt resultat, det här går som smör, men jag tror det är riktigt lätt att få återfall till snus...
Lycka till och kör hårt!
golffoxtrotfive
Jan 7 2007, 15:36
@greenment
Lätt att få återfall.....pratade med en kollega på mitt jobb och han upplyste mej glatt om att trots att det var två år sen han sluta så fick han abnorma sug efter snus emellanåt så man får nog vara försiktig med att sänka garden så man inte sitter i fällan igen vilket gud förbjude fasden va många som förmodligen skulle skratta åt mej om jag faller till föga och börjar snusa igen.
Men fasen har du hållit upp 18 dar så e du ju nästan hemma eller hur??det värsta suget ska väl försvinna på en 20-30 dar elloer hur?? har hört från jobbet att nikotinet försvinner på 4 dar sen e de bara psyket som spelar oss ett spratt(om uppgifterna stämmer vet jag inte)så då bör det för din del lätta betydligt om nån vecka eller så....håll ut
jonsson
Jan 7 2007, 16:49
Får nog hålla med GF5 där att det är lätt att ramla dit igen gjorde själv ett uppehåll på ca 3 år och var ute en snöig natt och lagade en lastbil då föraren tog en snus med den dåliga karaktär man har så tog man en av honom. Sedan på vägen hem efter utfört jobb så var det bara att stanna till på närmaste tapp och köpa en dosa men nu gör jag ett nytt försök och det har ju gått bra nu i 9 dagar.Utan allt för stora åkommer så det är väl bara att härda ut som alla andra och lycka till men håll garden uppe för rätt som det är kommer suget och tar er.
Så här kan det gå om man börjar snusa.
@Magnus
Tack, den behövde jag.
Faktum är att jag har känt mig som Rocky gör i sista rutan hela dagen idag.
/K
golffoxtrotfive
Jan 9 2007, 18:41
Hur går det för oss grabbar???? själv lever jag fast jag fattar inte hur och varför livet e pest äter allt som överhuvudtaget går att äta har gått upp 14 kilo(nåja julen har väl nått kilo oxå som skuld)och jag fortsätter att äta, hållit upp i nio dar nu, men nu måtte det väl ändå börja bli lite bättre, va säjer ni som hunnit lite längre bort från nikotinslaveriet??
Amfibieslusken
Jan 9 2007, 18:57
Jag har gjort ett halvt snedsteg och började med Onico, men det ska jag lägga av med fort som fan. Det smakar ju skit, och då står jag hellre ut med suget efter riktigt snus istället för det är fan inte värt att ha Onico under läppen.
Blackadder
Jan 9 2007, 19:11
QUOTE (golffoxtrotfive @ Jan 9 2007, 18:41 )

Hur går det för oss grabbar???? själv lever jag fast jag fattar inte hur och varför livet e pest äter allt som överhuvudtaget går att äta har gått upp 14 kilo(nåja julen har väl nått kilo oxå som skuld)och jag fortsätter att äta, hållit upp i nio dar nu, men nu måtte det väl ändå börja bli lite bättre, va säjer ni som hunnit lite längre bort från nikotinslaveriet??
två veckor.. det går timmar mellan att jag tänker på snus, just precis nu skulle det varit gott dock med en kvällssnus men icke!
hang-in-there, lättare och lättare för var dag.
/b
QUOTE (golffoxtrotfive @ Jan 9 2007, 18:41 )

@Golffoxtrotfive
Jag slutade för 13 år sedan då hade jag snusat i en massa år. Jag slutade helt tvärt bara sådär då jag en dag fick för mig det. Det jag upplevde var att dygn 2 var värst då man gick som i ett töcken (som om man hade ordentlig feber) Därefter så gick det lättare och lättare. Efter ca 14 dagar så var suget helt borta efter det så har jag inte haft en tanke på att börja om. Det man ska passa sig för är som en del har påpekat i tråden att man inte ska "unna sig att festsnusa/röka" då är allt pannbensgrottande snabbt förgäves.
Keep up the good works guys.
II63
Bertil Ludvig 1
Jan 10 2007, 08:39
Inspirerande tråd men tyvärr så har jag inte bestämt mig om jag har karaktär att sluta snusa ännu
Men bara prisökningen skulle göra det värt. Köpte det för 14.80 dagen innan julledigheten och nu efter så var det uppe i 20.80 för en dosa

Men till alla er andra håll i och kör hårt
/BL1
Blackadder
Jan 10 2007, 13:08
QUOTE (Bertil Ludvig 1 @ Jan 10 2007, 08:39 )

Inspirerande tråd men tyvärr så har jag inte bestämt mig om jag har karaktär att sluta snusa ännu
Men bara prisökningen skulle göra det värt. Köpte det för 14.80 dagen innan julledigheten och nu efter så var det uppe i 20.80 för en dosa

Men till alla er andra håll i och kör hårt
/BL1
vad är det för smuggelsnus du handlar egentligen? hihihi jag såg nöjt att en dosa kostade 35kr i min videobutik

/b
Bertil Ludvig 1
Jan 10 2007, 13:34
QUOTE (Blackadder @ Jan 10 2007, 13:08 )

vad är det för smuggelsnus du handlar egentligen? hihihi jag såg nöjt att en dosa kostade 35kr i min videobutik

/b
Man kan köpa lite billigare på flygplatserna även om man "bara" flyger inrikes nu förtiden

/BL1
Ragulin
Jan 10 2007, 22:55
Jag har hållt upp sedan i söndags nu (onsdag kväll). Drabbades av en otäck maginfluensa i helgen och det gick helt enkelt inte att slå i sig skiten längre. Nu har jag jordens Cold Turkey med alla abstinenssymptom. Jävligt jobbigt. Jag svettas och har huvudvärk och humör som en rabiessmittad soptippsråtta på amfetamin. Jag hade egentligen planerat att sluta när jag snusat upp de 2 stockar jag lagt i frysen, men nu blev det så här, så nu kör vi på. Det ligger en dosa djävligt saftig Göteborgs Prima däruppe.... Och två stockar blandade sorter (Ettan, Grov och General) i frysboxen som jag köpte billigt innan prishöjningen och som jag planerat ha till en nedtrappning eller något. FAN VAD JAG ÄR SUGEN PÅ ATT TA EN FET JÄVLA PRILLA NU!!!!! Jag håller en kvart i taget nu...
Magnus
Jan 10 2007, 23:43
QUOTE (Ragulin @ Jan 10 2007, 22:55 )

Jag har hållt upp sedan i söndags nu (onsdag kväll). Drabbades av en otäck maginfluensa i helgen och det gick helt enkelt inte att slå i sig skiten längre. Nu har jag jordens Cold Turkey med alla abstinenssymptom. Jävligt jobbigt. Jag svettas och har huvudvärk och humör som en rabiessmittad soptippsråtta på amfetamin. Jag hade egentligen planerat att sluta när jag snusat upp de 2 stockar jag lagt i frysen, men nu blev det så här, så nu kör vi på. Det ligger en dosa djävligt saftig Göteborgs Prima däruppe.... Och två stockar blandade sorter (Ettan, Grov och General) i frysboxen som jag köpte billigt innan prishöjningen och som jag planerat ha till en nedtrappning eller något. FAN VAD JAG ÄR SUGEN PÅ ATT TA EN FET JÄVLA PRILLA NU!!!!! Jag håller en kvart i taget nu...
Kämpa på nu. Släng eller ge bort snuset omedelbart så att du inte frestas lika lätt.
Första dagen i grönt bland otäcka rökare utan att puffa på avklarad.
BARBIE
Jan 12 2007, 13:42
det finns ingen motivation nu att sluta! var snusfri 4 månader under mission men sen kom det tillbka när jag kom hem. Världen blir så jävla grå utan snus.
Efter en hel del velande och tramsande under drygt en veckas tid har jag nu varit rökfri sedan väldigt tidigt tisdag morgon. Och nu kör jag Cold Turkey. Det hela underlättas naturligtvis av att jag drog på mig en rejäl magsjuka med start tisdag morgon så i likhet med Ragulin så har det inte funnits något direkt intresse av tobak. Idag är första dagen jag känner mig nåtsånär levande.
Just nu håller jag abstinensen stången genom att fokusera på alla självförnedrande saker rökningen fått mig till genom åren: panta hittade ölburkar till ett värde av 4,50:- för att få småpengarna att räcka till en liten ask cigaretter, tigga av främlingar på stan, nalla pengar ur morsans portmonnä, övertrasserat personkontot genom att ta ut en hundring när det bara finns typ 15:- på kontot osv osv. Det här förekom ju mest på den tiden jag inte hade jobb eller annan regelbunden inkomst men det har även hänt vid enstaka tillfällen att jag "lånat" pengar ur barnens sparbössor.
Och allt sånt här bara för att kunna röka. Fyfan så usel man är ändå när man slavar under nikotinet. Nu ska det väck.
Håll i, ni andra som kämpar i motvinden.
antonanton
Jan 12 2007, 18:33
7 dagar och 4 timmar nu utan något nikotin what so ever. Det har gått lättare än vad jag trott, dock har man fortfarande lite begär. Och jag har en stock snus kvar som jag inte har haft hjärta att slänga, det känns som om jag sviker en gammal vän på något sätt. haha. Jag ska nog ge bort den istället. Dom största problemen jag har haft sen jag slutat är att jag har lite svårt att sova och är seg i skallen. Kan ha att göra med min förkylning också.
Doggydriver
Jan 12 2007, 18:40
Varit helt utan sedan i lördags, några onico (förbannat tomt under läppen) men går märkligt bra ändå. Var riktigt odräglig enligt många bekanta under nedtrappningen, men nu övergått till "energisk" ibland gränsande till "lätt excentrisk". Men det är ju ett fall framåt. Inte lika jävligt som förra gången, men just därför är det väl viktigare att hålla i. Till er som har snus hemma; Släng den inte än! Bra för självkänslan att veta att dom finns där, men inte ta!
Sitter mest och räknar fördelar nu...
/Edit: Bultfingrar
3,5 veckor... känns svårare nu igen, gick fint i början men nu vill jag ha rapén så stenhårt under läppen! Skåpäter mig tjock också... bah! kass idé!
QUOTE (alfie @ Jan 12 2007, 18:55 )

3,5 veckor... känns svårare nu igen, gick fint i början men nu vill jag ha rapén så stenhårt under läppen! Skåpäter mig tjock också... bah! kass idé!
Instämmer helt med Alfie. Dock så är jag för lat för att åka och köpa snus så det borde innebära att jag kan leva utan det och att jag är på rätt väg.
Inget snus nu Alfie!Jag har börjat med små mintpastiller, när suget är för stort. Inget nikotin och framför allt inget magförstörande tuggummi.
/K
QUOTE (Krook @ Jan 12 2007, 19:16 )

QUOTE (alfie @ Jan 12 2007, 18:55 )

Instämmer helt med Alfie. Dock så är jag för lat för att åka och köpa snus så det borde innebära att jag kan leva utan det och att jag är på rätt väg.
Inget snus nu Alfie!Jag har börjat med små mintpastiller, när suget är för stort. Inget nikotin och framför allt inget magförstörande tuggummi.
/K
Tog mig till affären men köpte en påse geléhallon istället, har hört att det är jättenyttigt! Pastillerna var ingen dum idé, får prova det, tuggummi funkar inte om man vill kunna vistas bland folk...
golffoxtrotfive
Jan 13 2007, 10:39
hallåj gubbs, själv kör jag med vicks karameler starka som fasen men funkar lite när suget sätter in, nu har det faxis gått en hel dag(nåja nästan iallafall)utan sug, fast det låtare inge vidare om man som alfie får störtsug igen om några veckor, skulle kännas skönt att sänka garden en liiiten aning och pusta ut men får väl ha den uppe några veckor till kan jag tro, fan va jobbigt att aldrig riktigt kunna slappna av för detta nikotinhelvete, nån som vet hur fort det går att gå ner dom kilon man äter upp sej under en aån här strapats?? gick ju upp 14 kilo första veckan

behöver kanske fundera lite på hur man ska bli av med dom, fasen hållit upp två veckor i morron kl 18,10, himla bra jag e
Ragulin
Jan 13 2007, 15:59
Nu har jag hållt upp med snuset i 6 dygn. Helt utan nikotintuggumi och plåster, men innan jag pyser upp av självhävdelse så vill jag bekänna att jag rökt 3 cigg totalt när avtändningen varit som svårast. Har ett DJÄVULSKT humör och är rent odrägligt elak. Har fortfarande sömnsvårigheter och vaknade senast natten till idag av mardrömmar och svettningar. Det känns dock som jag kommit runt ett hörn här och livet ter sig inte fullt så meningslöst och torftigt som för ett par dagar sedan...
Magnus
Jan 13 2007, 17:30
Det är tur att man inte knarkar, tänk er den avvänjningen om man jämför med att sluta snusa.
golffoxtrotfive
Jan 13 2007, 19:05
@Magnus
enligt mitt behandlingshem så e längden på suget längre för nikotin än för andra droger, dvs det är värre att sluta med droger kortare tid än det är att sluta med nikotin(om nu det skulle vara en tröst) hmmm blev detta rätt månne

knarket ska visst gå ur på nåra dar men dom dagarna ska visst vara som ett värre helvete i motsats trill vårat helvete som då kan formuleras som ett litet helvete fast i så mågga fler dar.....phuuu tror jag fick till det....och fy fan va sugen jag e på snus och röka just nu, tar en kvart i taget just nu men det ska nog gå och det kommer det att göra för jag har två mil till närmsta kiosk som säljer röka/snus och jag kan pga alkohålen inte köra bil så det blir inget nikotin nu heller.....FY FAAAN VA BRAAAA
Ragulin
Jan 14 2007, 02:33
Jag vet ju inte för jag har ännu inte slutat knarka (hur lät det?

) men enligt vad jag
hört från folk som påstår sig kunna sånt här, så skall nikotinet vara bland de värsta grejerna att lägga av med.... Jag personligen har fortfarande 6 dagar efter senaste prillan jävligt jobbiga psykiska grejer för mig som jag helt kopplar till avtändningen. Jag är normalt en ganska snäll person med jämnt humör och hyfsat tålamod. Nu är det rena Mr Hyde som flyttat in: Jag har absolut ingen stubin alls och är oerhört lättirriterad. Bär mig åt som ett mongo! I förrgår tyckte jag hela livet var förbannat TRIST och innehållslöst och jag har konstant en lättare huvudvärk. Fram tills dag 3 hade jag så mycket skallebank att jag tog piller för det och sedan är det den där jävla känslan av att någonting FATTAS hela tiden... Maten smakar inte bra, kaffet smakar platt och trist, vinet smakar utspätt. Det känns som om bilden på den jävla Tv:n är sämre också... Som om tillvaron blivit gråare och mer suddig i konturerna liksom. Det känns som att allt jag behöver göra för att få tillbaks FÄRG-TV med DOLBY SURROUND och PLASMASKÄRM i livet igen, är att gå bort till frysboxen, slita fram en djupfryst Ljunglöfs Ettan (eller skall det vara en iskall Grovsnus?) och lägga en en prilla stor som en jävla GRÄDDBULLE under läppen! Känna hur det SPÄNNER och SVIDER TILL för att sedan flyta upp till mina snustorra synapser och bara GE DEM hela belöningspaketet av sann nikotindränkt oförfalskad lycka!!!
Jeeeeeesus!
@Ragulin
Jag har känt samma sak men vet du vad som hjälpte ur den värsta gråheten?
LÖPNING!
40 minuters jogging var perfekt, även om det var fysiskt jobbigt. Psykiskt var det mumma!
Try it, you´ll like it.
/K
golffoxtrotfive
Jan 14 2007, 15:20
även en vanlig enkel promenad kan hjälpa till att minsika begäret, har börjaqt promenera bara en kvart på lunchen och tro det eller ej men lite botar det faxis suget
Värjan Skämtar Intet
Jan 14 2007, 15:41
Jag har snusat i 4 år men la av nu för 4 dagar sedan. Tänkte som flera andra att ska de höja priset så kan jag lika gärna ta chansen nu å lägga ner det där.
Det går ganska bra men det är jobbigt vid de tillfällen då man alltid tog en prilla (mat, fika osv). ÄR jävligt mkt hungrigare nu tycker jag så jag går och tuggar i mig mackor å grejer mellan måltiderna hela tiden

Men jag har strupit nikotintillförseln helt, inga tuggumin å sånt trams inte !
/ Värjan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.