QUOTE (lucky luke @ Jan 3 2007, 21:10 )

Hur stor är risken/chansen att man verkligen tar sig ut på en mission som beredskapssoldat i NBG tror ni? Jag menar, även om det beslutas om en insats så har ju EU fler stridsgrupper att välja mellan än bara NBG. Sen beror det ju naturligtvis på vilken befattning man har också.
Själv har jag faktiskt ingen aning, men man vill ju som inte sitta i Boden, Skövde eller var man nu gör sin tjänst, utan att komma iväg på insats. Okej, att man blir "lovad" att ¨åka på rotationsmission senare, men nu handlar det ju om själva stridsgruppen och det man blir tränad för.
Det där kan man naturligtvis bara spekulera kring, självklar vill man ut på en 01:a med blå basker hela rubbet!
Jag tror, efter att vara en del av testförbandet, att man måste skippa hela tanken om en 01:a och tänka mer, det kan bli kul att jobba som soldat, med de andra på plut/komp/bat och se hur vi tillsammans utvecklas, kommer man sedan iväg på något häftigt så är det en bonus. Alltså inte drömma alls utan ta det som det kommer...
När IA06 rekryterades var det myket snack om sudan, så gott som klart om man lyssnade på vissa... Libanon var ett alternativ om man lyssnade på andra... och var står vi nu 7 månader senare? ja på samma ställe ungefär, ingen vet något och alla hoppas på det bästa...
Så mina mynt går på: Ni som hoppar på battle groupen, ha inga förväntningar alls och ta allt som kommer som bonus, på så sätt blir man minst besviken om det blir ks17...
Om man ändock vill leka med tankar och rykten...
kika härEdit: och betänk NBG är 6 månader utb och 6 månader beredskap om jag fattat det hela rätt... IA06 kör 5+14 månader om det vill sig väl/illa