Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kartan med "Aktiva Besökare"
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison > SoldF.com
Ragulin
Jag har aldrig lyckats hitta mig själv på kartan över aktiva besökare. Inte ens i närheten. Jag är online på två olika ställen (hemma o jobbet, 5 mil emellan platserna) i varierande omfattning, men ingen av gångerna syns jag som en röd plypp. Varför nu detta? Är det mest en kul gimmick eller?
King Kill
Hittar inte mig heller... däremot zoomade jag in en prick som låg mitt ute i skogen utan tillstymmelse till bebyggelse i närheten smile.gif

Kan det ha med att göra att servern man är uppkopplad mot inte ligger på samma plats som sig själv?
Kimster
Röda pluppen placeras där servern för utgående trafik är placerad. Jag sitter ibland på ett ställe som är kopplat via england, vilketi praktiken blir att jag surfar i sverige men pluppen hanmnar i england.
Dizzy_keys
Vart hittar man kartan någonstans?
henke
Vart man kan se den?
På förstasidan av http://www.SoldF.com

Aktiva är en sanning med modifkation, tror det skall vara senaste 100.
Scriptet är från We fix IT och heter VLOCATE http://wefixit.de/maps/vlocate
Jag antar de använder GEOIP uppslag och sen mappar in det på kartan som ett lager.
Det finns ett par parametrar man kan tweaka med.
Koordinat att centrera kartan på, kartstorlek, visa karta, satelit eller hybrid, zoom level och några till.
XantoS
Hmm jag ser att det står "Aktiva Besökare" men det finns inge bild lr något.

Fast de kankse inte funkar i FireFox?
larsev
QUOTE (XantoS @ Dec 7 2006, 21:36 ) *
Hmm jag ser att det står "Aktiva Besökare" men det finns inge bild lr något.

Fast de kankse inte funkar i FireFox?

Funkar alldeles utmärkt med Firefox 2.0 biggrin.gif
Kimster
jo det funkar i firefox.
XantoS
Underligt. Har FF 2.0 men jag ser de inte iaf! :(
Furir Razer
Sitter just nu GBG som de säkert borde vara nån mer som gör, men inte en enda "plupp" på hela väst kusten...
Dr. T-68
Firefox funkar bra.
Men jag saknar en markering någonstans i sydamerika?! Det borde ju finnas en utgående server på en kontinent. blink.gif
Flak
Jäkligt kul funktion!

laugh.gif
Magnus
QUOTE (XantoS @ Dec 8 2006, 08:21 ) *
Underligt. Har FF 2.0 men jag ser de inte iaf! :(

Har du något program som blockar flash och reklam?
Strv S
Kollar ni på pricken i ryssland så kommer ni märka att den ligger mitt i Kreml! blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.