Koskela
Nov 30 2006, 19:34
Hemvärnstidningen har fått ett nytt utseende! Vad tycks?
Det verkar vara lite snyggare än tidigare!
Hemvärnstidningen/Koskela
Hornet
Nov 30 2006, 20:33
Nice.
Själv funderar jag på om någon snor min tidning då jag bara fått 2 i år...
Fu Gref
Nov 30 2006, 20:51
QUOTE(Hornet @ Nov 30 2006, 20:33 )

Nice.
Själv funderar jag på om någon snor min tidning då jag bara fått 2 i år...
Du får lägga dig i bakhåll och rekrytera denna, så han/hon får en egen tidning :P
Vad tusan... när kom den?
Inser nu att jag aldrig fick förra numret heller!
Layouten ser schysst ut, plus på det.
Vissa artiklar kunde dom fimpat, nu när dom väl lyckats få ut tidningen till alla som gör GU nu. Vilken 20-åring bryr sig om laserjesus som varit på varje övning i 32-år?
Stör mig faktiskt lite på att blaskan kommer upp som pdf innan den hittat till min brevlåda.
"SSA" Gunny
Dec 2 2006, 10:51
Att skicka tidningen till de som ligger inne, ok, info är ju bra, men jag kan tänka mig många är ganska trötta på grönt första tiden efter muck, tycker det hade varit bättre om de som muckat för 1- 5 år sedan fick ett nummer en gång, då har man fått lite distans till det millitära och kanske börjar bli sugen igen

har inte heller fått papperskopian än
justair
Dec 2 2006, 13:49
Såg mycket bra ut. Mindre kokvagn och fler och mer varierande artiklar är aldrig fel.
QUOTE(Koskela @ Nov 30 2006, 19:34 )

Hemvärnstidningen har fått ett nytt utseende! Vad tycks?
Det verkar vara lite snyggare än tidigare!
Hemvärnstidningen/Koskela
Ser riktigt bra ut. Men jag väntar fortfarande på mitt exemplar... Kanske grannen vittjat min brevlåda....?

Sen så blir det ju kul om jag själv kommer i tidningen framöver med tanke på att fotografen var ute i helgen på uppdrag

. /Gusten
Koskela
Feb 19 2007, 10:21
Nytt nummer är ute igen. Nu har de stoppat i en skyddsvaktsskola i tidningen. Tidningen har ju varit lite tråkig tidigare, men det kanske kommer att ändra sig...?
http://www.hemvarnet.mil.se/hemvarnet/atta...v_0701_hela.pdf/Koskela
Schalldämpfer
Feb 19 2007, 11:05
QUOTE(Koskela @ Feb 19 2007, 10:21 )

Nytt nummer är ute igen. Nu har de stoppat i en skyddsvaktsskola i tidningen. Tidningen har ju varit lite tråkig tidigare, men det kanske kommer att ändra sig...?
http://www.hemvarnet.mil.se/hemvarnet/atta...v_0701_hela.pdf/Koskela
Gud så bra! Då kanske tidningen kan börja användas till någonting vettigt. Jag har sett några gamla nummer från bedömt 60-70 tal där det frekvent förekom taktiska nötter, tips på hur Hvplut skall bekämpa kps-näste och allt vad det kan vara. Bra ide med skyddsvaktsfrågor. Hoppas på en vidareutveckling av detta
Synd att innehållet var otroligt lamt.
Irriterar mig fortfarande på att dom ligger ut pdfen innan den har kommit i brevlådan.
Hornet
Feb 19 2007, 12:43
Om den hamanr i brevlådan :P jag får min väldigt sporadiskt. föra året fick jag 2st
Gusten
Feb 19 2007, 17:17
Jag blev i alla fall onämnd i texten i en artikel. Synd att man inte kom med på bild också.....

/Gusten
Nja, nytt utseende men innehållet är väl endast lite upphottat i kanten.
Jag tycker att tidningen kan krympa och inlägg från Hv regelbundet läggs in i Mark-delen i Insats och Försvar. Då når vi fram bättre till de som inte får Hvtidningen. Hv-Frälsta får tidningen i huvudsak.
Ny layout räcker inte om man vill attrahera.
Rekrytera mera.
Fk Satan
Feb 25 2007, 21:56
Vad är syftet med Hv-tidningen? är tidningen att likställa med alla andra tidningar som ges ut på olika förband runt om i detta land? Se bara inne på LG så ges det ut 2st interntidningar. (okej 3st om tidningen Beredd" ska räknas in i denna skara) Sedan har vi FHTE som ger ut sin lilla tidning. Tidningen är i mitt tycke för Hv-frälsta och skall nyttjas för internrekrytering och intern marknadsföring. Sedan så kanske de inte lyckas fullt ut... Men de som skriver för hv tidningen och läser här inne kanske kan göra något i syfte att förbättra tidningen så att den även passar de flesta individerna här inne...
Dizzy_keys
Feb 25 2007, 23:20
Jag gillar den nya tidningen! Bra att den skickas ut till dom pliktiga med så att dom ser vad HV gör.
dalmas
Feb 26 2007, 11:25
Borde inte Hemvärnstidningen ligga med som en del i Insats och försvar, isf att vara en egen tidning?
Fk Satan
Feb 26 2007, 11:33
QUOTE(dalmas @ Feb 26 2007, 11:25 )

Borde inte Hemvärnstidningen ligga med som en del i Insats och försvar, isf att vara en egen tidning?
Hemvärnstidningen är en förbandstidning. Insats&försvar är en försvarsmaktstidning. Alltså är tidningarna på olika nivåer och fyller lite olika syften. som jag skrev tidigare så går det att jmf Hv-tidningen med de interna tidningar som exempelvis finns på Livgardet eller exempelvis VärnpliktsNytt.
HelgeIvar
Feb 27 2007, 10:22
QUOTE(Fk Satan @ Feb 25 2007, 21:56 )

Vad är syftet med Hv-tidningen? är tidningen att likställa med alla andra tidningar som ges ut på olika förband runt om i detta land? Se bara inne på LG så ges det ut 2st interntidningar. (okej 3st om tidningen Beredd" ska räknas in i denna skara) Sedan har vi FHTE som ger ut sin lilla tidning. Tidningen är i mitt tycke för Hv-frälsta och skall nyttjas för internrekrytering och intern marknadsföring. Sedan så kanske de inte lyckas fullt ut... Men de som skriver för hv tidningen och läser här inne kanske kan göra något i syfte att förbättra tidningen så att den även passar de flesta individerna här inne...
Du kommer nog att få ribba när du läser nästa nummer. ev. så kommer det en artikel om CBRN-Plutoner inom hemvärnet. Jag skall göra allt för att de få artiklar jag skriver kommer att försöka hålla upp kvaliten på tidningen. Tummade igenom ett äldre exemplar av Hv tidningen från 99 eller om det var 00, och nivån i tidningen har höjts en hel del snäpp sedan dess.
Hensoldt
Feb 27 2007, 10:34
Ni som skriver å jobbar med denna tidning skall ha all heder, då den är direkt riktad till oss inom Hv.
Men jag kan inte låta bli å bli lite ledsen/arg/stött/avundsjuk när varje nummer som kommer ut visar bilder på soldater bärande all befintlig utr. som vi inte fått ut än.
Svensson.M
Feb 27 2007, 11:54

Som ny i insats och inte sett tidningen HV innan, så tycker jag den verkade vara super bra
//Martin
QUOTE(Hensoldt @ Feb 27 2007, 10:34 )

Ni som skriver å jobbar med denna tidning skall ha all heder, då den är direkt riktad till oss inom Hv.
Men jag kan inte låta bli å bli lite ledsen/arg/stött/avundsjuk när varje nummer som kommer ut visar bilder på soldater bärande all befintlig utr. som vi inte fått ut än.
Det är väl inget tidningen kan göra något åt, utan den speglar väl bara verkligheten?
Frågan om huruvida Hemvärnsnytt (HVN) skulle ingå i Insats&Försvar (I&F) kom ju på tal för några år sedan. Det som kom fram var att många
inte ville att I&F-Mark skulle ta över rollen som informations spridare efter Hemvärnsnytt. Sedan antar jag att redesignen av HVN är en direkt följd av att många, många andra tidskrifter och dagstidningar blivit omgjorda det senaste årtiondet.
Med andra ord det var oundvikligt.
Sedan är ju HVN ett forum för HELA Hemvärnet inte bara Insats, glöm inte bort det.
/RiP
skyttesoldat78
Nov 18 2007, 19:30
Jag tycker att Hv-tidningenborde komma ut oftare än den gör nu.
Sen en fråg vet inte om den hör hemma hör: Insats&försvar fick ala hv förut. Varför slutade det?
Fk Satan
Nov 18 2007, 21:41
QUOTE(skyttesoldat78 @ Nov 18 2007, 19:30 )

Sen en fråg vet inte om den hör hemma hör: Insats&försvar fick ala hv förut. Varför slutade det?
Gissar att det har med ekonomi att göra att Hv tidningen inte kommer ut oftare...
23:e komp.
Nov 18 2007, 22:31
QUOTE(skyttesoldat78 @ Nov 18 2007, 19:30 )

Om du inte redan vet det så kan jag tipsa dig om att tidningen har en nätupplaga nu. Den uppdateras hyggligt ofta, så det kan vara en anledning varför man inte ger ut papperstidningen oftare(eller planerar att göra det).
Viktiga nyheter och insändare publiceras kontinuerligt.
Ett tips alltså!/MVH
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.