Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Östgöta livgrenadjärer
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
Bukefalos
Hej! Detta är mitt första inlägg som medlem på detta utmärkta forum, så jag hoppas att jag inte tar upp en fråga som redan berörts i någon annan tråd. Saken är den att jag bor i Östergötland och tänker gå med i hemvärnet. Jag undrar om någon vet hur bra östgötahemvärnet (i synnerhet det i Norrköping) fungerar.
Charlie Spartan
Mitt förslag är att du kontaktar dem och undersöker, så sätt slipper du andra hands uppgifter.

Här är kontaktuppgifter.

Louis de Geer hemvärnsbataljon
Livgrenadjärgruppen
581 98 Linköping
013-283120

Lycka till

Charlie Spartan
King Kill
Vafasiken biggrin.gif Ringer han dit och frågar får lär de ju bara lyfta fram allt bra :P
"Allt funkar jättebra", "Nä, vi har inga missnöjda i våra led", "Ja vi är troligtvis Sveriges vassaste".
golffoxtrotfive
gick med i hv förra året(östgöta kustbataljon) och har vid dom få tillfällen som jag varit med blivit MYCKET positivt överraskad över den proffsighet som alla besitter dvs allt från lasse i ledet till instruktörerna har visat sig vara vassare än jag trodde, har ju faxis själv svårt att hänga med i svängarna när det övas och skoj är det kan jag lova, törs nog lova att du är mer än hjärtligt välkommen, själv kände jag mej som en i gänget från första dan så det borde ju borga för att dom besitter en hög social kompetens :P
Schalldämpfer
@Golffoxtrotfive
Men så ska vi inte glömma bort att ni har en av de skarpare övlt från det gamla onda invasionsförsvarets tid som bataljonchef. kanske har det smittat av sig?

@Bukefalos
Överlag varierar kvalitén på bat och komp i Östergötland ganska stort, men håller du dig till de större städernas bataljoner och kustbataljonen så fungerar i alla fall de tämligen väl
golffoxtrotfive
visst en del i det hela har han kanske del i men jag måste säja att det verkar vara väldans intresseradfe Plutonchef ,Gruppchef och instruktörer också
Spaning
QUOTE (Bukefalos @ Nov 27 2006, 15:29 ) *
Hej! Detta är mitt första inlägg som medlem på detta utmärkta forum, så jag hoppas att jag inte tar upp en fråga som redan berörts i någon annan tråd. Saken är den att jag bor i Östergötland och tänker gå med i hemvärnet. Jag undrar om någon vet hur bra östgötahemvärnet (i synnerhet det i Norrköping) fungerar.

Hej.

Om du vill komma i kontakt med 3 Hv bat Louis De Geer så är det expeditionskväll onsdagar uppe på f.d F13 (Frivillighuset). Det finns alltid någon där mellan 17-21.

//Spaning HV.gif
snake
QUOTE (Spaning @ Dec 14 2006, 17:18 ) *
Hej.

Om du vill komma i kontakt med 3 Hv bat Louis De Geer så är det expeditionskväll onsdagar uppe på f.d F13 (Frivillighuset). Det finns alltid någon där mellan 17-21.

//Spaning HV.gif

BY 111 om man ska vara riktigt petig. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.