Hemvärnet står i en våg skål om att vara inte vara visst har vi fått lite nyare saker tex en sminkad gris
2st grt till var insatspluton
Är det inte dags att skrota förreningstramset o ställa oss under Arme flaggan som det krigsförband vi är o låta oss med verka under regements fanor med stolthet som typ som det amerikanska nationalguardet ståtar med
Eller om nu vi är så dåliga då kan man lika lägga ner skiten o sattsa dom pengarna på yrkes soldater
som kan skickas runt i världen som gör nytta.
Personligen har jag tappat tron på HV o som funderar på att lämnna in utrustningen o förtränga hela försvarsmakten. Jag är trött på att vara en schackbonde som alla pissar på ,för på den här låga nivå vi håller på med .Blir vi ju ett strort skämt i resten av försvarsmakten ju mer jag tänker på elände ju mer rädd blir ju. TEX befodringar som bestäms över en kopp kaffe bland kompisiarna i komp-batstaben som inte har en aning vad som som sker 5 km fram i terrängen där en gruppchef skall lösa sin uppgift. för när ordern kommer fram är den redan inaktuellt har det inte varit bättre med kumunication o Inte så mycket saft o bulle på staberna.
BILIR DET INGEN ÄNdGRING SÅ LÄMNAR JAG IN HV UTRUSTNINGEN
sammanfattning av vad jag menar är för att passa in i det nya försvaret måste vi visa att vi är bra på annat än att koka ärtsoppa o leta bortsprugna pensonärer o i stället visa vi är ett krigsförband o inget utbildningsförband. klarar vi det inte skrota då hela hv o spendera dom pengarna på de riktiga soldaterna