Jag såg filmen igår kväll och var på det stora hela mycket nöjd, Den knyter bra an till Sean Connerys tidiga filmer och är rätt jordnära, men ändå en glidare, . Skönt att se även hur han träffar sin vapenbroder "Felix Leiter, CIA" och man knyter an till tidigare bond miljöer som "The Ocean Club" i Nassau och att det brittiska HKV på Bahamas är i samma hus som i Dr No, och han åker på kärledsemester till Venedig (From russia with Love), vissa saker stör mig dock
1. Ford och Ericssons vulgära produktplacering(i klass med Hamilton)
2. Att man spelar poker
3. Jag saknar och Mj Boothroyd dvs Q, lite fräcka prylar skadar inte, men jag hade behövt en motivering till defilbrilatorn, som annars känns lite udda.
Om man följt historien, som jag tidigare sagt, skall han köra Bentley och skjuta Beretta "före" Dr No.
Även om det inte är särskillt Bondish så gillar jag den nya lite rårare stilen, men även att han ännu inte fått in världsvanan.
Men drygheten sitter i, bästa Roger Moore stil.
Vesper Lynd: - Even if the only thing left of you where your smile and little finger, you would the most of man I ever met.
James Bond: - That just because you know what I can do with my little finger
Ang länken så
Kul att se hans bakgrund och vilka fartyg han seglat, dock blir det lite haltande eftersom serien är 30år gammal.

HMS Exeter has första sjötjänst

HMS Turbelent, 2a sjötjänsten