Får tyvärr ställa in mig i ledet bakom Capio och Harald.
Tycker Blekingegruppen har ett stort utrymme för förbättring, vilket jag hoppas de tar tag i under 2007. Låt gå för att de under en tid haft ett flertal sjukskrivningar, men här håller jag med Capio. Använd befintliga resurser och prioritera kärnverksamheten. Det finns duktigt folk där, använd dem rätt.
Att skicka personal på utbildningar som varar upp till 8 veckor med vakanser och sjukskrivningar på personalsidan kan bara gå åt ett håll. När man sedan även har pensionsavgångar och tappar personal till GU-bat utan att kunna fylla upp leden, ja då blir det som det blir..
Min upplevelse är att de under de senaste åren till viss del tappat inriktningen mot att ge gräsrötterna stöd och service och nu håller på att måla in sig i ett hörn.
En fd hemvärnschef berättade för mig vid ett tillfälle (om jag minns någorlunda rätt):
-I begynnelsen var utbildningsgruppen 2 personer som satt i ett kontor och hade 2 pärmar med allt administrativt i. Det räckte. De var mycket ute på fältet och kunde namnen på personalen ner till gruppcheferna.
Innan jag avgick läste den dåvarande personalen på min namnbricka innan de hälsade....Även som sanningsfaktorn är något oklar säger det uttalandet en hel del..
Mvh Fu Sjöstedt