Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Half-life2 : Counter-strike Source
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
argulle
HL:2 's Tilläg är Cs:s Som är ganska anorlunda än dom andra "Vanliga" Cs-spelen (bla. 1.6 , Cz osv) Spelet går ut på att Counter-terrorist ( CT ) Skall ( På dom Ordinarie banorna ; Cs , De ) Rädda gisslan ( CS ) eller stoppa ett terrordåd med en sprängladdning som Terroristerna ( T ) Tänker plantera ut på en av Bomb områderna ( DE ) Bla. Finns det andra banor , men huvudsakligen kan man se vad banorna är byggda för ( ZH = zombie banor , cs = Hostage , De = Bombdrama aim = Liten bana , ligger vapen överallt inget går att köpa)
Spelet är väldigt bra gjort och har supergrafik. Tycker ni att spelena , CS , Är bra eller dåliga ?

*^*^*^*^*^*^
Jag tycker det vore en bra idé att man skulle kunna sätta upp en server och sen spela då och då
Bara för skojs skull.

*edit ; Syftningsfel
Kimster
Okej för att göra ett statement då.. jag tycker CS är ett okej spel ,varken bra eller dåligt.. det bara finns. Det jag tröttnat på är hur hype'at det blivit bland den yngre generationen som ibland grundar hela sitt liv på det CS och allt de lärt sig om vapen är namnen som står i spelet.. och det har gett mig en ganska tråkig känsla i spelet...
Jag har spelat CS sen version.. beta 0.0253 eller vad det hette... men tröttnade efter att v1.0 äntligen blev klar.

så.. nä jag klarar mig utan.. grafiken är inte wow, ljudet är inte wow, känslan är inte wow, spelet är inte wow.. bara ett i mängden..
argulle
Men är det inte v 1.0 som man har vy uppifrån som från alla strategispel ? I det fallet borde du testa det nyare 1.6 eller source när man ser bättre...
Klart det finns töntar som sitter och pluggar in allt i cs , lär sig alla banor och alla gömställen.
Men vi normala som spelar det lär oss det i efterhand.. Har man kört css i ett par månader kan man alla kontroller , snabbkommandon osv..
Ignorance
Finns de några som lirar mkt CS här på soldf?
Doggydriver
Jovars, laddade hem beta 1 dagen det släpptes, buggigt så in i h-e. Men lite småkul ändå. Spelade till beta 7 eller vad det var. Två anledningar till att jag slutade rent generellt:

1: Den brutala misshandeln av det svenska språket i kombination med mycket otrevligt språkbruk, vilket leder till:

2: För seriöst. Gjorde man bra ifrån sig ville klaner värva, och att man ville vara oseriös sades vara lugnt... I en vecka...

Annat var det på QTF-tiden. Uppkopplad på 28.8 modem med en 166MMX och man var liksom kung på bygget, och man kunde bli duktig utan att lägga ner mer tid än vad som var roligt (man hann cykla, bada, åka moppe, skidor, pulka och hitta på pojkstreck).

Bara 22 och nostalgisk vissel.gif
Jeppe
QUOTE (argulle @ Nov 19 2006, 02:11 ) *
Men är det inte v 1.0 som man har vy uppifrån som från alla strategispel ? I det fallet borde du testa det nyare 1.6 eller source när man ser bättre...

CS är och har alltid varit en förstapersons shooter och har aldrig styrts uppifrån som strategispel, intressant tanke dock men knappast genomförbart i HL motorn.Jag har spelat sedan beta 4 och för mej hade CS sin storhetsperiod mellan beta 7 och 1.0. Efter det försvann det riktigt roliga men jag fortsatte spela fram till 1.6, jag har även testat CS:S som jag bara spelat sporadiskt någon gång. Sen tycker jag även att det var väldigt synd att dom tog bort spelläget AS det tyckte jag var riktigt roligt, och sen har så många roliga banor försvunnit ut från alla servrar vertigo, assault, train osv bara för att dom inte duger till klanspel. Nä CS idag ger jag inte mycket för. Minns dom allra första gångerna man spelade CS så kul har man nog aldrig haft framför datorn, man spelade beta 4 och körde en bana som hette de_desert och man hade inte så många vapen men favoriterna var nog MP5 och M4 som då hade ständig ljuddämpare och kikarsikte.

QUOTE (argulle @ Nov 19 2006, 02:11 ) *
Klart det finns töntar som sitter och pluggar in allt i cs , lär sig alla banor och alla gömställen.
Men vi normala som spelar det lär oss det i efterhand.. Har man kört css i ett par månader kan man alla kontroller , snabbkommandon osv..

Vad menar du med alla kontroller och snabbkommandon, vad jag förstår finns det ju ingen standard för kontroller utan det är väl individuellt. Jag t.ex går då framåt på R och inte W.

Kimster: Vapennamnen? allt jag hört är 4-3an 1-3an osv, det är t.om en klass lägre att inte ens kunnat namnet. biggrin.gif

/Jeppe *Nostalgisk*
Nestor
Fastnade aldrig gör CS riktigt...

Var lite av en spel-snobb då, lirade bara rollspel och strategi. Lite bilspel ochså. Något flygspel.
argulle
Det finns ungifär 18 olika vapen , Det är fler tror jag , 21 kanske..
+ alla granader , därbland Rökgranaten Hand granaten ( Brukar Man använda Handgranater i gisslan befriande ? ) samt annan viktig utrustning... Det är onödigt att grunda hela sitt liv på spel.
Ut och spela fotboll i snön ungar !

Med snabbkommandon tänkte jag mer på Warcraft modarna och liknande... Ursäkta för missförståndet.

Du Får INTE Fyrkantigt huvud av tv... Hoppas jag....
Jeppe
Av dessa 25 (25 är det faktiskt) kunde man kanske ta bort 18 och bara behålla M4,Mp5, Desert Eagle, USP, Glock, Ak47, AWP och kniven då detta är det enda som används dock ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.