Uppvisningsfilm där amerikaner sitter och äter hamburgare på läktare i Hawajiskjorta och tittar på B52 när den släpper hela sin bomblast på ett övningsfält.
F117
B2
F15E
F16C
A10
B2 Spirit
B1BLanser
...dom släpper verkligen rubbet.
Misiler som harpoon
Laserguidade bomber
Clusters
A10 som rockar loss....
Imponerande. Måste ha kostat skjortan. Någon som sett den?
För stor för mig att lägga ut 312 MB
Casca
jo, den är riktigt häftig. Lär ju kostat en del, den uppvisningen.
en halvtimma lång, och får en gångs skulle gillar t.o.m. jag dessa flygande saker.
:P
winnfield
Dec 31 2002, 02:33
Vart kan man få tag på filmen?
Mattias
Dec 31 2002, 14:09
Hehe, jo den fick vi se under vår sjukvårdsutb. <_< Vi hade en lite smårolig Lt.
Jäkligt häftig film, men tyvärr var filmkvaliteten rätt dålig.
Vad heter filmen? Kanske går att hitta nånstans?!
bara tillämpa laggning kedja. Varje person som får den måste skicka den till 2. På så sätt går det en snabbt. Dom med snabbast anslutning kan ju få den först.. har bara adsl 0.5.. vet inte om det ens är möjligt för dig casca eller om du sitter med 56.6 modem..
Jag kan bränna ner den(har utvecklats enormt sedan julafton och kommenderar numera denna nymodighet) och skicka den till någon med FTP server.
Frivillig hitåt!
Casca
Vi väntar med spänning, låter mycket intressant....
Skuggan
Dec 31 2002, 20:31
hur stor e den? hur många Mb?
QUOTE (The_shadow @ Dec 31 2002, 07:31 PM)
hur stor e den? hur många Mb?
Perfekt kvalitet. 312 MB.
Casca
The_mistaken
Dec 31 2002, 21:33

Den var stooooooor
*the mistaken som mer än gärna skulle vilja se den*
Skuggan
Dec 31 2002, 21:59
hmm.... det går att skicka via ICQ men det tar tid...
The_mistaken
Jan 1 2003, 00:26
hmm.... det går att skicka via ICQ men det tar tid...

Tokig eller?
Måste fått för mycket att dricka min kära skugga
*the mistaken som blandar sin special drink mot sådant för att ge till skuggan*
Skuggan
Jan 1 2003, 01:55
The_mistaken
Jan 1 2003, 02:01
*the mistaken hoppar högt av frustration* :( :( :(
300 mb på adsl är ju inget, går på typ 1.5h, jag vill också ha!
Kimster
Jan 1 2003, 19:36
Jänkarna vet vad de går för... Kan inte annat än säga att det är faktiskt imponerande med all dessa helvetstyg till maskiner de har.. Jag vill inte veta vad allt det kostat men ... fräckt som fan.
....Mäktig film helt klart.
Kollade på "demon" på
Aerospace Power DemonstrationNån som har koll på var man kan få tag på hela den filmen...
Kanske nån som kan skicka den till mig...
När jag får tag på den kommer jag lägga upp den så att ni alla kan komma åt den. Om någon sitter på den och skulle kunna FTPa upp den till mig så fixar jag det på ett kick. Jag sitter på en 10MBit lina så det bör gå fort om du som har den också sitter på en snabb uppkoppling.
Ing ska tydligen ha den. Men han är ju bortrest förnärvarande ;)
Filmen kommer snart (ikväll) att finnas nedladdningsbar för de nyfikna. Den är ganska stor så ni bör ha en sjysst lina om ni ska ladda ner den.
Här kommer länken till filmen för alla er som väntat under kvällen.
Den sanslösa filmen313 MB att ladda ner men du kommer inte bli missnöjd!!!
Tack till Kimster som fixade fram filmen
Snabbt går det å ta hem!! gött
Ligger och pressar på 930kb/sek!

B)
The_mistaken
Jan 2 2003, 02:48
Själv skulle det gått med ungefär 3 kb/s :P
*the mistaken IRONISK *
bri_span
Jan 2 2003, 14:10
Tack Johan och Kimster för filmen...
Steinhammer
Jan 2 2003, 16:26
Mycket trevlig film
RANGERTEDDY
Jan 2 2003, 23:05
Kimster
Jan 3 2003, 00:32
...jag vet inte.. men det är ingen film man sätter sig framför tillsammans med flickvännen va ?
eller ..den kanske skapar stämning hoss vissa ? :P
Amfibie
Jan 4 2003, 12:14
Jag vill också ha filmen!

Det funkar ju att skicka över ICQ...
Amfibie: Det finns en länk lite längre upp på sidan
Amfibie
Jan 4 2003, 12:39
Doyle: missade länken i min iver att se filmen! Tack, håller på att tanka nu!
Wow, tackar för filmen. Ska kolla på den när inte frugan och småglinen är hemma och stör mig :P
elric the sniper
Jan 5 2003, 22:11
sitter och tankar filmen nu, är väldigt nyfiken på vad jag kommer att få se... men efter vad som sagts här så är det något i hästväg!!
ska blil kul
Amfibie
Jan 5 2003, 22:15
Definitivt något i hästväg!!!
Informatör
Jan 6 2003, 05:07
Tittade precis på den.. hm. I svensk terräng och inte öppen öken.. hm. I vissa fall skulle man ju klara sig om det nu inte ramlade ner rakt på en, o de kan ju knappast bomba alla i en bataljon eller motsv samtidigt.
Fast med lite lätt tinnitus resten av livet.
Nej, för bomber med multipelstridsdelar eller vad de kan heta på svenska fungerar ju inte, det vet ju alla! De täcker ju knappt nån yta alls... Speciellt inte om man använder mer än ett plan eller så.
Informatör
Jan 6 2003, 07:00
Tja vi har ju flyktingkonvojen i Kosovo som USA bombade t.ex.
Eftersom de bombade ett militärt mål och sådana inte fanns när kamerorna kom fram så måste det ju innebära att militärerna klarade sig?
Sällar mig till skaran eftersom jag givetvis inte kunde låta bli att ladda ner filmen... Sanslöst nästa lite mycket på en gång såhär innan lunch...
LOL!!!
Jänkare asså...fan om man inte skulle ta sig i kragen och åka till Texas och deras galna skytteklubbar..!!
Låt gå för terrängvalet - det är ju en UPPVISNING...men lite väl träligt med alla A-10 clips, det verkar som deras akan sprayar kulorna rätt duktigt!?
Jäklar vad flares alla plan skjuter ut också! Hur många finns i en normal kapsel??
Men för gust skull vad heter filmen ?
Snälla någon...
Mvh Hf Säveskog
QUOTE (Orka @ Jan 6 2003, 03:07 PM)
Filmen i sig heter "2000.mpg" och är en redig propagandarulle av USAF.
Hittas på:
http://bluenine.tv/soldf/2000.mpeg
QUOTE (Gotcha @ Jan 6 2003, 03:13 PM)
QUOTE (Orka @ Jan 6 2003, 03:07 PM)
Filmen i sig heter "2000.mpg" och är en redig propagandarulle av USAF.
Hittas på:
http://bluenine.tv/soldf/2000.mpeg Jag vill be alla om Förlåtelse för mitt otroligt pantade inlägg...
I min iver att få veta vad filmen hette kollade jag inte ordentligt och missade de 2 andra flikarna med inlägg...
Så nu går jag nog och lägger mig framför ett tåg eller nått...
flying_c
Jan 6 2003, 16:18
Tjo . nu är den påväg hem i alla fall .. väntar med spänning .. hela mäktiga 1%
QUOTE (Gotcha @ Jan 6 2003, 12:17 PM)
Jäklar vad flares alla plan skjuter ut också! Hur många finns i en normal kapsel??
Tja...hur många beror självfallet vilken typ av pod eller inbyggt system som man använder sig av, men detta är ialla fall ett exempel:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/equi...p/an-ale-47.htm
The_mistaken
Jan 10 2003, 23:18
hmm ja inte så lite propaganda precis, jänkarna vet hur man sprider sånt ;)
Såg bara 10 minuter dvs det som jag orkade ladda ner på jobbet och det tog ungefr 1 timma och 30 minuter
klerty
Jan 12 2003, 23:28
hej och hå det var verkligen att visa muskler! Skulle vara coolt att se något liknande med svenska flygvapnet som övar över typ skogarna i norrland eller nåt! B)
Det skulle bli en mycket kort film...men coolare
klerty Postat den Jan 12 2003, 23:28
"Skulle vara coolt att se något liknande med svenska flygvapnet som övar över typ skogarna i norrland eller nåt!"
Vadfalls?! Har ni missat Övning Gudrun?

"Aerospace Power" mot "Gudrun", säger det något om de respektive länderna kanske?
Titta på filmerna via K3:s hemsida
om Gudrun
Fräsigt, men inte är det som en rote AJS 37 som fäller fullast 120 kg sprängbomb B)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.