har via skolan fått ett erbjudande att åka skidor i Österrike! (Mayrhofen).
mitt problem är att jag inte kan åka... det enda jag kan åka är längdskidor och skateboard.... sist jag åkte trillade jag ner för hela backen i princip. (var då runt 10 år och var i Halland med skolan...) jag och en polare tyckte det var förnedrande att åka med 5-7 åringar så vi åkte upp till stora backen. eftersom vi inte kunde svänga så kastade vi oss åt sidan vid svängar (för att inte åka in i skogen) och så fort man fick upp hög fart korsade sig skidorna och vi voltade ner för backen.
Det var inte så himla kul förren efteråt. Minns speciellt när de andra frågade var vi varit och vi svarade att vi åkte i svåra backen.....
Jag har dock förmågan att åka skateboard hyffsat, och när vi kör skåne-snowboard och skruvar av truckarna på skateboards och åker i backar går det bra.
Är det värt att åka till österrike utan att ha åkt innan? Blir nog snowboarden som får stå för transportmedlet isåfall...
BTW, hur stora är riskerna att skada sig allvarligt i rygg, knä och eller helt enkelt bryta nacken och dö vid åk i de enkla backarna?
MVH, skidåkarn twintip!