Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tuzlas svarta svanar
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
joppe
är det någon som vet vilka Tuzlas svarta svanar var? tillhörde dom bih reguljära eller var dom paramitär enhet
Nicolai
''Rippar'' av den här texten från en hemsida, har dock ej läst den... Verkar inte vara några trevliga grabbar.

1st SARAJEVO CORPS - CRNI LABUDOVI
Initially started by a group of refugees from their hometown of Bijeljina during the first days of the war in Bosnia, the Black Swans soon grew into the premier special operations group of the Bosnian Army. At the time of their inception, the Black Swans were thought to number around 100 men, and were headquartered in Konjic, under the 4th Bosnian Corps. Quickly developing a reputation for aggressive action, the unit seems to have been transfered to the 1st Sarajevo Corps and moved its headquarters to Kakanj. Soon after, the force grew to 800 men, and was equipped with new French and American weapons, including M-16 rifles and rocket launchers. The Black Swans are estimated to spend around $700,000 monthly on weapons, ammunition and other supplies. The majority of the money comes from "private" sources, some of it most likely as a part of the covert support by foreign intelligence agencies and Islamic countries.

The Black Swans perform everything from spearheading tactical infantry attacks to providing security for senior political officials, and as such, they have have been involved in fighting in all sectors along the confrontation lines in Bosnia. The Swans have also allegedly commited most of the crimes against Bosnian Croats and Serbs, observations noted by several sources. In April 1993, the unit reportedly entered the Croatian village of Celopeci, and proceeded to burn three empty buildings and kill two elderly women, and one elderly man. The man's arms were allegedly cut off, and his throat slit with a machete. Attacking the village again with another force of Black Swans, Croatian civilians were reportedly used as human shields. After the action, Muslim forces were said to have prevented Spanish UNPROFOR troops from investigating the activities. Members of the Black Swans are also believed to be responsible for the murders of two Franciscan monks, Nikica Milicevic and Leon Migic, on November 13, 1993. In the Konjic region, the Black Swans allegedly attacked the village of Vrci along with Mujahedin troops every four or five days, and helped run a POW camp for Croatian soldiers at Parsovici. And, according to a witness from Jablanica, more than 100 Black Swans and MOS forces swooped on Doljani on 28 July, 1993, and killed and mutilated 24 people, including some soldiers. The victims' eyes were apparently plucked out, ears cut off, and stomachs slit open, actions which would be repeated throughout the war by all sides. In 1995, the Black Swans captured the peak of Mt. Vlasic, overlooking a huge expanse of northern Bosnia, by traversing a snow-carpeted minefield and catching the Serbs off-guard on the other side. Again in 1995, a Black Swan contingent brought the Bosnian army's Second Corps to within three miles of the Drina River near the village of Sapna east of the city of Tuzla. Members of the Swans are also alleged to have participated in the recent fighting in Kosovo, on the side of the Kosovo Liberation Army, and have reportedly trained their units.

To become a member of the Black Swans, one must be Muslim, under 21, must have military experience, and must have been wounded at least twice in battle. They must also be prepared to abide by Islamic laws, and rid themselves of alcohol and cursing, although many men pepper their language with curse words when commanders aren't present. They must attend Friday prayers and religious education, as well as pray every day.

Uniform of the Swans is said to be black, with a round unit patch on the sleeves. Armament and equipment consits of American and French weapons brought in from foreign sources, and it can be assumed that captured Yugoslavian weapons also comprise the Swans' armory.

Current status of the Black Swans is not known, any information or corrections would be appreciated.

Hemsida:http://ispec.specwarnet.net/bosnia/crnilabudovi.html
Nicolai
En sida för alla som är intresserade av enheter och dylikt i f.d Jugoslavien:
http://ispec.specwarnet.net/bosnia/
joppe
hvala lipa
Haegg
Av texten ovan kan man få intrycket av att styrkan utgörs av muslimska fundamentalister eller något likande. Det är inte min uppfattning. De kan nog mycket väl vara aktivt troende men de skiljer sig från mudjahedinis i både stil och uppträdande. Sista gången jag stötte på dem var det en plutonstyrka som var lite onda på kanadensarna och misstog min vagn för en kanadensisk. Det var lite spänt ett tag men det vanliga machobullshitet gick hem. Styrkan hade helsvarta BDU:s och rånarhuvor. De hade även svarta kevlarhjälmar ooch skyddsvästar. De bar M-16 och MP-5. Som förstrkningsvapen hade de LAW-72. De såg ut som de kvällen innan brutit upp en packlår med utrustning och sedan ekiperat sig från topp till tå. Det kan nog mycket väl vara fallet också eftersom jänkarna höll på med en del missriktat stöd (min åsikt).
Nicolai
QUOTE (Haegg @ Dec 30 2002, 11:09 PM)
Av texten ovan kan man få intrycket av att styrkan utgörs av muslimska fundamentalister eller något likande. Det är inte min uppfattning. De kan nog mycket väl vara aktivt troende men de skiljer sig från mudjahedinis i både stil och uppträdande. Sista gången jag stötte på dem var det en plutonstyrka som var lite onda på kanadensarna och misstog min vagn för en kanadensisk. Det var lite spänt ett tag men det vanliga machobullshitet gick hem. Styrkan hade helsvarta BDU:s och rånarhuvor. De hade även svarta kevlarhjälmar ooch skyddsvästar. De bar M-16 och MP-5. Som förstrkningsvapen hade de LAW-72. De såg ut som de kvällen innan brutit upp en packlår med utrustning och sedan ekiperat sig från topp till tå. Det kan nog mycket väl vara fallet också eftersom jänkarna höll på med en del missriktat stöd (min åsikt).

Det du säger om att alla inte var fanatiker stämmer säkert, står ju också i texten om att de svär när befälen inte är med. Den stora ''supportern'' av den här typen av förband var det wahabitiska Saudiarabien.
Haegg
Nicolai

Vet du (eller någon annan) om det Saudiska stödet under kriget var begränsat till pengar och humanitärt stöd eller om även krigsmateriel fördes in? Man såg lite tecken på att vapen fördes in från arabvärlden men inget som jag specifikt kan knyta till Saudi.
Nicolai
QUOTE (Haegg @ Dec 30 2002, 11:24 PM)
Nicolai

Vet du (eller någon annan) om det Saudiska stödet under kriget var begränsat till pengar och humanitärt stöd eller om även krigsmateriel fördes in? Man såg lite tecken på att vapen fördes in från arabvärlden men inget som jag specifikt kan knyta till Saudi.

Jag hittar inga pålitliga bevis just nu på att vapen fördes in i till bosnierna, men jag är nästan 100% säker på att de fick vapen ändå. Säger till om jag hittar en tillförlitlig källa. Sägs även att turkarna utrustade vissa förband.
facit
QUOTE (Nicolai @ Dec 30 2002, 11:16 PM)
Den stora ''supportern'' av den här typen av förband var det wahabitiska Saudiarabien.

man ska nog göra skillnad mellan den saudiarabiska regeringen och wahhabitiska grupper i saudiarabien...

Så det inte blir missförstånd.
Nicolai
QUOTE (facit @ Dec 30 2002, 11:31 PM)
QUOTE (Nicolai @ Dec 30 2002, 11:16 PM)
Den stora ''supportern'' av den här typen av förband var det wahabitiska Saudiarabien.

man ska nog göra skillnad mellan den saudiarabiska regeringen och wahhabitiska grupper i saudiarabien...

Så det inte blir missförstånd.

Njaaa... Jag vet inte riktigt. Saudiarabien har ingen regeringen, de är en absolut monarki. Jag tror faktiskt att det är svårt att dra en gräns vid vad som är den styrande makten och olika extrema grupper.

Förresten, Saudiarabien är en krutdurk som kommer att smälla om inget görs åt problemen. Annat intressant ämne, lite OT kanske.
joppe
hörde rykten när jag körde för un att mtrl kom med flyg på natten till tuzla airbase med jänkarnas godaminne
Nicolai
Någon som vet varför de kallar sig svanar? Inte det vanligaste djuret för sådana grupper.
Nicolai
Vem har sagt att världen är logisk...

GEOSTRATEGY-DIRECT INTELLIGENCE BRIEF
U.S. gave green light
to terrorists in Bosnia
Yugoslavia policy helped build base in Europe for Hezbollah, others

--------------------------------------------------------------------------------
Posted: April 24, 2002
5:00 p.m. Eastern

Editor's note: WorldNetDaily brings readers exclusive, up-to-the-minute global intelligence news and analysis from Geostrategy-Direct, a new online newsletter edited by veteran journalist Robert Morton and featuring the "Backgrounder" column compiled by Bill Gertz. Geostrategy-Direct is a subscription-based service produced by the publishers of WorldTribune.com, a free news service frequently linked by the editors of WorldNetDaily.

© 2002 WorldNetDaily.com

The Dutch government has released a report that details the alliance between the United States and the Islamic effort to help Bosnian Muslims. The report determined that the United States provided a green light to groups on the State Department list of terrorist organizations to operate in Bosnia. This included the Lebanese-based Hezbollah. For the European Union, the U.S. effort marks a stain that calls into question Washington's war on terrorism.

For nearly a decade, the Clinton administration helped Islamic insurgents aligned with Chechnya, Iran and Saudi Arabia destabilize the former Yugoslavia. The insurgents were allowed to bring weapons and explosives to Bosnia-Herzegovina and fight Serbs and their allies. The insurgents also were allowed to move further east to Kosovo.

The United States was helped by a range of Muslim countries – from Iran and Saudi Arabia to Turkey. In short, the Clinton administration thought that the stronger the Muslims in Bosnia, the weaker the Serbian hold over Yugoslavia.

Today, there are tens of thousands of Islamic insurgents throughout such countries as Bosnia, Croatia and Kosovo, and many of them are moving west to Austria, Hungary, Germany and Switzerland.

The U.S. Defense Department, which helped run the Islamic weapons smuggling operation in Bosnia, now faces a huge blowback problem as many Hezbollah operatives have moved to greener pastures in Western Europe. Over the last decade, Islamic extremism has increased its strength in such countries as Britain, France, Germany and Sweden to the point where their foreign policy is hampered.

The Islamic blowback is believed to be vast. These days, Bosnia – under heavy Iranian influence – is regarded as too dangerous for senior U.S. officials to visit. Both Bosnia and Kosovo also serve as launching pads for terrorist attacks both in the West and in the Middle East.

More than a few European countries, consequently, have turned their nose up at the Bush administration's appeal to take Islamic terrorism seriously.
Nicolai
På den här sidan skall det finnas fakta som visar att Saudiarabien stödde Bosnierna med vapen:
http://teletubbie.het.net.je/~sjaak/domovi...2_washpost.html

Låter kanske inte som en väldigt seriös adress, men den är det.smile.gif
Maverick
QUOTE (Nicolai @ Dec 30 2002, 10:26 PM)
Jag hittar inga pålitliga bevis just nu på att vapen fördes in i till bosnierna, men jag är nästan 100% säker på att de fick vapen ändå. Säger till om jag hittar en tillförlitlig källa. Sägs även att turkarna utrustade vissa förband.

VAd talar vi för tidperspektiv???

Det fanns folk som åkte till Turkiet för att få träning efter kriget.
De hade Bosniaker som var i deras officers skolor och tränade....
Under kriget har jag för mig att vissa källor pekade på att de fick utbildning också...

Att det smugglades in vapen är nog rätt glasklart...

Militärloiganm försökte sälja alla AK från ett av sina inbrott i en vapenkasun till olika jugoslaviska föreningar i Sverige men ingen nappade.... Så de vapnen kom inte till Bosnien...

Sedan fanns det en del ljuskygga "hjälporganisationer" som inte bara tog in mat och liknande..

Efter kriget.... *LER* Train and Equip programmet ju en del av fredsavtalet...
Bla 60 M60 vagnar från Turkiet och Usa samt
M16 i massor samt träning på dessa från Usa och ett företag som heter MPRI

Bosniakerna var dock inte så jätteöverlyckliga över att få en massa M16..

Sedan fanns det mer disskutabla delar av T&E avtalet ur svensk synvinkel....
joppe
vi på hts körde in ett ett gäng med containers som innehöll vapen o ammo till pakbatt ituzla och varez. 1månad senare var det dags igen för dom sa att allt var uppanvänt (sålt till bih) fraksedlarna var märkta med spareparts
Nicolai
QUOTE (joppe @ Dec 31 2002, 10:12 AM)
vi på hts körde in ett ett gäng med containers som innehöll vapen o ammo till pakbatt ituzla och varez. 1månad senare var det dags igen  för dom sa att allt var uppanvänt (sålt till bih)  fraksedlarna var märkta med spareparts

Förvånar mig inte alls att pakistanierna skickar vapen till sina fränder. Alla muslimska länder som hjälpte Bosnien-Hercegovina (stavning?) ansåg att de förde ett krig mellan kristna (serber främst men även kroater) och muslimer.
Haegg
Flygplanen som landade på Tuzla Airbase om natten var fyrmoriga propellerplan. Inget kan få mig att tro att USA inte antingen såg mellan fingrarna eller var inblandat i en operation som innebar att transportflygplan tog sig in till hjärtat av ett luftområde som USA (Nato) patrullerade. Vi rapporterade flygningarna men rapporterna fastnade alltid någonstans.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.