Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ted Gärdestad
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
twintip
Vet inte varför, men jag tycker att nästan alla Gärdestads låtar är sorgliga men bra... Även de som har rätt positiv text har en sorglig känsla....

Vad tycker ni?

ha en nice helg förresten!
/twintip 5.gif
Nilsanders
QUOTE (twintip @ Nov 11 2006, 22:33 ) *
Vet inte varför, men jag tycker att nästan alla Gärdestads låtar är sorgliga men bra... Även de som har rätt positiv text har en sorglig känsla....

Vad tycker ni?

Tja med tanke på att han hoppade/ställde sig framför tåget så är det inte otänkbart att man kan finna en underliggande sorgsen känsla i hans låtar.
TheKL
Jepp, du har nog rätt många låtar kanske kan uppfattas lite sorgliga pga musiken, men det finns många låtar som har en postiv text eller vad man ska kalla det.
Förövrigt har Ted och Kenneth Gärdestad gjort vissa låtar som verkligen är bra!! worthy.gif
Teknikern
Synd bara att han inte tog bättre hand om sig själv och sin talang för han kunde blivit något riktigt stort. Vi får vara glada för den vis-skatt han förärat oss för den är riktigt, riktigt bra.
Sisu Fräkne
Är det inte så att han var under misstanke om palmemordet?
Har hört det ifrå¨n en polare, men jag vette f*n,
twintip
Jo jag har för mig att han var utpekad som "27åringen" (kan varit något annat på 20)...

Det tog hårt på han iaf.
TheKL
Ja, han drog väl iväg en sväng till någon säkt i USA? Vem fan hör inte saker i huvet efter det? :(
Nilsanders
QUOTE (TheKL @ Nov 14 2006, 00:20 ) *
Ja, han drog väl iväg en sväng till någon säkt i USA? Vem fan hör inte saker i huvet efter det? :(

Har för mig att det var till "Bhagwan":

Mest känd som gurun som samlade på Rolls-Royce. Kommer inte ihåg hur många han hade men mestadels använde han dem att åka runt med i sin trädgård! fun_icon_nana.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.