Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Årets julklapp
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Magnus
Nu kan ni be era respektive sluta leta efter julklappar åt er, för jag har redan hittat den.

Sätt den här överst på önskelistan.

fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif surprise.gif surprise.gif camo.gif camo.gif

Edit: Ändrade till engelsk sida.
Slöbevakarn
SWEEEEEEEEEEEEET!!!! dribble.gif

En sån måste jag ha!

Och "bara" $ 975, ca svenska 6900 kronor i dagens växelkurs. Exl färg dock.
Inte så farligt. happy.gif
Erik_G
QUOTE (Slöbevakarn @ Nov 10 2006, 19:52 ) *

En sån måste jag ha!

Vill inte regna på din parad och väcka dig ur dina drömmar, men du måste köpa jetmotorn separat. Så du får lägga på några tusenlappar till.. biggrin.gif

/E
imint
QUOTE (Erik_G @ Nov 10 2006, 21:38 ) *
QUOTE (Slöbevakarn @ Nov 10 2006, 19:52 ) *

En sån måste jag ha!

Vill inte regna på din parad och väcka dig ur dina drömmar, men du måste köpa jetmotorn separat. Så du får lägga på några tusenlappar till.. biggrin.gif

/E

Och inte bara en motor för en 15- 20K utan även en radio av hyffsad kvalite´
Erik_G
QUOTE (imint @ Nov 10 2006, 21:43 ) *

Japp, jag vet inte hur många kanaler man behöver, men jag misstänker att en OK radio ändå är billigare än jetmotorn..

Fan, har dålig koll på RC-prylar nowadays..

Men det rycker ju lite i ha-tarmen.. en "riktig" Gripen..

/E
imint
QUOTE (Erik_G @ Nov 10 2006, 21:48 ) *
QUOTE (imint @ Nov 10 2006, 21:43 ) *

Japp, jag vet inte hur många kanaler man behöver, men jag misstänker att en OK radio ändå är billigare än jetmotorn..

Fan, har dålig koll på RC-prylar nowadays..

Men det rycker ju lite i ha-tarmen.. en "riktig" Gripen..

/E

Tjaa...en sådan här kanske?: http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=4795.76
Kanske lite overkill men den ser trevlig ut, använder själv föregångaren till denna; Graupner 6014 en trevlig radio men den börjar bli lite ålderstigen vi det här laget...
J.K Nilsson
QUOTE (imint @ Nov 10 2006, 23:25 ) *
Tjaa...en sådan här kanske?: http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=4795.76
Kanske lite overkill men den ser trevlig ut, använder själv föregångaren till denna; Graupner 6014 en trevlig radio men den börjar bli lite ålderstigen vi det här laget...

huh.gif Något fler spakar än min "lilla" Eclipse men det såg ut som en sådan i filmen. Måste nog genast styra om budgeten ifrån motor óch växellådsrenoveringen på min SAAB nu. dry.gif

Sedan blir det till att lära sig att flyga min SK2000 har stått flygklar i ett år nu, någon fler som har tummarna rektalt placerade. banghead.gif

J.K Nilson
Slöbevakarn

/E

Spelar ingen roll. Det är ändå värt det. happy.gif
106

Hur är det med livslängden på hobbyjetmotorer nuförtiden? Har hört att de i det avseendet bara är marginellt bättre än vad tyskarna presterade under VK2.
imint
QUOTE (106 @ Nov 11 2006, 22:36 ) *

Hur är det med livslängden på hobbyjetmotorer nuförtiden? Har hört att de i det avseendet bara är marginellt bättre än vad tyskarna presterade under VK2.

Nej det är falska rykten, livslängden är god på de flesta märken. Visserligen så kan man vara tvungen att, som på en riktig jet, byta vissa detaljer efter viss drifttid: http://www.wrenturbines.co.uk/service.php
Angående tyska jet motorer så var det inget direkt fel på dessa med e designad MTBF på väl över 100 timmar, det stora problemet var bristen på legeringar som gjorde att man var tvungen att använda mindre lämpliga meterial i turbiner etc vilket fick till följd att MTBF låg runt 10-15 timmar istället :(
Strv S
Den med viggen var ju riktigt fräck dribble.gif
martinator
Har svårt att avgöra om jag tycker canardvingarna fungerar på JAS-modellen. Någon som kan se det, skulle det överhuvud taget gå att flyga modelen untan dem?

/martinator
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.