Nu diggar jag inte Iran eller präster eller så men däremot anser jag att varje land har rätt att skaffa de vapnen som regimen anser sig vara nödvändiga eller ingå diverse samarbete med andra länder utan att Usa, eller Ryssland eller EU skall säga ett knust. Det banne mig inte bara västliga demokratier eller stora länders rätt att få ha kärnvapen.
Eller du tycker det helt oki att ett annat land skall få besluta över ett annats lands försvarsmakt?
Eller du tycker det helt oki att ett annat land skall få besluta över ett annats lands försvarsmakt?
Massförstörelsevapen = mänsklig rättighet? Hur trygg skulle du känna dig med 190 kärnvapennationer?
Var har jag skrivit att MFV är personliga rättigheter? Stater inte personer.
Jag anser att varje självständig stat har rätt att själva få bestämma vilka vapen de vill ha. De skall banne mig inte omgivningen lägga sig i.
kallas suveränitetsprincipen.
Precis som om ryssland skulle neka oss ha ubåtar med argumentet att då blir det jobbigare att angripa oss.
(sovjet förbjöd Finland ubåtar och hemvärn gissa varför)
Jag skulle känna mig tryggare med 190 kärnvapennationer för kärnvapen brukar dämpa lusten att angripa varandra.
Jämför Indien och Pakistan. När hade de ett hett krig efter anskaffning av kärnvapen?