Hård övning
Verkar varit en hård övning, folk som spyr, brytet revben etc. Det kanske skrämmer bort vissa, uj är det så hårt det kanske inte är nått för mig.
Men å andra sidan kanske den drar till sig folk. Oj är det sådan nivå, trode man bara satt och fika i HV man kanske skall söka.
Verkar varit en intresant övning, någon som var med som kan ge mer detaljer?
Vi har själva funderat på att organisera något liknande. Om ni har några övnings mallar/dokument att dela med er av så PM'a gärna mig.
Det gäller förövrigt alla som gjort någon sådan typ av fälttävlan/prövan.
Vad tycker ni om sådana övning?
Det känns som många aktar sig för denna typen av övningar för att undivika konflikter och behålla en hög mysfaktor. Man vill inte skrämma bort folk med jobbiga övningar.
Om så är fallet tycker jag att det är fel tänkt. Om man ställer krav och utmanar indeviden växer dom, om man klarar en sådan övning så kommer ju gruppkänslan
och den egna självkänslan få sig skjuts uppåt. "Det var jobigt som bara den men vi greja det!", i stället om man kommer hem och känner ääh det där var ju inget det skulle min mamma klarat.
Hårda övningar är ju iofs inget självändamål, och när man skall ha rena övningar för inlärning så är det ju bra med mätta och utvilade soldater som kan insupa informationen.
Men jag tycker personligen det är för få tuffare tillämpade övningar förutom kfön under ett utbildnings år.