Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forumets population
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum
Skoog
Finns det någon siffra (procentsats eller dylikt) på ungefär hur många som har gjort lumpen respektive inte har gjort det av de som populerar forumet?

Det kunde vara kul att se hur många som är MÖPar redan innan inryck. saint.gif
Kimster
Nej det finns det inte.. och det skulle vara svårt att få en sådan siffra med tanke på att alla inte är måna om att berätta om deras historia.
eskil
Men en ganska bra aproximation kan väl sammanställas av det data som finns i folks profiler?
tinhead
Så tiden innan internet var en svart period utan MÖPar och dom som gjorde värnplikten bara för att man var tvungen? angry.gif
Gör en "poll"

Fast risken är stor att den inte blir direkt rättvisande då soldf forum är en MÖPmagnet :P
Skoog
QUOTE (eskil @ Nov 5 2006, 11:36 ) *
Men en ganska bra aproximation kan väl sammanställas av det data som finns i folks profiler?

Det var något sådant jag tänkte på. Statistik är alltid kul.
Kimster
..men då är det väl bara att söka med sökmotorn om ni vill ha statisitik ? och räkna på antalet där
Skoog
Vore det inte lättare för någon upphöjd varelse att gör en databasfråga? ;)
Kimster
tyvärr finns det väldigt få hos oss som kan sql så pass mycket.
eskil
QUOTE (Kimster @ Nov 5 2006, 17:46 ) *
tyvärr finns det väldigt få hos oss som kan sql så pass mycket.

Under förutsättning att fälten i databasen heter samma sak som fälten i kontrollpanelen så borde det bli något i den här stilen...

CODE
SELECT COUNT(userid) FROM userprofiles WHERE NOT field_7 = 'ung' AND NOT field_7 = 'fro' AND NOT field_7 = 'ris' AND NOT field_7 = 'snart' AND NOT field_7 = 'ej';

...ge antalet medlemmar som har gjort någon form av militärtjänst. Ta bort alla NOT och byt ut alla AND mot OR för att få antalet som inte har gjort någon form av militärtjänst.

Edit: Kunde bara inte låta bli att glänsa lite ;)
Kimster
10 på första och 825 på andra blev svaren.. om jag ändrade till (vad jag tror är) de riktiga tabellnamnen.
Man måste ha koll på tabellerna och namnen på fälten om man ska kunna använda querys här.
eskil
QUOTE (Kimster @ Nov 5 2006, 19:43 ) *
10 på första och 825 på andra blev svaren.. om jag ändrade till (vad jag tror är) de riktiga tabellnamnen.
Man måste ha koll på tabellerna och namnen på fälten om man ska kunna använda querys här.

Jaha, där blev man nertagen på jorden igen ;)

Det verkar lite märkligt att 1 < 2 och att 1 + 2 < antalet medlemmar.
Men som sagt, det är inte så enkelt att gissa sig till en fungerande query ifall man inte vet vad tabellerna och kolumnerna heter.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.