Iblander när jag letar efter små filmer av strider brukar det ofta vara svartvita filmer filmade uppifrån från något USAF, jah ni vet vad jag menar.
MEn nu var jag inne på flashback.se, och kollade bland deras skumma länkar. Hittade denna länk http://almashriq.hiof.no/lebanon/300/320/3...izballah/films/
EN sida om terror orgen hizbullah i libanon, där har de filmat många av deras attacker och operationer, granakastare, racketattacker, såg en at3 slå ut israeliska m113 osv...
Sen är det mycket propaganda, hjältemusik och krimskrams (ni fattar va jag menar).
Filmerna är tyvär av urusel kvalitet och man ser knappt något, det behövs tillochmed real player. Men de är ändå värda och se. Riktiga strider alltså sib och hela köret.
I den första filmen är det ingen riktig strid bara en bilbombs operation mot en libanesisk kille som jobbar åt israelerna, tror att det var en känd SLA person(south lebanese army;allierade med israel) som lämnade uppg till israelerna.
Kommentarerna är på arabiska så ni kanske inte förstår men ni kan fråga mig om det är något jag ni vill veta jag pratar, skriver och läser det språket också...(vill jag gärna tro själv iaf).
jag har träffat på liknande filmer av bra kvalitet innan men hittar ej dem, återkommer i så fall.
MvH:krp.facit
PS:Jävligt bra forum ni lyckats få upp här!