Help - Search - Members - Calendar
Full Version: CB01 Luftburen Skvadron på K3
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > Nordic Battle Group
Pages: 1, 2
Wärme
Det var inte riktigt så jag menade, var väl lite provocerande skrivet av mig. Det jag menade var att om många har tagit det lugnt efter GU är det ännu viktigare att folk tränar ordentligt inför och under utbildningen vilket jag hoppas och tror att ni gör wink.gif.

Då kan jag stilla din oro biggrin.gif Motivationen och viljan att göra bra ifrån sig är väldigt stor hos alla, fysisk aktivitet bedrevs istort sett varje kväll under Galt utbildningen och den generella känslan är att dom som inte är i toppform vet om det och jobbar på de biggrin.gif
raulito
shit grabbar imorgon gäller det. vilka åker från stockholm med x2000 klockan 0810 kan ju väl hojta så man slipper åka själv.

ses imorgon.

raul
Egron
Finns plats i bil från västerort Sthlm om någon har lust eller inte har fixat resa. Tänkte sticka 7-8.

//Erik
Green Beret
Någon som vet hur NEL1:an gick?

Vet att 2:e plut blev godkända men hur gick det för övriga plut samt skvadronen?
kadaver
QUOTE (Green Beret @ Sep 16 2007, 19:19 ) *

Vet att 2:e plut blev godkända men hur gick det för övriga plut samt skvadronen?

Tror vi får beskedet den 20:e när tjänsten börjar igen. Grattis till godkännandet men frågan är ju vad ska man med EN styck luftburen pluton till? Utan underhåll, underrättelser och ledning, förmodligen inte mycket.. Fått reda på mer detaljer hur de svåra bitarna gick för er? Tänker signalering och handlingar efter ROE m.m. enligt NATO-standard.

I övrigt, vad tycker folk om övningen för NEL1 samt NEL1:an i sig?
Green Beret
QUOTE (kadaver @ Sep 18 2007, 23:11 ) *

Tror vi får beskedet den 20:e när tjänsten börjar igen. Grattis till godkännandet men frågan är ju vad ska man med EN styck luftburen pluton till? Utan underhåll, underrättelser och ledning, förmodligen inte mycket.. Fått reda på mer detaljer hur de svåra bitarna gick för er? Tänker signalering och handlingar efter ROE m.m. enligt NATO-standard.

Tillhör inte 2.e plut, hörde bara att de blivit godkända... Signaleringen kan bli intressant, de blev ganska bra grillade...

Nu bär det av till skvadron...tjohopp
Noname
QUOTE (kadaver @ Sep 18 2007, 23:11 ) *

Det är inte de enskilda plutonerna som bedöms var för sig utan det är hela förbandet (skvadronen) som bedöms. Resultatet presenteras enligt fyra betyg:
- Fully interoperable
- Partially interoperable
- Not interoperable
- Not assessed
kadaver
QUOTE (Noname @ Sep 22 2007, 12:08 ) *
Det är inte de enskilda plutonerna som bedöms var för sig...

Var 90% på att de va så men valde att kommentera som jag gjorde istället. Nåväl har ju beskedet inte nåt någon part än. Verkar som de har rätt många dagar på sig att evaluera klart.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.