Help - Search - Members - Calendar
Full Version: värnplikt ett år tidigare?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
wennberg
tja!
jag har hoppat upp en klass och kommer därför ta studenten ett år tidigare än resten i min årskull.
kan jag då mönstra och göra värnplikt ett år tidigare så jag slipper vänta ett år?

tacksam för svar MVH Calle
FkN
Kontakta Pliktverket (.se) så får du ett officielt svar och slipper spekulationer.
Skoog
Nämen hej på dig, Wennberg. Kul att se att du har hittat hit.

Som FkN sa så är det absolut bäst att höra av sig till Pliktverket direkt, men det som kan vara problemet är att få en plats då alla andra som ska rycka in samma år som dig kommer att mönstra ett år innan dig (dvs nästa år), vilket du inte kan eftersom man inte får mönstra innan det året man fyller arton. Det kan mycket väl vara så att det finns tjänster över, men det är ganska chansartat.

Spekulation, kanske. Dock med ganska mycket bakgrund.
ERK
Du får inte göra värnplikten förrän året du fyller 19 här i sverige. Detta för att ingen som inte fyllt 18 ska rycka in, för då har vi börjat med barnsoldater och då blir FN ledsna ;)

Tyvärr tror jag att du får vänta ett år innan du får mönstra
TheKL
QUOTE (ERK @ Nov 2 2006, 13:18 ) *
Du får inte göra värnplikten förrän året du fyller 19 här i sverige. Detta för att ingen som inte fyllt 18 ska rycka in, för då har vi börjat med barnsoldater och då blir FN ledsna ;)

Tyvärr tror jag att du får vänta ett år innan du får mönstra

Edit: Usch vad fel jag läser .. Jag bash.gif Någon stor och stark person
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.