QUOTE (capio @ Nov 2 2006, 10:37 )

1 hvbat/BLEG rekryterar friskt nya hv-soldater och givetvis vill alla till IP. Nu ska det till och med sättas upp en tredje insatspluton.
Hur är det möjligt när det i 1:a och 2:a IP finns soldater som inte fullgör sitt kontrakt? Vore det inte bättre att först fylla de plutonerna med aktiva soldater?
De som inte fullgör sitt kontrakt borde föras över till hv-komp tills dess att de har möjlighet att göra sina timmar.
Hur har ni det med kontraktsuppfyllnader i era IP?
Inte alla..
Finns det en Plut.ch till den 3:e plutonen? Isåfall kanske man som plut.ch vill ha ett förband som huvudsakligen är rekryterat ur samma kommun som man själv tillhör.
Jo, om man tillhör 101 eller 102 Insatspluton så verkar det som det mest logiska och det är det förmodligen också.
Det kan dock finnas andra faktorer som du och jag inte känner till. Mitt tips är helt enkelt att du frågar C 1.bat/bleg hur/varför/osv?
Tillhör inte själv någon insatspluton, så det där med kontraksuppfyllnad har jag ingen uppfattning om.
Tror inte att insatsplutonerna i blekinge kan erbjuda bättre kamratskap en mitt nuvarande hemvärnskompani och därför söker jag mig inte till insats. Om man däremot skulle skapa en insatspluton som ingår i kompaniet så skulle jag gärna skriva på.
Mvh Harald