QUOTE (Nizzemancer @ Oct 31 2006, 10:54 )

För ca 3 veckor sen fick jag hem Hemvärnstidningen, "jaha" tänkte jag, "varför får jag den när jag inte ens fått reda på om jag har blivit godkänd för HV än?" och igår fick jag mitt registerutdrag jag beställt från pliktverket (ska söka tjänst i danmark) och där stod ungefär såhär (siffror ersatta med "#"):
Hemvärnsman
hvkompani: ###### HVKOMP
tidning: X
hvbataljon: ##### HVBATALJON
Utbildningskompani: ###### HVKOMP
Men jag har fortfarande inte fått nåt besked från hemvärnsplutonen jag skrev upp mej till om huruvida jag är med eller inte, har varken fått besked eller information om grundläggande utbildning, eller nånting så nu är jag lite förvirrad här, är jag med i hemvärnet eller inte?

edit: 23 visningar och inte ett enda svar?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
det är förjävligt att det blir såhär . har sj varit i samma sitts men med mycket tjat och telefon varvat med mail till skånska gruppen så fick jag fart på dom, samtidigt måste hv bli bättre på att ta hand om dom nya som söer till hv och se till att dom kommer in i deras system så fort som möjligt
och som i ditt fall där det gått ett år är ju bara att beklaga, men det ända man kan göra är att ringa och skriva och ligga på dom som en blodigel