Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SIB i GBG
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
krp_swe
Hörde till en av dom som vaknade av kamrat 58as smatter på morgonen.. trodde jag drömde först..men sen läste jag detta.. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=304872 Nån här som deltog ? bilder ?
King Kill
Bussigt att börja brassa på klockan 7 en söndagsmorgon...
Fu Gson
QUOTE (krp_swe @ Oct 30 2006, 16:36 ) *
Hörde till en av dom som vaknade av kamrat 58as smatter på morgonen.. trodde jag drömde först..men sen läste jag detta.. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=304872 Nån här som deltog ? bilder ?

Svar ja, ett antal bilder finns på elfsborgsgruppens hemsida. Observera att det är de första 3-4 bilderna som avtecknar de som var i Högsbo under söndagen.
siros
Bra övningsområde enligt mig. Kul att hv bytt lite från skogen. Vilka av er fick besöka tunnelsystemen vid älvsborgsbrons fäste? vad tyckte ni?

Själv deltog jag som B-styrka åt insatssjukvårdsgruppen. Radiokommunikationen fallerade på söndagsmorgonen och sjuktransporterna gick inte som de skulle. annars var jag nöjd med övningen!
dxl
Var i tunnlarna under älven, 143m under älven för att vara exakt och på söndagen i högsbo. Riktigt nice, Bstyrkan hade en 302a som dom åkte runt med. Tyvär så såg inte min pluton den förens vi återvände hem, men bara ljudet utav rasslande band var en riktig adrenalinhöjare.

En riktigt trevlig övning helt enkelt, även om det var lite dassigt på lördagen.

(kommer nog lite bilder så småningom ska ni se)
siros
Precis som du skriver dxl ¨så var det inte snålt med resurser, vi på insatssjvgruppen hade en pansarterrängbil 203 med tillhörande Yoff som vagnC samt förare.

Haha måste ha varit trevligt för högsbofolket att vakna av kulspruteld. :P
Fu Gson
QUOTE (siros @ Oct 30 2006, 19:03 ) *
Vilka av er fick besöka tunnelsystemen vid älvsborgsbrons fäste? vad tyckte ni?

Eftersom det finns två brofästen var det två plutoner som besökte tunnelsystemet vid varsitt brofäste. Det var från Hisingsidan sett fräckt, långt, jobbigt och svårt.
Furir Razer
Var själv med och bekämpa 302án, Ett jävla massa smällande i Högsbo.
Nån hade tydligen även polisanmält FM
http://expressen.se/index.jsp?a=733669
Göta Lejon
Här är några bilder (klickbara), bl.a. när en av HV-plutonerna fick stridskontakt med en pbv 302:

Antagligen fler än p-skottsskyttarna själva som kom på att p-skotten inte är så dumma att ha med sig ibland...
Ignorance
Göta Lejon > hur har dom fäst Kulspruta 58'an på Akan igentligen, ser helt fel monterad ut!

Edit: såg nu att dom inte ens hade övningsvapen hållare

Ytterligare en fråga, Vart kom vagnen ifråga från? de ligger ju en AK5a vid vagnschefen, GU-förband?
Fu Gson
QUOTE (Ignorance @ Nov 2 2006, 17:32 ) *
Göta Lejon >
Ytterligare en fråga, Vart kom vagnen ifråga från? de ligger ju en AK5a vid vagnschefen, GU-förband?

Motståndarsidan var vpl från Göteborg Garnison, varifrån vagnen kom är äve jag nyfiken på...
Daniel_M
QUOTE (Fu Gson @ Nov 2 2006, 17:54 ) *

Göta Lejon >

Motståndarsidan var vpl från Göteborg Garnison, varifrån vagnen kom är äve jag nyfiken på...

Tror att vagnen står inne på FSC, sjukvårdseleverna övar med dem dom har en PBV401 med
dxl
Mig veterligen så har man på FSC en PBV401, en CV90 och en patria. Men det är möjligt att det kommit en 302a också. Tycker dock att det borde varit i sjv version då. Men det var ett tag sedan jag kollade.

Och apropå något helt annat som jag tänkte på. Den här övningen tyckte jag på ett ganska tydligt sätt visade på behovet utav personal som är utbildad på PSG90 i stadsmiljö.
Göta Lejon
Göta Lejon > hur har dom fäst Kulspruta 58'an på Akan igentligen, ser helt fel monterad ut!
Edit: såg nu att dom inte ens hade övningsvapen hållare

Rätt. Alla hjälpvapenhållare är inne på översyn/uppfräschning.
siros
FSC har vad jag vet 3st sjv ptgb 203
Serg. Backström
QUOTE (Göta Lejon @ Nov 2 2006, 15:12 ) *
Här är några bilder (klickbara), bl.a. när en av HV-plutonerna fick stridskontakt med en pbv 302:

Antagligen fler än p-skottsskyttarna själva som kom på att p-skotten inte är så dumma att ha med sig ibland...

Roligt att få vara med på bild... banan_rock.gif
wedin
QUOTE (Serg. Backström @ Nov 6 2006, 17:18 ) *
Roligt att få vara med på bild... banan_rock.gif
Citera INTE med bilder! bash.gif
Serg. Backström
Sorry.... jag gör genast 20 armhävningar som straff.
Furir Razer
QUOTE (dxl @ Nov 2 2006, 20:21 ) *
Mig veterligen så har man på FSC en PBV401, en CV90 och en patria. Men det är möjligt att det kommit en 302a också. Tycker dock att det borde varit i sjv version då. Men det var ett tag sedan jag kollade.

Och apropå något helt annat som jag tänkte på. Den här övningen tyckte jag på ett ganska tydligt sätt visade på behovet utav personal som är utbildad på PSG90.html]PSG90[/url] i stadsmiljö.

Vi hade blivit mer eller mindre lovade att få ut våra PSG 90, men enligt en Kvartersmästare så hade de blivit ett fel i beställningen av understödsvapen. Så vi fick nöja oss med ak4, p-skott och 58ān.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.