QUOTE (twintip @ Dec 6 2006, 01:53 )

När du ska börja löpa så ta en lång sträcka så du mår riktigt dåligt. Det kommer kännas bra när du är klar.
Visst känns det riktigt bra om man kommer tillbaka helst slut och mår illa efter ett ett löp pass, men är man inte van löpare tappar man lätt intresset om man kommer tillbaka spy färdig dom första passen...
Men i början ska helst hitta en sträcka som är lite ansträngnade men rolig att springa.
detta för att man inte ska tappa motivationen till att springa. Sen när man har gjort det till en vana att springa x antal ggr i veckan ska man börja trycka hårdare, högre tempo, intervall, back tränning eller längre sträcka.
Som med att fysiskt tränning är inte det man åstakommer det viktigaste utan pannbennet som får en att fortsätta även om mjölksyran flöder och benen viker sig av utmattning....
Det är viktigt att aldrig trycka så hårt att man tappar intresset, det ska inte tränas för tränadets skulle utan för att det är roligt att träna, själv tycker jag det e skönt när mjölksyran börja fylla mina ben och varje steg blir en pina... PANNBEN det är det som motiverar mig att fortsätta springa (själv plågeri?)
den bra konditionen och rutorna på magen är bara en bonus enligt mig....