QUOTE (Bolle @ Oct 28 2006, 00:30 )

QUOTE (Charlie Spartan @ Oct 28 2006, 00:04 )

...
Vanligtvis bor Plt C relativt nära, Och det borde det inte var så svårt att kunna samlas på HV gården några dagar efter en övning, fika, snacka lite skit samtidigt man gör rent Akn.
Visst, om man har en Hv-gård.
Det skulle främja debattklimatet om folk här började förstå att inte alla hv-förband har likadana förutsättningar, på samma sätt som att inte alla grundutbildningar lär ut samma saker eller att inte alla befäl passar att leda...
Inte tänker jag sluta eller gnälla som en kärring bara för det..........
Charlie Spartan
...vilket troligtvis säger mer om din kvinnosyn än vad du anser om oss som inte vill ta vilken skit som helst från en inkompetent ledning.
/Bolle
Dessvärre kan jag inte göra något åt om din ledning är inkompetent i din del av landet, det får du göra själv!
De komp/plut C som vi har på vårt kompani och bataljon är justa killar som arbetar för att få vår enhet så bra som möjligt, och visst gör de galena saker mellan varven som man har åsikter om men hatten av de gör ett bra jobb totalt.
Om nu er enhet inte har något ställe att samlas på, så borde ni göra något åt saken i stället för att gnälla som en kärring.
Hemvärnet i Båstad ordnade saken med lokal, inte lätt vad jag förstår men de gjorde det istället för att bli hemlösa. De löste sitt lokala problem med en lokal lösning, jävligt bra sådan!
Så varför skulle det vara omöjligt på andra ställen.
Visst finns det de som har jävligt långt att köra för att komma till och för de så får man hitta på annan lösning lokalt.
bara att gnugga de små grå!!!!!!!!!!! finna en lösning att föreslå,
jobba för att den genomförs. Kort sagt vara problemlösare!!!!!!
Citatet "gnälla som en kärring" har inget om kvinnosyn att göra. Snarare att du tog upp det indikerar att du känner dig träffad.
Min synpunkt är. att sluta HV bara för att man inte längre får ha full tillgång till sin AK är skitsnack.
Charlie Spartan