[quote name='Wolf_Return' date='Oct 23 2006, 17:29 ' post='504096']
[quote name='Jonne' post='504094' date='Oct 23 2006, 17:25 ']
Nej, tjänsterna tar inte slut. De fördelas jämnt över hela året så att de som mönstrar sent inte ska vara dömda att bli placerade som bevakningssoldater allihopa. Sen kan jag säga, tänk igenom ditt val av befattning. Var inte bara så låst på jägare. Jag var det när jag mönstra o visst jag är placerad som det men nu i efterhand hade det funnits många andra befattningar jag hade kunnat tänka mig. Men det är ditt val, du väljer själv.
[/quote]
För mig var det på ungefär samma sätt som för Jonne. Jag var väldigt intresserad av jägartjänst, och gärna med befälsbefattning. Mina mönstringsresultat var tillräckligt bra för att jag skulle få den befatttningen som jag var mest intresserad av (luftburen befäl K3

) och kunna söka FJS. Enligt min inkrivningsförrättare var inga tjänster slut, det var bara det att det var mycket hård konkurrens om vissa platser.
Dock måste det tilläggas att jag, precis som Jonne, på mönstringen blev varse om att det även finns andra minst lika intressanta utbildningar inom FM. Kolla gärna upp andra utbildningar du kan tänkas vara intresserad av (det finns mer än jägare, tro mig) innan du kommer dit så slipper det bli något panikval i besvikelsen över utebliven jägartjänst.
Bra mönstringsresultat ger en ett bra utgångsläge i konkurrensen, på populära tjänster måste man ligga en bra bit över grundkraven för att bli antagen.
Med reservation för att läget på PV har förändrats drastiskt sedan den 9:e oktober.
EDIT: Insåg för sent att mitt inlägg nästan blev väldigt likt Jonnes