Hörde lite rykten om att nästa års kull av amfibieledningstekniker som rycker in i berga, AMF1, inte kommer att ligga inne de 15 månader som det sas, utan 11 månader.

Jag mailade direkt amf1, då detta berör mig som ska rycka in som amfibieledningstekniker, och frågade om detta kunde stämma. Och till svar fick jag detta:

"Det stämmer det blir 11 månader Beslutet togs 06-10-11 av ÖB. Ni som var planerade till april kommer att bli tillskrivna av Pliktverket om ändrad inryckning till 070730. Befattningen som ledningstekniker och utryckningsdagen 080619 är densamma."

Har egentligen ingen fråga utan vill mest avreagera mig för att jag planerat att rycka in till april och inte till augusti, men jag ställer ändå en fråga: Kan dom verkligen göra så här!? När jag va på Örlogsbesöket i Stockholm Helgen den 22-25 september så passade jag på att fråga några där om detta "rykte", som nu verkar sant, kunde stämma. Dom sa att amf1 brukar alltid säga att amfibieledningsteknikerna ska ligga inne i 11 månader men, som alla andra tekniker, hinner dom inte med allt och måste därför ligga inne en längre tid, 450 dagar som max.

Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Att dom sagt att man ska ligga inne i 11 månader men ändå ligger inne i 15? Varför drar dom ner tiden? Är det inte något som kommer att saknas i utbildningen?

Tråkigt saker o ting kan bli ibland. dry.gif