Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vapenrem för AK4
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
hultegard
God eftermiddag.

I våran Insatspluton har vi tagit beslutet att man får bära civila/eftermarknads vapenremmar.
Tänkte höra lite vad ni har för erfarenheter. Vilken ska man välja. Gärna länkar till webshoppar.

Söker en lite bredare rem. Gärna justerbar
Krook
Vad intressant att ni fattat det beslutet när HKV säger nej.
Förvisso har jag svårt att förstå HKV:s beslut men jag har också väldigt svårt att förstå när folk skiter i vad högre chef beslutar om.

/K
Qaz
Se denna tråd
Vapenrem
Conan
QUOTE (Krook @ Oct 22 2006, 13:42 ) *
Förvisso har jag svårt att förstå HKV:s beslut men jag har också väldigt svårt att förstå när folk skiter i vad högre chef beslutar om.

/K

Så förbandschef får inte ge tillstånd att bruka annan vapenrem än den klassiska BOA:de remmen?

Användandet av privat införskaffade vapenremmar är så vedertaget att jag skulle vilja ha någon typ av källa på förbudet.
hultegard
QUOTE (Conan @ Oct 22 2006, 17:25 ) *

/K

Så förbandschef får inte ge tillstånd att bruka annan vapenrem än den klassiska BOA:de remmen?

Användandet av privat införskaffade vapenremmar är så vedertaget att jag skulle vilja ha någon typ av källa på förbudet.

Antagligen har väl våran plutoonchef gjort en tolkning. Dock använder vi inte andra bärsystem osv som vissa plutooner gör
tinhead
QUOTE (hultegard @ Oct 22 2006, 12:47 ) *
God eftermiddag.

I våran Insatspluton har vi tagit beslutet att man får bära civila/eftermarknads vapenremmar.
Tänkte höra lite vad ni har för erfarenheter. Vilken ska man välja. Gärna länkar till webshoppar.

Är det en vanlig klassisk 2punkts rem ni har beslutat om?
Eller mer avancerade remmar?
Krook
QUOTE (Conan @ Oct 22 2006, 17:25 ) *

/K

Det finns en skrivelse från HKV som reglerar detta, dock har jag inte skrivelsens beteckning. Den uppkom pga. att Liberiastyrkan ville byta ut skinnremmarna mot syntet som inte skulle mögla så mycket. Men det blev nej. Kort och kort om det som stod: Inga andra remmar än de som tillhör vapnet enligt SoldR Mtrl Vapen får användas.

/K
Dexter
QUOTE (Krook @ Oct 22 2006, 18:23 ) *
Det finns en skrivelse från HKV som reglerar detta, dock har jag inte skrivelsens beteckning. Den uppkom pga. att Liberiastyrkan ville byta ut skinnremmarna mot syntet som inte skulle mögla så mycket. Men det blev nej. Kort och kort om det som stod: Inga andra remmar än de som tillhör vapnet enligt SoldR Mtrl Vapen får användas.

Intressanta uppgifter du kommer med. Andra gänget i Liberia fick sig tilldelat andra vapenremmar än "skinnremmarna" på plats i Liberia efter ett par månader. Antingen går det stick i stäv med dina uppgifter, eller så struntade man i ordern eller så var det detta som gav upphov till ordern. smile.gif

/Dexter
Krook
QUOTE (Dexter @ Oct 22 2006, 19:18 ) *
QUOTE (Krook @ Oct 22 2006, 18:23 ) *

Intressanta uppgifter du kommer med. Andra gänget i Liberia fick sig tilldelat andra vapenremmar än "skinnremmarna" på plats i Liberia efter ett par månader. Antingen går det stick i stäv med dina uppgifter, eller så struntade man i ordern eller så var det detta som gav upphov till ordern. smile.gif

/Dexter

Det var de som ville ha BOA på remmen. Jag antar att vissa använde den även fast de fick uttalat nej på det.

Jag har själv sett skrivelsen och försökt komma över den igen pga tidigare diskussioner på forumet.

/K
Kimster
QUOTE (hultegard @ Oct 22 2006, 12:47 ) *
God eftermiddag.

Välkommen till forumet.

Här gäller skåpsordning.
Det du bör göra som ny medlem är att läsa igenom Regler och FAQ.
Sen måste du lära dig att använda SÖKmotorn. Hur man lär sig söka finns det info om i den HÄR tråden
Sök på ämnen som intresserar dig, och du får med mycket stor sannolikehet upp sånt du undrar, för vi har förmodligen redan disskuterat om det. Hittar du en sån tråd så fortsätter du på den gamla tråden istället för att starta nytt..
Hittar du fortfarande inte den info du letar efter, är du mycket välkommen att starta en ny tråd. ELLER fråga om ämnet i den tråd som REDAN behandlar samma ämne.
Detta gör att andra sen kan söka och det underlättar i deras sökande när informationen finns på en samlad plats istället för i 24952 andra liknande trådar.

Qaz länkar till en utmärkt tråd, vänligen använd den eller liknande.
Dessutom så är vapenrem matriell alltså något vi tar i matriellplatsen och inte här i HV-delen.

Tråden låses och kastas efter ca24h

/ Kimster BlåGul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.