QUOTE (dxl @ Oct 18 2006, 11:53 )

QUOTE (Rifleman/Medic @ Oct 18 2006, 09:41 )

Det jag finner mest beklagligt i hela historien är att en människa som handlade moraliskt rätt sedan också straffas för det.
DU Tycker att det var moraliskt rätt. du du du. Lagboken tycker annurlunda och
jag tycker annurlunda.
en åsikt är en åsikt och en åsikt är personlig och när man är bland okänt folk kan man aldrig vara nog övertydlig med att det är just ens åsikt... kanske dags att lära sig det snart?
(jag blev plötsligt förvirrad, jag utgår ifrån att Ridleman/Medic menar att ministern hadde rätt i det hon gjorde. om någon annan menas så ber jag om ursäkt om jag verkar hätsk)
Rifleman/Medic menar givetvis att ministern gjorde rätt som valde att inte betala en avgift som finansierar television som bedrivs i statens och därmed också partiets intresse. Stegö Chilo och andra som valt att inte betala kan endast klandras för bristande förmåga att hantera mediestormen. Att trassla in sig i bortförklaringar och lögner är aldrig bra.
Undrar dessutom vad det är som gör att du inte klara av att förstå att det är min egna åsikt jag presenterar ovan.
QUOTE ( Rifleman/Medic)
Det jag finner mest beklagligt i hela historien är att en människa som handlade moraliskt rätt sedan också straffas för det.
Problem med läsförståelsen dxl?
QUOTE (Ormtunga)
Rätt:
Strunta i skattereglerna
Smit från avgifter
Angrip de som polisanmäler brott
Fel:
Betala rätt skatt
Betala för de tjänster du använder
Polisanmäla brott
... jag ser ett problem
Jag ser både problemet och har heller inget som helst problem att se orsaken till problemet... De två första påståendena vågar jag dock inte bemöta eftersom jag misstänker att min framtid på forumet redan hänger på en mycket skör tråd. Brottsligheten tror jag dock att jag klarar av utan att göra några större övertramp på reglerna.
Givetvis skall brott anmälas till polisen, däremot blir jag oerhört misstänksam när en f.d chefredaktör för Norrländska Socialdemokraten (Radiotjänsts vd har som bekant starka rötter till vårt statsbärande parti) bedriver hetsjakt mot borgerliga ministrar för bagatellartad brottslighet. För att inte betala sin tv-licens är en skitsak! Kan det vara så att han fruktade att Stegö Chilo´s sunda inställning till statstelevisionen skulle leda till att hans fina myndighet i framtiden kommer att försvinna? Kan det vara så att ledande socialdemokrater och fackpampar gör sitt yttersta för att förstora denna petitess då de fruktar att en karriärväg inom statstelevisionen riskerar att försvinna. Således: Låt vårt överansträngda rättsväsende ägna sina resurser åt allvarlig brottslighet.
När de avgiftsskolkande ministrarna gjorde sitt val var de varken riksdagsmän eller statsråd, Göran Persson var däremot statsminister och dessutom partiledare för ett parti som säger sig företräda arbetare när han högaktningsfullt struntade i den arbetsmiljölagstiftning han själv varit med och stifta. Trots detta varken mediestorm eller några högljudda rop på avgång. Fast å andra sidan har regeringen Persson haft viss tid på sig att hantera skandaler och media…